بیزینس کوچینگ چیست و چه کمکی به صاحبان کسب و کارها میکند؟
بیزینس کوچینگ کیست؟
چه کمکی به کسب و کار میکند؟
چرا باید بیزنس کوچ در کسب و کارمون داشته باشیم؟
اینها پرتکرارترین سوالاتی هستند که افراد هنگام شنیدن “بیزینس کوچ” به ذهنشون میرسد. ما میخواهیم به این سوالات پاسخ بدیم. هر سوالی در رابطه با بیزینس کوچ دارید میتوانید با ما تماس بگیرید و پاسخ آن را خیلی زود دریافت کنید.
بیزینس کوچینگ چیست؟
بیزینس کوچ (business coach) یا مربی کسب و کار فردی است که به شما در راه اندازی، مدیریت و رشد و توسعه کسب و کار کمک میکند.
برای درک بهتر، میتوان بیزینس کوچینگ را به روانشناس یا مشاور شبیه دانست که به شما کمک میکند مشکلات کسب و کارتان را ریشه یابی کنید و راهکارهایی برای حل آن بیابید.
بیزینس کوچ ها به رشد، توسعه و حل مشکلات یک کسب و کار کمک میکنند.
بیزینس کوچها به خاطر دانش و تجربه عملی کار با مشاغل مختلف، تجربیات ارزشمندی که صاحب کسب و کار حتی گاهی نسبت به آنها آگاه نیست را در اختیارشان قرار میدهند.
برنامههای کوچینگ کسب و کار بازاریابی پاشا شامل چه چیزی است؟
جلسات ماهانه با مدیر برای تحلیل و بررسی کسب و کار
نظرسنجی از مشتریان
مشاوره مالی، حقوق و دستمزد
آموزش پرسنل فروش
پشتیبانی تلفنی توسط کارشناسان
ویژگی های یک بیزینس کوچینگ چیست؟
چرا صاحبان کسب و کار به بیزینس کوچینگ نیاز دارند؟
ضرورت توجه به حضور بیزینس کوچینگ در کسب وکار
آیا مربی کسب وکار ارزش سرمایه گذاری دارد و باید در کسب و کارمان از بیزینس کوچ بهره ببریم؟
چطور یک مربی کسب و کار پیدا کنیم؟
خدمات بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا شامل چه مواردی است؟
بیزینس کوچینگها چه میکنند؟
بیزینس کوچینگ در کسب و کارهای کوچک
نتایج درخشانی که با وجود بیزینس کوچ اتفاق میافتد
سوالات متداول بیزینس کوچینگ کسب و کار
آیا بیزینس کوچینگ نقش موثری در رشد کسب و کار دارد؟
آیا بیزینس کوچینگ برای کسب و کارهای کوچک نیز مناسب است؟
چرا صاحبان کسب و کار به بیزینس کوچینگ نیاز دارند؟
امروزه بسیاری از صاحبین کسبوکارهای بزرگ و مدیر عاملها از بیزینس کوچ در کنار خود استفاده میکنند. دلایلی که باید از بیزینس کوچ در کسب و کارتان بهره ببرید عبارتند از:
مربیان ورزشی مثال خوبی برای درک نقش کوچ در کسب و کار هستند. ورزشکاران برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشند از حضور مربی بهره میگیرند. یک مربی خوب با تجربه و دانشی که در این زمینه دارد، بهترین راهکارها و روشها را برای موفقیت ارائه میدهند.
مربی کسبوکار همانند یک ناظر روی کسبوکار شماست که عملکرد شما را بررسی میکند، در صورت لزوم به شما فشار میآورد تا کاری که به رشد کسب و کارتان کمک میکند را انجام دهید.
برخی از صاحبان کسب و کار ساعتها در طول روز درگیر کار هستند و نمیتوانند برای کارهای دیگر وقت کافی بگذارند. آنها آنقدر درگیر هستند که یا به پیشرفت فکر نمیکنند یا وقت کافی برای برنامه ریزی و اجرای آن ندارند. مربی کسبوکار به شما کمک میکند که زمان خود را مدیریت کنید و نتایج بهتری از عملکرد خود بگیرید.
اگر سودتان به اندازه تلاشتان نیست، نیاز به بازنگری مجدد برنامههایتان دارید. زیرا اگر بخواهید همین روند را ادامه دهید نتایج مشابهی خواهد داشت. مربی کسبوکار شما را به چالش میکشد و تمرکز شما را روی اقداماتی که منجر به افزایش سود میشود، متمرکز میکند تا بتوانید نسبت به پیشبرد اهداف خود اقدام کنید و سود را افزایش دهید.
اگر شما هم جزو مدیرانی هستید که گمان میکنید بدون حضور شما چرخ کسب و کارتان نمیچرخد و ساعات زیادی را در طول روز به حضور در محل کار اختصاص میدهید، نیاز به بازنگری جدی در برنامهها دارید. حتی برخی از مدیران همانند یک کارمند یا گاهی بیش از آنها کار میکنند.
شما به عنوان یک مدیر باید انرژی و زمانتان را صرف تدوین برنامههایی برای پیشرفت و توسعه کسب و کار کنید.
مربی کسبوکار به شما کمک میکند که با برنامه ریزی دقیق بتوانید ساعات کار خود را کاهش دهید و از ساعات کاری خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. شما به کمک مربی میتوانید فرآیندها و تیم کاری خود را توسعه دهید و به رشد کسبوکار خود کمک کنید.
اگر کسب و کار شما را به یک درخت تشبیه کنیم بیزینس کوچینگ به عنوان یک شخص خارجی که به تجارت شما نگاه میکند، تنه درخت و شاخههای آن را میبیند. بیزینس کوچها با نگاه به گذشته کسب و کار و وضعیت موجود تصمیم میگیرند و شما را راهنمایی میکنند.
مربیان با طرح سوال از صاحب شغل آنها را به چالش میکشند و وضعیت موجود را به آنها نشان میدهند. هر چند که ممکن است که شما به عنوان صاحب کسبوکار از این واقعیتها فرار کنید. مربیان برای حل این مشکلات به شما کمک خواهند کرد و راهکارهای عملیاتی که قابلیت اجرا دارند به شما نشان میدهند.
اگر سالهاست کار میکنید اما نتوانستید از این تجربه برای توسعه کسب و کار استفاده کنید، نیاز به آموزش دارید. بسیاری از صاحبان کسب و کار، برای آموزش کارمندان فروش خود هزینه میکنند اما از آموزش خود غافل میشوند.
بیزینس کوچ به شما کمک میکند که جنبههای خاصی از عملکرد خود را بهبود دهید و برای پیشرفت و توسعه کسبوکار خود اقدامات کنید. شما به عنوان یک مدیر باید علاوه بر افزایش دانش مرتبط با حوزه کاری خود، مهارتهای دیگری از جمله مهارتهای مربیگری، برقراری ارتباط و مذاکره خود را بهبود دهید.
چه یک فرد حرفهای در کسب و کارتان باشید چه کسی که در شروع راه است و دانش و تجربه زیادی ندارد، میتوانید از کمک یک بیزینس کوچینگ استفاده کنید.
مربیان کسب و کار به مشاغل کمک میکنند تا درآمد شرکت را با روشهای مختلفی از جمله مشاوره شخصی، تدوین برنامه برای رشد کارکنان، تحلیل بازخورد مشتریان و … افزایش دهند.
آیا مربی کسب و کار ارزش سرمایه گذاری دارد و باید در کسب و کارمان از بیزینس کوچ بهره ببریم؟
برای پاسخ به این سوال باید سوال بنیادیتری مطرح کنیم:
آیا کسب و کار شما ارزش نگهداری دارد؟
کسب و کارتان ارزش سرمایه گذاری دارد؟
اگر به دنبال این هستید که شرایط فروش یا بازاریابی را در کسب و کارتان بهبود دهید، از یک مشاور فروش و بازاریابی استفاده کنید.
اگر میخواهید که کسب و کارتان را به صورت بنیادی بررسی و مشکلات آن را مرتفع کنید نیاز به مربی کسب و کار دارید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پکیجهای بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا شماره تلفن خود را در باکس قرار دهید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
اهمیت بیزینس کوچینگ در کسب و کارهای کوچک
چالشها و دغدغههای کسب وکارهای کوچک تفاوتهایی با کسب و کارهای بزرگ دارد که باعث میشود نوع نگرش به این کسب و کارها متفاوت باشد. مثلا یک رستوران کوچک را در نظر بگیرید. هدف این رستوران جذب مشتریان محلی است و دغدغههایش با رستورانی بزرگ که به دنبال جذب توریست و گردشگر است متفاوت میباشد. بنابراین استراتژی و پلنی که برای پیشرفت این دو نوع کسب و کار چیده میشود با هم فرق میکند.
بیزینس کوچ بازاریابی پاشا، محمدرضا پاشا زانوسی به صورت تخصصی به رویکردهای مرتبط و متناسب با کسب و کارهای کوچک میپردازد و تلاش ما سیستم سازی کسب و کارهای کوچک است تا بتوانند به رشد و افزایش درآمد خود کمک کنند.
شناخت از کسب و کارها باعث میشود که یک بیزینس کوچ حرفه ای بتواند استراتژی منحصر به فرد و متناسب با شرایط برای آن کسب و کار ارائه دهد. مربیان کسب و کار باید درباره هر تجارت به خوبی تحقیقات لازم را انجام دهند تا بتوانند به شناخت نسبی از آن دست یابند. این مسئله به خصوص در رابطه با کسب و کارهای کوچک اهمیت بیشتری دارد زیرا دغدغه و چالش این افراد ممکن است که در نظر برخی از بیزینس کوچها که با مشاغل بزرگ سروکار دارند کم اهمیت جلوه دهد.
بنابراین مهم است که برای تجارت کوچک خود بیزینس کوچی را انتخاب کنید که قبلا با کسب و کارهای کوچک و چالشها و مشکلات آنها آشنایی داشته باشد.
لازم به ذکر است برخی از مربیان کسب و کار که تخصص و دانش کافی در حوزه کاری خود دارند، صرف نظر از ابعاد یک سازمان میتوانند به مدیران این مشاغل کمک کنند. چنین افرادی تا جایی که میتوانند درباره شرکتها و افرادی که با آنها کار میکنند یاد میگیرند و استراتژی متناسب با هر موقعیت را انتخاب مینمایند.
حتی شناخته شدهترین افراد و برندها نیز در کسب و کارشان از فرایند بیزینس کوچینگ استفاده میکنند.
شاید تصور شما این باشد که business coaching برای افرادی مناسب است که در کسب و کارشان مشکل دارند اما این تصور کاملا اشتباه است و مشهورترین و موفقترین صاحبان و کارآفرینان کسب و کار نیز از کمک بیزینس کوچها استفاده میکنند.
بیل گیتس، استیو جابز و اریک اشمیت جزو شناخته شدهترین افراد در سطح جهانی هستند که در کسبوکارشان از بیزینس کوچینگ استفاده کردند. اریک اشمیت درباره ضرورت یک کوچ کسب و کار میگوید:
همه به یک کوچ نیاز دارند
جلسات کوچینگ بازاریابی پاشا
ویژگیهای بیزینس کوچینگ چیست؟
بیزینس کوچ کسی نیست که به شما بگوید چه کاری انجام دهید و برای انجام هر کاری وابسته به تصمیمات یا راهنماییهای او باشید. مربی تجاری هدفش این است که شما را به توانایی مربیگری کسب و کارتان برساند. یعنی شما با آموزشها و راهنماییهای مربی قادرید خودتان راهکارهای حل مشکل و توسعه کسب و کار را پیدا کنید.
بیزینس کوچ مهارتهای کلیدی شما همچون گوش دادن، سوال کردن و بازخورد را افزایش میدهد و شما میتوانید به راحتی کارمندان خود را مربیگری کنید. این کار منجر به افزایش عملکرد، انگیزه و پیشرفت کارکنان خواهد شد و محیط دوستانه و حرفهای کاری را به وجود میآورد.
یک بیزینس کوچ همواره در حال یادگیری است
یک مربی کسب و کار همواره به دنبال رشد خودش است و روی توسعه فردی سرمایه گذاری میکند و دانشش را ارتقا میدهد. آنها به دنبال فناوریهای جدید در حوزههای مرتبط با کسب و کار هستند و از بروزهای فناوری در این حوزه استفاده میکنند. حرکت کردن به سمت رشد باعث تغییرات اقتصادی بالقوه و در نهایت کارآمدتر شدن مجموعه خواهد شد.
اشتیاق برای کمک به دیگران برای موفقیت در کار و زندگی
بیزینس کوچها علاوه بر اینکه به دنبال رشد خودشان هستند برای کمک به دیگران و رشد آنها نیز تلاش میکنند.مربیان کسب و کار خوب تلاش نمیکنند تا پیشرو باشند بلکه برای اینکه رهبران بیشتری را تربیت کنند تلاش خواهند کرد.
رهبری قوی، مهارتهای ارتباطی و روابط
بیزینس کوچینگ یعنی ایجاد یک رابطه معتبر و طولانی مدت با مشتریان. شما به عنوان مدیر یک کسب و کار علاوه بر صرف زمان و دانش برای کمک به افراد، باید روابط کاری خود را نیز برای کمک به آنها تنظیم کنید.
یک بیزینس کوچ عاشق تجارت است
بسیاری از مدیران کسب و کار در حوزههای مختلف مالی، بازاریابی، اقتصاد و … سابقه کار دارند. مربیان کسب و کار باید در جنبههای مختلف مدیریت کسب و کار، تجربه و دانش کافی داشته باشند به طوری که بتوانند مشاوره و راهنمایی خوبی را بدون توجه به حوزه آن صنعت به آنها ارائه دهند.
صداقت
یکی از مهمترین ویژگیهای یک بیزینس کوچینگ صداقت است. مهم است که مربی کسب و کار نظرش را در مورد وضعیت فعلی کسب و کار شما و افق دیدی که برای شما متصور است را به صورت کاملا شفاف و صادقانه بیان کند.
استفاده از یک مدل و سیستم اثبات شده در مقیاس جهانی
بهترین مربیان از مدلهای اثبات شده و روشهایی که قبلا پیاده سازی شدهاند و نتایج خوبی به همراه داشتند، استفاده میکنند. آنها ابزارها را متناسب با نوع کسب و کار به صاحبین مشاغل معرفی میکنند تا بتوانند نتایج خوبی را به دست بیاورند. استفاده از روشهای آزمایش شده به خصوص در ایجاد فرانچایز بسیار تاثیر گذار است.
خلاقیت و تفکر نقادانه
اقتصاد، خلاقیت و تفکر نقادانه جزو ده مهارت برتر هستند که یک بیزینس کوچینگ باید از آنها برخوردار باشد. بیزینس کوچ در عین حال که خطرات و نتایج احتمالی را بررسی میکند باید ایدههایی نیز برای بهبود و رشد کسب و کار داشته باشد.
مشتاق به تعیین اهداف و دنبال کردن آن تا رسیدن به نتیجه
مربی کسب و کار بودن به این معناست که تا زمانی که راهحلهای مناسب برای مشکلات مشتریان پیدا نکنید، هرگز از مشتریان خود دست نکشید. افراد موفق نمیخواهند که یک چالش آسانتر باشد بلکه خود را آماده مواجهه با مسائل مختلف میکنند.
اینکه بیزینس کوچینگ برای رسیدن به اهداف شخصی خود و مشتریان قاطعیت و انعطاف پذیری داشته باشد، بسیار مهم است و تضمین کننده موفقیت برای هر مربی کسب و کار و افرادی است که با آنها همکاری میکنند.
هدف مربی کسب وکار کمک به دیگران است تا بتوانند هم به رشد خود و هم جامعه کمک کنند. مربی کسب و کار به شما کمک میکند که ارزشهای تجارت خود را درک کنید و بتوانید تغییرات مورد نظرتان را در کسب و کار ایجاد نمایید.
ضرورت توجه به حضور بیزینس کوچینگ در کسب و کار
افزایش خودآگاهی و طرز فکر مثبت
خودآگاهی به این معناست که ما بدانیم نقاط قوت و نقاط ضعفمان چیست. با شناسایی ضعفها و تواناییهایمان میتوانیم مدیریت فرآیندها را در دست بگیریم و آنها را کنترل کنیم. مشاور کسب و کار با ایجاد خودآگاهی و ایجاد ذهنیت مثبت برای موفقیت تجارت شما تلاش میکند.
پرورش مهارتهای نرم و تصمیم گیری درست
بیزینس کوچ تجربه زیادی در تجارت دارد و با دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زیاد در عرصههای مختلف تجربه کسب کرده است. آنها روش به کارگیری مهارتهای تصمیم گیری در شرایط مختلف را به شما میآموزند و روشهای ارتباط موثر و استخدام و اخراج درست را به شما میآموزند.
افزایش مسئولیت پذیری و رشد در کسب و کار
کوچها افرادی بی طرف در کسب و کار به شمار میروند زیرا سهمی از تجارت را در اختیار ندارند و هدفشان رشد مجموعه است. بنابراین میتوانند رفتارها و عملکردهای مجموعه را با دقت بررسی و تحلیل کنند و شرایط کنونی و آنچه باید انجام شود را به مدیران ارائه دهند. این کار کوچها باعث میشود در برابر کارهای خود، چه خوب و چه بد، مسئولیت پذیر باشید و درک کنید چه چیزی باید تغییر کند.
با وجود بیزینس کوچها، مدیران در قبال تصمیمات و کارهایی که انجام میدهند احساس مسئولیت بیشتری خواهند کرد. زیرا میدانند که کوچها رفتار آنها را بررسی میکنند و نظارهگر رسیدن آنها به نقطه مطلوب هستند.
ایجاد شفافیت در رابطه با اینکه موفقیت چیست و چطور میتوان به آن دست یافت
مربیان کسب و کار افرادی هستند که تجربه ایجاد چند کسب و کار را دارند و موفقیتهایی را در آنها به دست آوردهاند. آنها نتایج این موفقیت و روشهای دستیابی به موفقیت را شناسایی و آن را با آموزههای علمی ترکیب میکنند. آنها این تجربه را به عنوان یک مدل با موقعیت تجارت شما تلفیق و از بطن صحبتهای شما راهکارهایی که به برون رفت از چالش و برطرف کردن مشکلات کمک میکند ارائه میکنند.
بسیاری از افراد گمان میکنند که بیزینس کوچ باید راهکارهایی آماده داشته باشد و آن را برای حل به صاحبان کسب و کارها ارائه دهد. به همین دلیل در ماه اول انتظار تغییرات بزرگ را دارند و اگر به آن دست نیابند دلسرد خواهند شد. این طرز تفکر اشتباه است.
قبل از هر چیزی لازم است بیزینس کوچ به یک درک درست از تجارت شما دست یابد و سپس متناسب با مشکل و نوع حرفه برای آن راهکاری ارائه کند. این مهم جز با تحلیل کسب و کار، صحبت با افراد مختلف مجموعه و بررسی دقیق آن به دست نخواهد آمد. در واقع راهکارها باید ترکیبی از دانش، شرایط کنونی و تجربه باشند.
افزایش عملکرد افراد، بهره وری و اعتماد به نفس
با بررسی رفتار افراد مختلف میتوان به مشکلات آنها پی برد و شرایط مناسب برای افزایش بهرهوری کاری را افزایش داد. این کار به کارمندان احساس مفید بودن و رضایتمندی شغلی خواهد داد و در نهایت منجر به افزایش اعتماد به نفس میشود. مسئولیت پذیری و تشخیص اینکه در کجا تغییر لازم است نیز به کارکنان کمک میکند که خود را با شرایط تطبیق دهند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پکیجهای بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا شماره تلفن خود را در باکس قرار دهید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
چطور یک مربی کسب و کار پیدا کنیم؟
آنچه در مورد مربی کسب و کار اهمیت دارد این است که بدانید چه کسب و کارهایی دارد و سابقه اجراییاش چه بوده است. بدون شک کار علمی با عملی دستاوردهای مختلفی دارند و نمیتوان تنها به دانستههای یک شخص اکتفا کرد. بلکه باید سابقه اجرایی نیز مورد بررسی قرار گیرد.
بنابراین حتما از کمک مربیانی استفاده کنید که خودشان صاحب کسب و کار هستند و با مشکلات از نزدیک برخورد داشته و توانسته اند تعارضات را حل و به کسب و کارها کمک کنند.
شما میتوانید از بسترهای مختلفی همچون وب سایت، لینکدین، اینستاگرام و .. بیزینس کوچها را بیابید و درباره آنها جستجو کنید.
صرف نظر از اینکه چگونه یک مربی کسب و کار پیدا میکنید، لازم است توجه داشته باشید که باید یک جلسه آشنایی با یک مربی داشته باشید تا اهداف خود را برای آنها توضیح دهید و ببینید آیا میتوانند به شما کمک کنند یا خیر.
ما در بازاریابی پاشا خدمات بیزینس کوچینگ ارائه میکنیم. محمدرضا پاشا زانوسی پس از 22 سال فعالیت در بازار ایران و مدیریت بیش از 5 کسب و کار به شما کمک میکند تا مشکلات را در کسب و کارتان شناسایی و روش حل آنها را در مجموعه خود اجرایی کنید.
خدمات بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا شامل چه مواردی است؟
جلسات کوچینگ مدوام: جلسات کوچینگ در کوچینگ نقره ای 12 جلسه دو ساعته و در کوچینگ طلایی 24 جلسه دو ساعته در طول یکسال خواهد بود که با توجه به نیاز مدیران این جلسات میتواند به صورت ماهانه یا هفتگی باشد. در این جلسات پیرامون مسائل مختلف از جمله کارهایی که باید برای پیشرفت مجموعه انجام شود یا مشکلاتی که وجود دارد صحبت می شود.
مصاحبه استخدام نیرو: مدیریت نیروی انسانی یکی از مشکلات رایج در کسبوکارهاست. مدیرانی که روش استخدام را نمیدانند و افرادی را استخدام میکنند که هیچ کمکی به رشد مجموعه نمیکنند و گاهی حتی ضربههایی را به کسب و کار وارد میکنند.
یکی از خدمات بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا کمک به جذب افراد مناسب برای کسب و کار شماست. ما به شما کمک میکنیم که نیروی انسانی مناسب برای مجموعه خود جذب کنید و افراد نامناسب را شناسایی و آنها را به مسیر درست هدایت یا در صورت لزوم حذف کنید.
تحلیل عملکرد مالی: یکی از بخشهای مهم در بیزینس تحلیل عملکرد مالی و بررسی سود و زیان شرکت است. اگر درک درستی از وضعیت مالی نداشته باشید قادر به گرفتن تصمیمات درست برای کسب و کارتان نخواهید بود.
در شروع کار یک بررسی کامل از وضعیت مالی شرکت به دست میآید و میزان سود خالص توسط کارشناس مالی بررسی میشود. همچنین در مدت زمان همکاری میتوانید سوالات مالی خود را مطرح و با کمک کارشناسان ما راه حل آنها را بیابید. در طول یکماه شما می توانید 6 ساعت مشاوره از مشاور مالی دریافت نمایید. تحلیل عملکرد مالی نیز یکبار در ماه صورت می پذیرد.
نظر سنجی از مشتریان: بسیاری از مشکلات، نقاط ضعف و قدرت را تنها با نظر سنجی از مشتریان میتوان دریافت. ما با دریافت اطلاعات تماس مشتریان کار نظرسنجی را انجام میدهیم و تحلیل نظرات کاربران را برای تصمیمگیریهای بعدی درباره استراتژی کسب و کار در اختیار مدیران قرار خواهیم داد.
در نظر سنجی که از طرف مجموعه بازاریابی پاشا انجام میشود نتیجه 30 تماس از مشتریانتان به صورت هفتگی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در پکیج کوچینگ طلایی این تعداد به عدد 40 تغییر خواهد کرد.
پکیجهای کوچینگ بازاریابی پاشا
کوچینگ نقرهای
12 جلسه 2 ساعته معادل 24 ساعت
6 ساعت از مجموع جلسات حضور مربی در مجموعه شما
پشتیبانی 96 ساعته
مشاوره از طریق واتس اپ
8 ساعت آموزش پرسنل
یک جلسه از مجموع جلسات مشاوره در زمینه تبلیغات
نظر سنجی از مشتریان: حداکثر 30 تماس در هفته
تحلیل عملکرد مالی و فروش یکبار در ماه
کوچینگ طلایی
24 جلسه 2 ساعته معادل 48 ساعت
12 ساعت از مجموع جلسات حضور مربی در مجموعه شما
پشتیبانی 192 ساعته
مشاوره از طریق واتس اپ
16 ساعت آموزش پرسنل
2 جلسه از مجموع جلسات مشاوره در زمینه تبلیغات
نظر سنجی از مشتریان: حداکثر 40 تماس
تحلیل عملکرد مالی یکبار در ماه
مشاوره مالی: بودجه بندی و تقسیم اعتبارات مالی به هر بخش را میتوانید با کمک مشاور مالی در طول دوره بیزینس کوچینگ بررسی کنید. مشاور مالی برای تصمیم گیری و مشاوره در پکیج کوچینگ در نظر گرفته شده است.
مشاوره در حوزه تبلیغات: تبلیغات در شناخته شدن یک برند نقش بسزایی دارد. ما با توجه به شرایط و وضعیت شرکت، پیشنهاداتی برای تبلیغ در این حوزه در اختیار شما قرار میدهیم.
همچنین یک دوره آموزشی تبلیغ نویسی در اختیار شما قرار میدهیم که در آن اصول تبلیغ نویسی به صورت کامل بیان شده است. یک جلسه از مجموع جلسات به مشاوره در حوزه تبلیغات اختصاص خواهد یافت.
حضور مربی دوره در مجموعه طرف دوم: بیزینس کوچ در مجموعه حاضر میشود تا به صورت مستقیم با کارها و شیوه انجام آن و بخشهای مختلف آشنا شود و دید کلی از کسب و کار پیدا کند.
مشاوره از طریق واتس اپ توسط آقای پاشا: ممکن است که در فاصله بین جلسات سوالات یا مشکلاتی وجود داشته باشد که میتوانید آن را به صورت تلفنی یا از طریق واتس اپ با مشاور کسب و کارتان در میان بگذارید.
آموزش توسط مربی دوره: علاوه بر کارکنان، مدیران نیز به آموزش نیاز دارند تا با هر فرد متناسب با شخصیتش برخورد کنند و تعارضات را به روش درست حل نمایند.
واگذاری کارها و عمل کردن در نقش یک مدیر و نه کارمند چیزی است که نیاز بسیاری از مدیران است اما یا از انجام آن ترس دارند یا نسبت به آن آگاه نیستند. مشاور کسب و کار در جلسات با مدیر کسب و کار این مسائل و نحوه رهبر بودن در کسب و کار را برای مدیر تشریح و او را به سمت رهبری افراد هدایت میکند.
پشتیبانی تلفنی: پشتیبانی تلفنی توسط کارشناسان مجموعه بازاریابی پاشا انجام میشود و شما هر زمانی میتوانید سوالات خود را با ما در میان بگذارید و پاسخ آن را از کارشناس مربوطه دریافت کنید. همچنین پشتیبان تلفنی روند انجام کارها را پیگیری میکند تا هر کاری در زمان مشخص شده توسط مسئول آن انجام گیرد.
در صورت تخطی، مسئله با مقام مسئول در شرکت یا در نهایت با مدیریت در میان گذاشته میشود تا زودتر اقدامات لازم صورت پذیرد. کارشناسان ما نهایتا تا 24 ساعت بعد از ارسال پیام پاسخ شما را خواهند داد.
آموزش پرسنل فروش: آموزش پرسنل یکی از مسائل مهم در نگهداری یک کسب و کار است. کارکنان هر بخش باید با آخرین تغییرات آن حوزه آشنایی داشته باشند و با آن سازگار شوند. بسیاری از مدیران از این مهم غافل میشوند و هیچ زمانی را برای آموزش کارکنان در نظر نمیگیرند.
ما در دوره بیزینس کوچینگ دورههای آموزشی برای بخشهای مختلف فروش، بازاریابی، منابع انسانی، مالی و حسابداری و .. در نظر گرفتهایم و آن را به صورت رایگان در اختیار کارکنان قرار خواهیم داد. در پکیج بیزینس کوچ نقرهای 4 ساعت به آموزش کارکنان اختصاص خواهد یافت و در پکیج طلایی بیزینس کوچ 8 ساعت به آموزش کارکنان اختصاص داده میشود.
وظیفه بیزینس کوچینگ
بیزینس کوچینگها همانند یک منبع اطلاعاتی هستند که هم دانش و هم تجربه کافی در کسب و کارهای متفاوت دارند و میتوانند به شما کمک کنند تا برای رشد کسب و کارتان گامهای لازم را بردارید. بیزینس کوچها هم به عنوان مربی کسب و کار و هم به عنوان فردی که مسئولیت آموزش را به عهده دارند، عمل میکنند.
هدف مربیان کسب و کار تحقق بخشیدن به اهدافتان است. آنها تصمیمات شما را ارزیابی میکنند و برای بهبود آن راهکار ارائه میدهند و تلاش میکنند تا بتوانید تصمیماتتان را اجرایی کنید. مواردی که برای موفقیت در کسب و کارتان به آن نیاز دارید یا سوالاتی که ممکن است در حین کار برایتان مطرح شود توسط بیزینس کوچینگها بررسی خواهد شد.
بیزینس کوچها اهداف و ارزشهای پیشنهادی را بررسی میکنند و متناسب با آن افراد را هدایت میکنند. هر کسب و کار چالشها و راهکارهای خودش را دارد و نمیتوان یک نسخه را برای تمام کسب و کارها پیچید.
coaching با کمک صاحب کسب و کار چالشها و اهداف کسب و کار را شناسایی میکند و برای هموار کردن مسیر و دست یافتن به اهداف اقدامات لازم که ممکن است در تجارت با آن مواجه شود را ارزیابی میکند و راهنمایی لازم را انجام میدهد.
تصور اشتباه درباره فرایند کوچینگ کسب و کار
برخی از افراد به اشتباه تصور میکند که بیرینس کوچینگ باید مشکلات کسب و کارشان را حل و برای هر مسئلهای راهکاری ارائه دهد. این تصور کاملا اشتباه و بیزینس کوچ موظف است که به اصطلاح ماهیگیری را یاد بدهد نه اینکه خودش ماهیگیر باشد. مشاور کسب و کار به شما تفکر حل مسئله، رهبر بودن، واگذاری و مدیر بودن را آموزش میدهد و به شما کمک میکند برای مسائل راه حلی پیدا کنید نه اینکه خودش راه حل ارائه دهد.
البته ممکن است گاهی نیز راه حل به صورت مستقیم ارائه شود اما اغلب اوقات تلاش خواهد کرد تا خودتان راه حل را پیدا کنید. زیرا در نهایت شما باید به این توانایی برسید که خودتان کوچ کسب و کارتان باشید و در موارد معدودی از کمک مشاورین بهره بگیرید.
ما در بازاریابی پاشا به شما کمک میکنیم که کسب و کاری مستقل ایجاد کنید که وابسته به مدیران یا کارکنان نباشد و قابلیت رشد و گسترش داشته باشد.
مزایای داشتن بیزینس کوچ طبق مطالعات جهانی
مطالعات شرکت منچستر در سال 2001 نشان داد که میانگین بازگشت سرمایه در کسب و کارهایی که از بیزینس کوچینگ استفاده میکنند 5.7 برابر افزایش یافته است.
همچنین میزان عملکرد مدیرانی که از خدمات بیزینس کوچینگ استفاده میکنند تا 86 درصد افزایش داشت. این در حالی است که مدیرانی که به تنهایی آموزش دیدهاند رشد 22 درصدی را داشتند.
تحقیقات MetrixGlobal LLC نشان داد میزان بازدهی به ازای هر 1 دلار به میزان 7.90 دلار افزایش یافت.
61 درصد از مالکین کسب و کارها عنوان کردهاند که میزان رضایت شغلی آنها افزایش یافته است.
همچنین 23 درصد از مدیران از کاهش میزان هزینههای عملیاتی صحبت کردهاند.
67 درصد از صاحبین کسب و کار گزارش دادند که مهارتهای کار گروهی در کسب و کارشان افزایش یافت.
بازده قابل توجه بیزینس کوچینگ در کسب و کار باعث شده که کوچینگ را نوعی سرمایه گذاری دانست. زیرا باعث بهبود عملکرد و در نتیجه افزایش سود و بهره وری خواهد شد.
سوالات متداول بیزینس کوچینگ کسب و کار
تحقیقات نشان داده که بیزینس کوچها میتوانند به رشد کسب و کار کمک کنند. برای اینکه بتوانید رشد را در مجموعه خود احساس کنید لازم است که متناسب با برنامههایی که برای کسب و کارتان در جلسات کوچینگ تنظیم میشود عمل کنید. تنها صحبت کردن کافی نیست و با کار اجرایی نتیجه مذاکرات کوچینگ مشخص میشود.
قطعا بیزینس کوچینگ در کسب و کارهای کوچک بسیار سازنده است و آنها را به سوی رشد و توسعه سوق میدهد. اما مشکل عمده کسب و کارهای کوچک این است که هزینههای کوچینگ برای آنها زیاد است و ممکن است که از پس آن برنیایند.
بیزینس کوچ به عنوان فردی که تجربه و دانش کافی در حوزه ایجاد و توسعه کسب و کارهای مختلف دارد برای تحقق اهداف کسب و کارتان شما را راهنمایی میکند.
بله، بزرگترین و شناخته شدهترین بیزینسها برای رشد از کمکهای بیزینس کوچ استفاده میکنند.
زمانی که اولین بار به بیزینس کوچ مراجعه میکنید اولویت اول این است که درباره کسب و کارتان اطلاعات بگیرد تا بتواند شما را راهنمایی کند و توصیههای موثری درباره کسب و کارتان به شما ارائه دهد. مربی کسب و کار با توجه به اهداف کسب و کارتان توصیههایی تخصصی ارائه میدهد و روش رسیدن به اهدافتان را برای شما ترسیم میکند.
ما به بیش از 800 کسب و کار خدمات متنوع در کسب و کارشان ارائه کردهایم و تمامی این کسب و کارها در دسته کسب و کارهای کوچک قرار میگیرند. همین مسئله باعث شده تا دید خوبی نسبت به مشکلات، چالشها و فرصتهای کسب و کارهای کوچک به دست بیاوریم و بتوانیم این دانستهها را با صاحبین بیزینسهای کوچینگ به اشتراک بگذاریم.
در بازاریابی پاشا ما دو نوع پکیج کوچینگ برای کسب و کارها در نظر گرفتهایم و هزینه این پلنها را متناسب با کسب و کارهای کوچک تدوین کردهایم. پکیج کوچینگ نقرهای و پکیج کوچینگ طلایی که تفاوت عمده آن میزان ساعتی است که بیزینس کوچ و پشتیبان برای مجموعه شما صرف میکنند.
در واقع پکیج بیزینس کوچینگ طلایی برای کسب و کارهایی که دارای چند شعبه هستند مناسب است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص آموزش بیزینس کوچینگ با همکاران ما در تماس باشید.
بسیار عالی بود
ممنون🙏
بیزینس کوچ ها در محل کسب و کار هم حاضر میشن و بر روند انجام کارها نظارت کنند؟
این مسئله کاملا بستگی به نوع قرارداد کوچینگ شما دارد. اما معمولا در قراردادهای کوچینگ، بیزینس کوچ حداقل یک یا دوبار در محل کار حاضر میشود تا فرآیند انجام کارها را از نزدیک ببیند یا با پرسنل گفتگو داشته باشد. در فرآیند منتورینگ کارها با نظارت منتور انجام میشود.