آموزش بیزینس کوچینگ

آموزش بیزینس کوچینگ فرآیندی است که در آن کوچ برای تحقق اهداف یک مدیر با کمک صاحب کسب و کار، راهکارهای لازم را برای پیشرفت یا اصلاح بخش‌های بیزینس ارائه میدهد.

این اهداف می‌تواند ایجاد مهارت‌های رهبری، استراتژی‌های تجاری و بهبود نحوه نگرش باشد.

بیزینس کوچ فردی است که کسب و کارهای مختلف را ایجاد کرده است و تجربه‌ها و اصول استاندارد ایجاد کسب و کا را میداند. او با سوالاتی که از صاحب کسب و کار می‌پرسد راهکارهایی را برای رشد و توسعه کسب و کار ارائه میدهد.

فهرست مطالب

آموزش بیزینس کوچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

همه کسب و کارها دارای چارچوب و ساختار مشخصی هستند. بسته به نوع کسب و کار این ساختارها در بعضی موارد با هم کمی متفاوت هستند. برای درک بهتر این مسئله فرآیند ساخت یک ساختمان را در نظر بگیرید.

چارچوب ساخت و مواد به کار رفته در همه ساختمان‌ها مشخص است و از استاندارد خاصی پیروی می‌کند درحالیکه ممکن است ساختمان‌ها به لحاظ ظاهری، تعداد اتاق و موارد دیگر با هم متفاوت باشند.

برای کسب و کار نیز با توجه به نوع و حجم فعالیت نحوه به کار بردن ابزارها و منابع انسانی متفاوت است. مثلا یک کسب و کار به یک انبار معمولی نیاز دارد و کسب و کاری دیگر به انبار حرفه‌ای یا بیزینسی که به برنامه حسابداری ساده نیاز دارد و بیزینسی که با برنامه‌های حسابداری به صورت پیشرفته کار می‌کند.

همه مدیران برای تحقق اهداف کسب و کار خود می‌توانند از حضور بیزینس کوچ استفاده کنند. بیزینس کوچ با تجربه و دانشی که در کسب وکارهای مختلف کسب کرده است تلاش می‌کند با تعیین استراتژی مناسب و تعریف اقدامات مناسب این اهداف محقق شوند.

برخی از افراد تصور میکنند که بیزینس کوچ تنها برای زمانی است که در کسب‌و‌کارشان با مشکل مواجه می‌شوند. اما این تصور اشتباهی است و مدیران برندهای موفق دنیا نیز از حضور بیزینس کوچ برای گسترش کسب و کارشان استفاده می‌کنند.

چه برای ایجاد یک کسب‌و‌کار چه برای نگهداری و گسترش آن می‌توانید از آموزش بیزینس کوچینگ بهره بگیرید.

بنابراین افرادی که می‌خواهند رشد کنند و نمی‌خواهند تجربه را تجربه کنند، بیزینس کوچ نیاز دارند. افرادی که می‌خواهند در سطح معمولی بمانند، نیازی به سرمایه گذاری روی بیزینس کوچینگ ندارند.

نمیدانید به بیزینس کوچ نیاز دارید یا خیر؟ 

با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

آموزش بیزینس کوچینگ چقدر سخت است؟

یادگیری اصول رهبری و مدیریت دشوار نیست. آنچه که مسیر کوچینگ را دشوار می‌کند، اجرای مواردی است که توسط بیزینس کوچ‌ها برای پیشبرد اهداف بیان می‌شود. یعنی بسیاری از مدیران و کارمندان نسبت به اجرای آنها کم کاری میکنند. بنابراین اولین کاری که برای آموزش بیزینس کوچینگ به آن نیاز است آمادگی کارمندان و مدیران برای اجرای مواردی است که توسط مربی کسب و کار بیان می‌شود.

در واقع سختی آموزش به این بستگی دارد که صاحب کسب و کار و کارمندان چقدر حاضر باشند که خودشان را تغییر دهند. چون تا قبل از شروع به کار با بیزینس کوچینگ به روش خودشان کارهایی از قبیل خرید، حسابداری، تبلیغات و … را انجام میدادند. در فرآیند کوچینگ باید تغییر ایجاد کنیم.

هر چقدر که فرد قبلا در آن کار تجربه داشته باشد تغییر سخت‌تر خواهد بود. فردی که تازه کاری را شروع کرده باشد و هیچ تجربه‌ای هم نداشته باشد، تغییر و یادگیری اصول برای این فرد آسانتر خواهد بود و در مدت زمان کوتاهتری می‌تواند اصول درست را از طریق آموزش بیزینس کوچینگ برایش پیاده کنیم و فرد نیز مقاومت نکند.

آموزش بیزینس کوچینگ چقدر زمان میبرد؟

این مسئله کاملا به مدیران و کارمندان بستگی دارد. اینکه تجربه کار دارند یا خیر؟ تجربه‌ای که دارند مبتنی بر اصول جدید است یا به روش سنتی عمل می‌کنند؟ اینکه چقدر زمان برای اجرای مواردی که بیان می‌شود، اختصاص می‌دهند؟

بیزینس کوچینگ فرآیندی است که به زمان نیاز دارد و نمیتوان در کمتر از 6 ماه انتظار تغییرات گسترده را شاهد بود. به همین دلیل قراردادهای کوچینگ معمولا به صورت یکساله تنظیم می‌شوند تا سنجش کارهای انجام شده به درستی صورت گیرد. ولی به طور معمول برای فردی که قبلا به صورت سنتی با کسب و کار درگیر نشده باشد و نیاز است که از صفر آموزش ببیند به 7 ماه تا یکسال زمان نیاز است.

برای فردی که به صورت سنتی آموزش دیده و حالا می‌خواهد اصول درست را یاد بگیرد، کار سخت‌تر و زمانبرتر خواهد بود. مگر اینکه چرایی بیزینس کوچینگ را به درستی درک کرده باشد و بیزینس کوچ خودش را نیز باور داشته باشد. در اینصورت راحت‌تر و سریعتر می‌تواند آموزش بیزینس کوچینگ را یاد بگیرد.

زمان برای آموزش بیزینس کوچینگ

آموزش بیزینس کوچینگ چقدر هزینه می‌برد؟

بسته به اینکه چقدر اصولی که در آموزش بیزینس کوچینگ بیان می‌شود با اصول کسب و کار مغایرت دارد و چقدر حجم فعالیت بیزینس گسترده باشد، هزینه متفاوت خواهد بود. مثلا یک کسب و کار 50 نفره که سنتی کار می‌کند هزینه‌های سنگین تری در مقابل کسب و کاری که تازه کار را شروع کرده و پرسنل کمتری دارد خواهد داشت. زیرا باید اطلاعات در بخش‌های مختلف بررسی شود و اطلاعات مشتریان جدید نیز مورد بررسی قرار گیرد.

پکیج‌های کوچینگ بسته به میزان خدماتی که در آن تعریف میشود هزینه‌های متفاوتی دارند. یعنی شما می‌توانید از بیزینس کوچ‌ها در بخش‌های مختلفی مالی، منابع انسانی، فروش و .. کمک بگیرید. این مسئله بستگی به اهداف و استراتژی سازمان شما دارد.

نیاز به مشاوره با بیزینس کوچ دارید؟

آموزش بیزینس کوچینگ چقدر منابع انسانی و مادی نیاز دارد؟

تعداد منابع انسانی می‌تواند کاملا متغیر باشد و شما می‌توانید حتی در صورتی که منابع انسانی ندارید نیز از آموزش بیزینس کوچینگ استفاده کنید. در این شرایط شما می‌توانید با کمک کوچ، چارچوب کسب و کارتان را بچینید و با تعریف یک استراتژی بر مبنای اهدافتان زمینه‌های رشد را فراهم کنید.

آنچه در بحث کوچینگ بیشتر مطرح است مربوط به هزینه‌های زمانی و تغییر دیدگاه و باور است. ما می‌توانیم تفکر کسب و کار را در یک مجموعه با ابزارهای ساده مثل گوگل و اکسل اجرا کنیم که هزینه خاصی ندارد. به مرور زمان می‌توان این ابزارها را با رشد کسب و کار ارتقا داد.

هزینه منابع انسانی بیشتر مربوط به بحث تغییر باور افراد و اینکه بپذیرند که در چارچوب قرار بگیرند، مربوط می‌باشد. در واقع بیشتر جنبه هزینه روانی دارد.

منابع مالی نیز کاملا بستگی به خدماتی که می‌خواهید دریافت کنید دارد. پکیج‌های بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا شامل خدمات متنوعی از جمله جلسات کوچینگ مداوم، مصاحبه استخدام نیرو، تحلیل عملکرد مالی، نظرسنجی از مشتریان برای ارزیابی عملکرد مجموعه، تبلیغات و آموزش پرسنل می‌باشد. این خدمات متناسب با هر مجموعه قابل تغییر هستند و میتوانید با توجه به شرایط هر کدام از این موارد را انتخاب کنید.

کوچینگ نقره‌ای

12 جلسه 2 ساعته معادل 24 ساعت

6 ساعت از مجموع جلسات حضور مربی در مجموعه شما

پشتیبانی 96 ساعته

مشاوره از طریق واتس اپ

8 ساعت آموزش پرسنل

یک جلسه از مجموع جلسات مشاوره در زمینه تبلیغات

نظر سنجی از مشتریان: حداکثر 30 تماس در هفته

مشاوره مالی، حقوق و دستمزد 12 ساعت در یکسال

تحلیل عملکرد مالی و فروش یکبار در ماه

7 مصاحبه استخدامی 

کوچینگ طلایی

24 جلسه 2 ساعته معادل 48 ساعت

12 ساعت از مجموع جلسات حضور مربی در مجموعه شما

پشتیبانی 192 ساعته

مشاوره از طریق واتس اپ

16 ساعت آموزش پرسنل

2 جلسه از مجموع جلسات مشاوره در زمینه تبلیغات

نظر سنجی از مشتریان: حداکثر 40 تماس 

12 ساعت مشاوره مالی، حقوق و دستمزد در ماه

تحلیل عملکرد مالی یکبار در ماه

10 مصاحبه استخدامی 

آموزش بیزینس کوچینگ بعد از چه مدت بازگشت سرمایه دارد؟

هزینه مادی و ابزاری برای آموزش بیزینس کوچینگ زیاد نیست و متناسب با کسب‌و‌کارمان است. به همین دلیل برای بازگشت سرمایه به خاطر وجود چارچوب و اصول تعریف شده که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و سرعت عمل و بهره وری را افزایش میدهد، نباید نگران بود.

با شروع فرآیند کوچینگ و در هفته‌های اول، باگ‌های کسب و کار و نشتی‌های بانک، انبار، صندوق و میزان کار کردن پرسنل و از دست رفتن مشتری شناسایی خواهد شد و جلوی آن گرفته می‌شود. در واقع آموزش بیزینس کوچینگ سرمایه زیادی از شما نمی‌گیرد و فقط شامل هزینه کوچ است. با گرفتن نشتی‌ها این سرمایه جبران خواهد شد.

به طور معمول در 7 ماه تا 2 سال می‌توانید تا 10 برابر این هزینه اولیه را برداشت کنید.

 آموزش بیزینس کوچینگ در چه صورتی با شکست مواجه می‌شود؟

مهمترین اصل برای نتیجه گرفتن از آموزش بیزینس کوچینگ، اجرای راهکارهایی است که برای پیشرفت بیان می‌شوند. اگر بین این دو راهی بمانید که حرف‌های بیزینس کوچ را طبق اصول درست کسب و کار اجرا کنید یا به روش قبلی و سنتی خودتان ادامه دهید و برخی از کارها را انجام دهید و برخی را خیر، احتمال شکست را افزایش می‌دهید.

برای آموزش بیزینس کوچینگ ابتدا برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم را با کارکنان انجام دهید و آنها را برای اجرای برنامه جدید آماده کنید. شما باید خودتان را مکلف کنید که بین 7 ماه تا 2 سال برای نظام‌مند کردن فعالیت‌های کسب و کارتان زمان بگذارید و افراد عالی را جایگزین کارکنان فراموش کار کنید.

آموزش بیزینس کوچینگ را از کجا باید شروع کرد؟

هر لحظه‌ای که برای آموزش بیزینس کوچینگ دیرتر اقدام کنید، اشتباه بزرگی در کسب‌و‌کار کرده‌اید. تصور کنید که برای کوه نوردی مربی که آشنا به مسیر است و خطرات را می‌شناسد نداشته باشید. قطعا در پیدا کردن مسیر ممکن است که با مخاطرات زیادی از جمله از دست رفتن جانتان مواجه شوید.

برای اینکه آموزش بیزینس کوچینگ را شروع کنید باید چند نکته را مد نظر قرار دهید:

ابتدا مشخص کنید که هدفتان از برنامه‌های کوچینگ چیست

تعیین کنید به چه برنامه‌ای برای آموزش بیزینس کوچینگ نیاز دارید

پیکج‌های کوچینگ نیازهای مختلف را پوشش میدهند. متناسب با نیازتان این خدمات را انتخاب کنید و درگیر موارد غیرضروری نشوید.

بعد از تعیین این موارد و انتخاب پکیج مناسب می‌توانید درباره کوچ‌ها تحقیق کنید و فرد مناسب که تجربه و دانش در حوزه کاری شما دارد را انتخاب کنید.

با بیزینس کوچینگ تجربه را تجربه نکنید

آموزش بیزینس کوچینگ به صورت مجازی یا حضوری ؟

این مسئله به این بستگی دارد که چقدر ما می‌توانیم مشکلات کسب و کارمان را ببینیم. اگر به کسب و کارمان مسلط باشیم و کارمندانی داشته باشیم که دلسوز مجموعه باشند. دید از بیرون داشته باشند و مسائل را ببینند و بتوانند به صورت تلفنی و آنلاین هم آنها را بیان کنند، می‌توانند از آموزش بیزینس کوچینگ غیرحضوری استفاده کنند.

افراد زیادی وجود دارند که گمان می‌کنند که همه چیز را میدانند اما وقتی وارد کسب وکارشان میشویم، مشاهده میکنیم که بسیاری از مواردی که عنوان کردند را به صورت عملی اجرا نمیکنند و در 90 درصد مواقع همان روشی که بقیه می‌روند را ادامه میدهند.

بنابراین با توجه به دیدگاه صاحب کسب و کار، نوع کار و میزان پیچیدگی کسب و کار می‌توانید از بیزینس کوچ حضوری یا غیر حضوری استفاده کنید. اگر از آموزش بیزینس کوچینگ آنلاین استفاده میکنید بهتر است از بیزینس کوچ حرفه‌ای استفاده کنید تا با طرح سوالات حرفه‌ای بتواند به اتفاقات کسب وکارتان پی ببرد و از شما نرخ تبدیل به عنوان خروجی برای فعالیت‌های مختلف بخواهد.

با شیوع بیماری کرونا بسیاری از آموزش‌ها به بستر مجازی انتقال یافت. آموزش بیزینس کوچینگ نیز از این قضیه مستثنی نبود و جلسات کوچینگ مجازی نیز در دوران کرونا جایگاه پیدا کرد. طوری که بسیار از افراد هم اکنون نیز از جلسات کوچینگ غیرحضوری برای آموزش اصول مدیریتی و رشد کسب و کارشان استفاده می‌کنند.

جلسات بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا

آموزش بیزینس کوچینگ از چه سنی شروع میشود ؟

آموزش بیزینس کوچینگ به سن بستگی ندارد. اگر کسب و کار دارید و می‌خواهید که از سطح فعلی فراتر بروید، می‌توانید از آموزش بیزینس کوچینگ استفاده کنید. بنابراین مستقل از اینکه یک فرد جوان هستید یا پا به سن گذاشته‌اید می‌توانید از حضور بیزینس کوچ در کسب و کارتان استفاده کنید.

چقدر طول میکشد تا نتایج بیزینس کوچینگ را در کسب و کار ببینیم؟

آنچه در فرآیند کوچینگ اهمیت دارد، صبر و مداومت در انجام امور محوله است. یعنی برای نتیجه گرفتن از کوچینگ باید یک فرآیند 6 ماهه تا یکساله را در نظر بگیرید و در این مدت زمان مواردی که در جلسات مشاوره بیان می‌شود را به عنوان اصول اجرایی در کسب و کار اعمال کنید.

نتیجه گیری

وقتی در یک بیزینس مشغول فعالیت باشیم ابعادی وجود دارد که از دید ما مخفی خواهد ماند. مشاور کسب و کار به عنوان یک فرد بی طرف و با تجربه و متخصص می‌تواند ابعادی را به ما نشان دهد که ما نسبت به آنها آگاه نیستیم.

برای اینکه از جلسات کوچینگ نتیجه بگیرید بهتر است یک فرد را مسئول انجام این امور در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود که نظارت کامل بر روند انجام کارها وجود داشته باشد و خروجی بهتری از نتایج جلسات کوچینگ بگیرید. البته اگر بیزینس کوچکی دارید می‌توانید خودتان نیز این کار را انجام دهید.

محمدرضا پاشا بیزینس کوچ بازاریابی پاشاست و جلسات آموزش بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا  و همچنین سیستم سازی کسب و کارها توسط ایشان انجام می‌شود. ایشان تجربه بیش از 20 سال فعالیت در بازار ایران را دارند و تحصیلات مرتبط مدیریتی دارند. تاکنون کسب و کارهای متعددی زیر نظر ایشان آموزش بیزینس کوچینگ برای مدیریت کسب و کارشان دیده‌اند و توانستند به نتایج خوبی دست یابند.

پکیج‌های بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا در دو سطح نقره‌ای و طلایی در نظر گرفته شده‌اند که تفاوت عمده آنها در میزان ساعاتی است که مربی برای آموزش کارکنان و پرسنل صرف میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بسته‌های بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا می‌توانید با شماره 09115704185 تماس بگیرید یا شماره خود را در باکس زیر قرار دهید تا کارشناسان ما با شما ارتباط برقرار کنند.

برای اطلاع از شرایط بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا اطلاعات خود را وارد کنید

نام و نام خانوادگی(ضروری)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *