هفت بیزینس کوچ برتر دنیا

صنعت مربیگری کسب و کار هنوز در ایران چندان شناخته شده نیست و چند سالی است که مدیران از حضور بیزینس کوچ‌ها در تجارتشان استفاده می‌کنند. مربیان کسب و کار مهارت‌های خودشان را با فعالیت در کسب و کارهای مختلف و کسب دانش تخصصی در حوزه مدیریت به دست می‌آورند. بیزینس کوچ‌های برتر دنیا بیشتر در کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند که تاثیرات مثبت در سطح جهان داشتند و این مفهوم را در دنیا شناساندند.

برای اینکه کسب و کارتان را از یک سطحی فراتر ببرید نیاز به بیزینس کوچ دارید. بیزینس کوچ‌ها کمک میکنند که نقاط قوت تجارتتان را شناسایی و روی آنها سرمایه گذاری کنید و نقاط ضعفتان را بهبود بدهید. البته کسب و کارهایی نیز وجود دارند که به بیزینس کوچ نیاز ندارند. در مقاله چه کسب و کارهایی به آموزش بیزینس کوچینگ نیاز ندارند، به این مسئله پرداخته‌ایم.

بیزینس درباره این است که می‌توانید بهترین خودتان باشید، و همیشه نمونه‌های بسیار خوبی مرتبط با تجارتتان وجود دارند که شما می‌توانید از آنها بیاموزید.

سازمان تحقیقاتی gurus رهبران را بر مبنای رای افرادی که در تجارتشان از بیزینس کوچ استفاده کرده‌اند رتبه بندی کرد. فهرست مربیان برتر کسب و کار شامل افرادی است که از پیشرفت شخصی/سازمانی آگاه هستند. در ادامه ما هفت بیزینس کوچ برتر دنیا را معرفی میکنیم و ویژگی‌های مشترک این کوچ‌ها را بررسی خواهیم کرد.

1. بیل کمپبل بیزینس کوچ برتر دنیا

بیل کمپبل به ساخت برخی از بزرگترین شرکت‌های سیلیکون ولی- از جمله گوگل، اپل، و Intuit – کمک کرد و در بازار بیش از یک تریلیون دلار ارزش ایجاد کرد. کمپبل که یک بازیکن و مربی سابق فوتبال کالج بود، منتور افرادی مانند استیو جابز، لری پیج و اریک اشمیت بود و ده‌ها رهبر را مربیگری کرد.

بیل کمپبل

2. جک کنفیلد سخنران انگیزشی

جک کنفیلد یک سخنران انگیزشی و رهبر شناخته شده بین المللی در توسعه شخصی و استراتژی‌های افزایش عملکرد است. او بیش از 40 سال است کارآفرینان، مربیان، رهبران شرکت‌ها و افراد را آموزش می‌دهد که چگونه بتوانند تغییرات مورد نظرشان را در زندگی‌شان ایجاد کنند.

3. آنتونی جی رابینز

آنتونی جی رابینز رئیس یک هلدینگ متشکل از 40 شرکت خصوصی است که مجموع فروش آنها بیش از 5 میلیارد دلار در سال است. برای بیش از 4 دهه، بیش از 50 میلیون نفر از آموزه‌های آنتونی رابینز برای رشد شخصی و توسعه کسب و کارشان استفاده کردند.

4. جی آبراهام

جی آبراهام یکی از کوچ‌های موفق است که توانایی زیادی در افزایش درآمد کسب و کار و ثروت آفرینی دارد. او دارایی‌های پنهان، فرصت‌های نادیده گرفته شده، فعالیت‌های ضعیف و احتمالات کم‌ارزش‌شده را که توسط مشتریانش دیده نمی‌شود، کشف می‌کند.

جی آبراهام

5. جان ماتون بیزینس کوچ برتر دنیا و رهبری هوشمند

جان ماتون برترین مربی کسب و کار اجرایی و صاحب اختیار در زمینه رهبری هوشمند در جهان است. او در سطح جهانی به‌عنوان یک مرجع منحصربه‌فرد مربی ارشد رهبری مورد احترام است که می‌تواند استعدادهای یک رهبر را شکوفا و تقویت کند، و آنها را قادر می‌سازد تا تغییراتی که زندگی و کسب و کارشان را متحول میکند، اجرایی کنند.

6. دن لاک

دن لاک یک تاجر چینی-کانادایی و معلم جهانی است که بیشتر با عنوان بنیانگذار و رئیس Closers.com شناخته شده است و بنیانگذار اولین پلتفرم SaaS جهان که شرکت‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کند. او به مردان و زنان بیش از 130 کشور آموخته است که مهارت‌های درآمدی بالا را کسب کنند و بر سرنوشت مالی خود مسلط شوند.

7. رابین شارما بیزینس کوچ و سخنران برتر

یکی از سخنرانان برتر در حوزه رهبری و مشاوره فردی رابین شارما است. او در یک نظرسنجی از میان بیش از 22000 تاجر به عنوان یکی از 5 کارشناس برتر رهبری در جهان قرار گرفت و در کنار چهره‌های برجسته دیگری مانند ریچارد برانسون، بیل کلینتون و جک ولش قرار میگیرد.

رابین شارما

اما چه چیزی باعث می‌شود که این افراد در شمار افراد تاثیر گذار قرار بگیرند؟ آیا ویژگی‌های مشترکی بین آنها وجود دارد؟

بله این افراد ویژگی‌های مشترکی دارند:

ویژگی‌های مشترک بیزینس کوچ‌ها

اول، آنها رهبران فکری هستند. هر یک از آنها تفکری نوآورانه ایجاد کرده‌اند که دیگران را به درون نگری و اقدام مثبت الهام می‌بخشد و هدایت می‌کند. می‌توان گفت اولین ویژگی یک بیزینس کوچ باید طرز تفکر متفاوتش باشد. یعنی به مسائل با شیوه‌ای متفاوت می‌نگرد و تفکری محدود ندارد.

دوم، آنها قدرت ارتباطات گسترده‌ای دارند. این مربیان برتر به دلیل مهارت‌های نوشتاری، گفتاری و ارتباطی خود شناخته می‌شوند. در عصر جدید قدرت ارتباطات میزان قدرت یک فرد و هوش هیجانی بالای او را نشان می‌دهد. افراد موفق معمولا ارتباطات گسترده‌ای دارند و از این ارتباطات برای پیشبرد اهدافشان استفاده می‌کنند.

سوم، آنها با تجربه هستند. آنها کسب و کارها، سازمان‌ها و شبکه‌های موفقی را تاسیس کرده‌اند. یکی از مهمترین مواردی که برای انتخاب بیزینس کوچ باید در نظر بگیرید میزان تجربه‌ای است که بیزینس کوچ‌ها از کار در مشاغل مختلف کسب کرده‌اند. یعنی یک بیزینس کوچ باید خودش کسب و کار و تجربه کار در مشاغل مختلف را داشته باشد.

ویژگی های مشترک بیزینس کوچ ها

چهارم، آنها معتبر هستند زیرا به پیام خود وفادار مانده‌اند. درباره بیزینس کوچ‌ها تحقیق کنید و میزان معتبر بودن آنها را بسنجید. اعتبار سنجی هم به روش محلی می‌تواند انجام شود و هم سایر روش‌های دیگر. مثلا در صورتی که بیزینس کوچ در مقیاس بزرگ کار کند میتوانید در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیز اعتبار سنجی را انجام دهید.

پنجم، آنها چارچوب‌هایی را ارائه می‌دهند که قابل درک و یکپارچه هستند. افرادی که چارچوب‌های خود را با یکپارچگی اعمال می‌کنند، به نتیجه می‌رسند. یعنی یک بیزینس کوچ یک برنامه مشخصی و مدون برای رشد دارد. بعد از اینکه اهداف کسب و کار شناسایی شد یک برنامه مشخصی و در یک چارچوب مشخص تعریف و اجرا می شود.

نتیجه گیری

شناسایی ویژگی‌های بیزینس کوچ‌های برتر دنیا به ما کمک می‌کند بتوانیم راحتتر بیزینس کوچ‌ها را شناسایی و از آنها برای رشد کسب و کارمان بهره ببریم. محمدرضا پاشا به صورت تخصصی در  حوزه بیزینس کوچینگ سیستم سازی فعالیت میکند. ایشان دانش تخصصی در حوزه مدیریت دارند و صاحب چندین کسب و کار می‌باشند. کار با بیش از 800 کسب و کار مختلف در حوزه‌های متفاوت باعث شده تا تجارب خوبی در آنها کسب کنند و این تجربه‌ها در جلسه‌های بیزینس کوچینگ در اختیار مدیران قرار میگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پکیج‌های بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا به اینجا مراجعه کنید.

نیاز به مشاوره با بیزینس کوچ دارید؟

اطلاعات خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند:

نام و نام خانوادگی(ضروری)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *