بیزینس کوچینگ غیر حضوری

ما در بازاریابی پاشا تجربه های متفاوتی از همکاری با کسب و کارها در نقاط مختلف  ایران در قالب بیزینس کوچینگ غیرحضوری داشتیم. در این روش جلسات معمولا به صورت غیرحضوری و به صورت اینترنتی یا تلفنی انجام میشود. تنها چند بار مراجعه حضوری نیاز است.

یک منتور برای نظارت بر روند انجام درست کارها در نظر گرفته می شود و تمامی موارد مصوب در جلسات کوچینگ را پیگیری می‌نماید.

کارآفرینی مسیری دشوار اما در عین حال لذت بخش است. هر فردی می‌تواند کسب و کاری که به آن علاقه‌مند است یا در آن تخصص دارد را شروع کند. اما درصد کمی از افراد در این مسیر موفق می‌شوند. تجربه ایجاد و نگهداری کسب و کار با تخصص داشتن و علاقه مند بودن متفاوت است. در دوره بیزینس کوچینگ غیر حضوری به مشکلاتی که ممکن است مدیران در کسب و کارشان با آن مواجه شوند پرداخته می‌شود.

شناخت از بازار، رقبا، پیش بینی آینده، مدیریت پرسنل و … جزو مواردی هستند که برای موفقیت در کسب و کار به آنها نیاز دارید. کمک گرفتن از حضور یک کوچ راهکار برون رفت از چنین شرایطی است.

بیزینس کوچ فردی متخصص و با تجربه است که در کسب وکارهای مختلف فعالیت کرده و با چالش‌ها و مشکلات  آنها آشناست.

فهرست مطالب

ضرورت وجود بیزینس کوچینگ در کسب و کار

رشد و توسعه یک بیزینس کار دشوار و زمان بری است و اگر مدیر کسب و کار به تنهایی بخواهد این کار را انجام دهد شرایط دشوارتر نیز می‌شود. زیرا علاوه بر عوامل فرساینده بیرونی باید با مشکلات درونی و مدیریت آن نیز دست و پنجه نرم کند. برخی از مدیران در این مسیر اشتباهات پر هزینه‌ای را انجام میدهند.

حیات کسب‌و‌کارشان را به خطر می‌اندازد و گاها موجب فروپاشی آن می‌شوند. بیزینس کوچینگ در این مسیر شما را همراهی میکند و برای موفقیت کسب و کارتان توصیه‌ها و برنامه‌هایی را پیشنهاد می‌دهد. مدیرانی که امکان حضور در جلسات حضوری بیزینس کوچینگ را ندارند می‌توانند از بیزینس کوچینگ غیرحضوری استفاده کنند.

کوچینگ نقره‌ای

12 جلسه 2 ساعته

6 ساعت حضور مربی در مجموعه شما

پشتیبانی 96 ساعته

مشاوره از طریق واتس اپ

8 ساعت آموزش پرسنل

یک جلسه مشاوره در زمینه تبلیغات( از مجموع جلسات)

نظر سنجی از مشتریان: حداکثر 30 تماس در هفته

مشاوره مالی، حقوق و دستمزد 12 ساعت در یکسال

تحلیل عملکرد مالی و فروش یکبار در ماه

7 مصاحبه استخدامی 

کوچینگ طلایی

24 جلسه 2 ساعته

12 ساعت حضور مربی در مجموعه شما

پشتیبانی 192 ساعته

مشاوره از طریق واتس اپ

16 ساعت آموزش پرسنل

2 جلسه مشاوره در زمینه تبلیغات(از مجموع جلسات)

نظر سنجی از مشتریان: حداکثر 40 تماس 

12 ساعت مشاوره مالی، حقوق و دستمزد در ماه

تحلیل عملکرد مالی یکبار در ماه

10 مصاحبه استخدامی 

6 ویژگی که بیزینس کوچ‌ باید داشته باشد

هر کارآفرین اگر بخواهد مجموعه‌اش را توسعه دهد به یک بیزینس کوچ نیاز دارد. بیزینس کوچ‌ها مانع این می‌شوند که یک اشتباه را بارها تکرار کنید. آنها چراغ راهی برای گذر از شرایط سخت هستند و هدفشان توسعه و رشد کسب و کار شماست. اما آیا همه بیزینس کوچ‌ها این ویژگی را دارند؟ چه بیزینس کوچ‌هایی واقعا دغدغه کسب و کارمان را دارند و چطور می‌توان یک بیزینس کوچ ماهر را تشخیص داد؟

1. بیزینس کوچ باید دلسوز باشد

مواردی که بیزینس کوچ‌ها بیان میکنند برای رشد و توسعه کسب و کارتان است و این اطلاعات باید در عین حال که علمی است، دلسوزانه باشد. تصور کنید که مربی کسب و کار بدون توجه به سرمایه‌ها و سود و زیان شما استراتژی کسب و کارتان را طراحی یا بازنگری کند. انجام چنین کاری فرقی با آزمون و خطا ندارد و بیزینس کوچ نباید مانند افراد بی تجربه روش آزمون و خطا را انتخاب کند. بیزینس کوچ روشی را به شما پیشنهاد می‌دهد که راجع به آن مطمئن است و قبلا آن را اجرا کرده است.

2. متخصص باشد

معمولا کوچ‌ها تحصیلات مرتبط در حوزه‌های مدیریتی دارند و دوره‌های کوچینگ را نیز گذرانده‌اند. کوچ‌هایی نیز هستند که ممکن است تحصیلات مرتبط نداشته باشند اما تجارب چندین ساله از ایجاد و توسعه چندین کسب و کار باعث شده که به توانایی زیادی در این زمینه برسند. اما شناخت چنین کوچ‌هایی نیاز به دقت بیشتری دارد و باید تحقیقات کاملی از عملکرد آنها انجام دهید.

3. به اشتراک گذاری دانش

ممکن است که بیزینس کوچ در کارش بسیار متخصص باشد و تجربه‌های خوبی از کسب و کارها نیز داشته باشد. اما اگر نتواند این دانش را با شما به اشتراک بگذارد و برای توسعه کسب و کارتان از آن استفاده کند، عملا هیچ فایده‌ای ندارد. بیزینس کوچ باید دانش و تجربه اش را در اختیار شما بگذارد و برای رشد و توسعه بیزینس شما تلاش کند.

بیزینس کوچ اگر چه صاحب کسب و کار نیست اما باید همانند صاحب کسب و کار دغدغه کسب و کار شما را داشته باشد و برای رشد آن تلاش کند.

نیاز به مشاوره با بیزینس کوچ دارید؟

اطلاعات خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند:

نام و نام خانوادگی(ضروری)

4. عاشق دانش باشد

بیزینس کوچ باید همواره خودش را با تغییرات سازگار کند. یعنی هم از اتفاقات و تازه‌های کسب و کار اطلاعات داشته باشد و هم دانش تخصصی در حوزه‌های مرتبط با کوچینگ را فرا گیرد. بنابراین کوچ باید همواره در حال یادگیری باشد تا بتواند بهترین تصمیمات را هم به لحاظ استراتژیکی و هم به لحاظ مالی اتخاذ کند.

5. شما را مسئول بداند

مهمترین فرد در فرآیند کوچینگ مدیر کسب و کار است. اگر مدیر کسب و کار فرآیند کوچینگ را جدی نگیرد و مواردی که در جلسات تصویب می‌شود را پیگیری و اجرا نکند، هیچ تغییری اتفاق نمی افتد. پس مدیر باید در جلسات کوچینگ تمام موانع و مشکلات را به طور دقیق بیان کند و برای پیدا کردن راه حل همراهی کند. همچنین برای مواردی که در جلسات کوچینگ تصویب می‌شود باید یک مسئول پیگیری در نظر گرفته شود یا اگر کسب و کار کوچک است مدیر خودش هم می‌تواند این موارد را پیگیری کند تا انجام شوند.

6. افزایش اعتماد به نفس

به عنوان یک کارآفرین، احتمالا در زندگی شخصی و کاری خود چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته‌اید. اجازه ندهید در مسیر کوچینگ ترس‌ها و استرس شما را تحت تأثیر قرار دهد و از هدفتان دور کند.

چرا بیزینس کوچینگ غیر حضوری؟

مطمئنا، میلیون‌ها مقاله آنلاین، ویدیو و منابع دیگر در مورد چگونگی ایجاد و رشد یک کسب‌وکار وجود دارد. اما اگر کسب و کار شما منحصر به فرد باشد و یک راه حل مناسب برای همه کارساز نباشد، چه؟ این جایی است که مربیگری کسب و کار وارد می‌شود.

کوچ کسب‌وکار یک کارآفرین یا مدیر خبره است که می‌داند چگونه کسب‌وکارهای موفق را راه‌اندازی کند و رشد دهد و مایل است شما را آموزش دهد و راهنمایی کند. کسب و کارهای زیادی وجود دارد که چندین سال مشغول فعالیت هستند اما رشد و سودآوری قابل توجهی ندارند و تنها هزینه خودشان و پرسنل را تامین می‌کنند.

جلسات غیر حضوری بیزینس کوچینگ

نیاز به مشاوره با بیزینس کوچ دارید؟

برای اینکه کسب و کارتان رشد کند، به تصمیم‌های مهم و جدی برای توسعه بیزینستان نیاز دارید. بسیاری از افراد ممکن است تجربه و دانش کافی برای فعالیت در مقیاس بزرگ را نداشته باشند. در این شرایط می‌توانید از کمک یک بیزینس کوچ بهره بگیرید تا در این مسیر شما را راهنمایی کند.

جلسات بیزینس کوچینگ هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری برگزار می‌شود. معمولا افراد ترجیح میدهند که در جلسات حضوری بیزینس کوچینگ شرکت کنند. البته بعد از شیوع همه گیری کرونا جلسات کوچینگ غیرحضوری نیز با استقبال همراه شد.

دوره بیزینس کوچینگ غیر حضوری چیست؟

در جلسات بیزینس کوچ مباحثی همچون تعیین استراتژی و اهداف، مدیریت پرسنل، مسائل مالی و حسابداری، افزایش فروش و درآمد مورد بررسی قرار میگیرد. با توجه به اینکه کسب و کارها از یک چارچوب تعریف شده و مشخص استفاده میکنند، می‌توان از بعضی مفاهیم به صورت کلی استفاده کرد. در دوره بیزینس کوچینگ غیر حضوری مباحث کلی مورد بررسی قرار میگیرد و درباره آنها صحبت خواهد شد. اما ریز جزئیات مربوط به هر کسب و کار باید در جلسات کوچینگ حضوری مورد بررسی قرار گیرد.

بنابراین اگر می‌خواهید که به صورت کلی درباره جلسات کوچینگ یاد بگیرید، دوره‌های آموزشی کوچینگ مناسب هستند در غیر اینصورت بهتر است از جلسات کوچینگ حضوری استفاده کنید.

معمولا افراد در شرایطی بیزینس کوچینگ غیر حضوری را انتخاب می‌کنند که به بیزینس کوچی که می‌خواهند، دسترسی ندارند یا در فاصله دوری از آنها قرار دارد. در این شرایط جلسات بر بستر اینترنت و در فضاهایی همچون واتس اپ، گوگل میت و .. برگزار می‌شود.

خوبی جلسات غیرحضوری این است که شما زمان و هزینه کمتری برای شرکت در این جلسات صرف می‌کنید. به خصوص وقتی که بیزینس کوچ در شهر دیگری باشد. در عوض ممکن است که به خاطر این دوری، برخی از افراد نتوانند بازخورد لازم را از این جلسات دریافت کنند. این مسئله کاملا بستگی به بیزینس کوچ و طرف مقابلش دارد که چطور بتوانند جلسات را پیش ببرند و بازدهی لازم را از آن دریافت کنند.

جلسات بیزینس کوچینگ حضوری معمولا با استقبال بیشتری همراه هستند. زیرا بسیاری از افراد لمسی هستند و باید در جلسات به صورت حضوری شرکت کنند، تماس چشمی برقرار و مشکلات و چالش‌هایشان را مطرح کنند.

جلسات کوچینگ حضوری

آیا منظور از دوره غیر حضوری همان دوره بیزینس کوچینگ آنلاین است؟

منظور از دوره بیزینس کوچینگ غیرحضوری یا آنلاین ترکیبی از ویدئوهای آموزشی از سوالات و مشکلات پرتکراری که در کسب و کارها اتفاق می‌افتد به همراه وبینارها و لایوهایی است که به صورت آنلاین برگزار می‌شود و در آنها پرسش و پاسخ هم صورت می‌گیرد.

دوره بیزینس کوچینگ غیر حضوری چه مزایایی دارد؟

ویژگی مهم بیزینس کوچینگ غیرحضوری صرفه جویی در زمان و هزینه‌هاست. یعنی شما می‌توانید در هر جایی به بیزینس کوچ‌تان دسترسی داشته باشید.

دوره بیزینس کوچینگ غیرحضوری هزینه‌های کمتری دارد. در این دوره‌ها بسیاری از مشکلات پرتکرار به صورت استاندارد در آمده است و برای همین زمان کمتری از بیزینس کوچ میگیرد. برای فردی که می‌خواهد از این دوره‌ها استفاده کند نیز صرفه جویی زمانی به همراه دارد. زیرا اصول اولیه و مشکلات دیگری که دیگران در شرایط بازار ما برایشان پیش آمده است دیگر وارد کار نمی‌شود و با دیدن دوره غیر حضوری بیزینس کوچینگ با آنها آشنا خواهد شد.

بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا

در واقع در این روش می‌توان هزینه‌هایی که ممکن است بر کسب و کار متحمل شود، را کاهش داد. در دوره بیزینس کوچینگ غیرحضوری تمرکز روی پیشگیری از مشکلات است نه درمان آن. هزینه‌ها کمتر و سرعت یادگیری بیشتر است، مشکلات را زودتر متوجه میشود و برایش راهکار پیدا میکند، با هزینه کمتر و زمان سریعتر می‌تواند راهکارها را به دست بیاورد و مشکلات را شناسایی و حل کند و قبل از وقوع مشکل راهکار آن را پیش بینی و اجرا کند.

دوره بیزینس کوچینگ غیر حضوری چه معایبی دارد؟

یکی از مشکلات دوره بیزینس کوچینگ غیر حضوری این است که مشکلات اختصاصی کسب و کارها را پوشش نمیدهد. یعنی در این دوره‌ها معمولا کلیات در مورد کسب و کارها گفته می‌شود و به مشکلات عمومی که در کسب و کارها مشترک است پرداخته می‌شود. هر کسب و کاری مواردی اختصاصی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد و برای آنها راهکار ارائه شود.

ما در بازاریابی پاشا برای حل این مشکل، راهکار در نظر گرفته‌ایم. شما می‌توانید از طریق پشتیبانی که ما برای دوره‌ها در نظر می‌گیریم با مدرس در ارتباط باشید و سوالات اختصاصی کسب و کارتان را با ما در میان بگذارید.

بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا

چرا پیشنهاد ما شرکت در جلسات کوچینگ به صورت حضوری است؟

معمولا افراد دوست دارند که در جلسات کوچینگ به صورت حضوری شرکت کنند و کوچ را از نزدیک ببینند. زیرا در این شرایط بهتر می‌توانند دغدغه‌هایشان را مطرح کنند و از راهنمایی‌های کوچ بهره ببرند.

در بیزینس کوچینگ حضوری بیزینس کوچ زمانی را برای حضور در کسب و کار اختصاص می‌دهد و چیزهایی را می‌بیند که صاحب کسب و کار اصلا نمی‌تواند آنها را ببیند. به خاطر اینکه مدیر غرق در کار هست و باید یک نفر به عنوان کسی که تجربه دارد از بیرون مسائل را رصد کند و بتواند ایراد کار را به او بگوید.

در واقع حسن بزرگ بیزینس کوچ این است که به عنوان فردی که تخصص دارد از بیرون کسب و کار را مشاهده می‌کند و چون مشکلات را در کسب و کارهای دیگر دیده است راحت‌تر می‌تواند مشکلات را ببیند و راهکار را زودتر ارائه دهد.

پیشنهاد ما ترکیبی از بیزینس کوچینگ حضوری و غیر حضوری است. حضوری برای اینکه با توجه به نوع کسب و کار، سابقه فعالیت، تعداد پرسنل، حجم تراکنش‌های مالی، حجم تعداد تراکنش‌ها یا خدمات و حجم فعالیت‌ها می‌توانیم تشخیص دهیم که چه تعداد از جلسات می‌تواند به صورت حضوری و چه تعدادی می‌تواند به صورت آنلاین برگزار شود.

آیا امکان برگزاری برخی از جلسات بیزینس کوچینگ به صورت آنلاین وجود دارد؟

بله، در سالهایی که درگیر کرونا بودیم جلسات کوچینگ به صورت آنلاین در بازاریابی پاشا برگزار شد. خوشبختانه این جلسات بازخورد خوبی نیز داشتند و کسب‌و‌کارهایی که کوچشان بودیم حتی در شرایط کرونا توانستند رشد چندین برابری را مشاهده کنند.

هم اکنون نیز کسب و کارهایی از سراسر ایران به خاطر طولانی بودن مسیر امکان شرکت کردن در جلسات را به صورت حضوری ندارند و جلسات کوچینگ را به صورت غیر حضوری و آنلاین دنبال می‌کنند.

نیاز به مشاوره با بیزینس کوچ دارید؟

اگر فاصله جغرافیایی برای شرکت در کوچینگ کسب و کار زیاد باشد چه راهکاری وجود دارد؟

محمدرضا پاشا بیزینس کوچ بازاریابی پاشاست و در شهرستان نوشهر مشغول فعالیت می‌باشد. جلسات کوچینگ معمولا در دفتر بازاریابی پاشا

در شرایطی که فاصله شما از دفتر مجموعه بازاریابی پاشا زیاد است و امکان شرکت در جلسات وجود ندارد، ما یکی از پرسنل‌تان که امین شماست و از نظر هوش و توانایی قابل اعتماد هست و می‌توان با او همکاری داشت را انتخاب می‌کنیم. این فرد تحت آموزش قرار می‌گیرد و بعد از برگزاری جلسات حضوری و آنلاین، به عنوان منتور مجموعه شما انتخاب می‌شود تا بتوانیم مشکل فاصله جغرافیایی را حل کنیم و مابقی جلسات که به صورت حضوری هست به صورت آنلاین انجام میشود و بر کارها نظارت خواهد شد.

برخی از مدیران به دنبال بیزینس کوچ‌هایی هستند که در شهرهای دیگر فعالیت میکنند یا در یک حوزه خاص به صورت تخصصی مشغول فعالیت هستند. در این شرایط راهی جز برگزاری جلسات کوچینگ به صورت غیر حضوری باقی نمی‌ماند و چنین افرادی می‌توانند از این جلسات استفاده کنند.

جلسات بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا

بیزینس کوچینگ غیر حضوری برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی کسب و کارهایی که می‌خواهند رشد کنند و علاقه مندند که از سطحی که هستند به سطح بالاتر و فروش 2 تا 8 برابری برسند می‌توانند از بیزینس کوچینگ غیرحضوری استفاده کنند. این افراد باید آماده تغییرات در افکار و نگرش مدیر و کارکنان باشند.

زیرا ما میخواهیم فعالیت‌های یک کسب و کار را طبق یک روال و یک سیستم بچینیم. به نحوی که کسب و کار وابسته به مدیر و کارکنان نباشد و اگر کارمندی از مجموعه بیرون رفت به راحتی با فرد دیگری قابل جایگزینی باشد و فرآیندهایش کاملا تعریف و نهایی شده باشد.

بنابراین کسی که دوست دارد رشد کند، کسب و کاری با عمر بیش از صد سال داشته باشد و کسب و کارهای متفاوت را اداره کند می‌تواند بیزینس کوچینگ را انتخاب کند.

همه مدیران در هر سطحی می‌توانند از جلسات کوچینگ غیر حضوری استفاده کنند. همچین افرادی که قصد کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار را دارند و به مباحث مربیگری علاقه‌مندند می‌توانند از جلسات بیزینس کوچینگ غیر حضوری استفاده کنند.

بعد از همکاری با بیش از 800 کسب و کار به یک استاندارد و روتین رسیدیم که آن را قالب دوره بیزینس کوچینگ غیر حضوری در اختیار کسب و کارها می‌گذاریم. این استاندارد در قالب ویدیوهای آموزشی تهیه شده است که مشکلات کسب و کارها و راهکارهایی که هر کدام از آنها دارند در آن بیان می‌شود. این ویدیوها به صورت دوره تهیه می‌شوند و می‌توانید با مشاهده آنها راهکار بسیاری از مشکلات در کسب و کارتان را بیابید.

ما در بازاریابی پاشا برای دوره‌های غیر حضوری بیزینس کوچینگ پشتیبانی واتس اپ و تلفنی در نظر گرفته‌ایم. ممکن است شما در کسب و کارتان با مشکلی مواجه شوید که مختص کسب و کار شما باشد. ما پشتیبانی را برای مواردی اینچنین در نظر گرفتیم و مدرس دوره به سوالات شما در این حوزه پاسخگو است.

نیاز به مشاوره با بیزینس کوچ دارید؟

اطلاعات خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند:

نام و نام خانوادگی(ضروری)