بیزینس کوچ در مازندران

بیزینس کوچینگ محمدرضا پاشا

اگرچه پیشرفتها‌ی زیادی در حوزه کسب و کار اتفاق افتاده اما بیزینس کوچ در مازندران همچنان جا نیفتاده و بسیاری از مدیران هنوز هم نسبت به کوچینگ کسب و کار  و سیستم سازی تردید دارند و از رفتن به سمت آن واهمه دارند.

در ادامه به بیان مفهوم اینکه بیزینس کوچینگ چیست؟ چه مزایایی دارد؟ فرآیندها، روشها و عوامل موفقیت در کسب و کارها بپردازیم. به علاوه محمدرضا پاشا که به عنوان بیزینس کوچینگ در مازندران فعالیت میکند را معرفی خواهیم کرد.

کوچینگ موثر و سیستمی به مدیران کمک میکند تا کارکنان و کل شرکت را بهتر درک و رهبری کنند و یک ابزار مهم در مدیریت و توسعه استراتژیک کارکنان است.

چنانچه نمیداند که برای رشد کسب و کارتان به بیزینس کوچ نیاز دارید یا خیر ما میتوانیم به صورت رایگان شما را راهنمایی کنیم. برای دریافت مشاوره رایگان از روش های زیر اقدام نمایید.

بیزینس کوچینگ چیست؟

کوچینگ یا به طور دقیق‌تر کوچینگ کسب و کار، یک فرآیند مشاوره محور و همراه است. این بدان معناست که کوچ با تعیین اهداف و راه حل‌ها‌ به صورت مشاوره‌ای و فردی در پیشرفت حرفه‌ای در کسب و کار یا زندگی، شخص را همراهی می‌کند. کوچینگ به مدیران کارآمدتر و توانمندتر در رهبری کمک می‌کند.

کوچینگ به معنای مربیگری روان درمانی برای مدیران بی ثبات نیست. برعکس: کوچینگ وسیله مناسبی برای توسعه رهبری برای گسترش بیشتر نقاط قوت مسئولین و توسعه پتانسیل کامل رهبری آنهاست.

اثرات و مزایای بیزینس کوچ در مازندران

بیزینس کوچینگ می‌تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود و به همین دلیل تاثیرات گسترده‌ای دارد. کسب و کارهای مختلفی در مازندران مشغول فعالیت هستند و رقابت در این بازار به تلاش زیادی نیاز دارد.

بیزینس کوچ به شما کمک می‌کند که نقطه تمایز خود با سایر کسب و کارها را بیابید و روی آن مانور دهید. بعلاوه رقبایتان را به خوبی بشناسید و برای رشد و توسعه کسب و کارتان اقدامات لازم را انجام دهید.

کوچینگ کسب و کار می‌تواند تاثیر مثبتی بر سه حوزه زیر داشته باشد:

اثرات بیزینس کوچینگ بر مشاغل

رشد حرفه‌ای

فراهم کردن زمینه‌ها‌ی رشد مدیران یکی از دستاوردهای جلسات کوچینگ است.

توسعه فردی

رشد فردی معمولا در جلسات کوچینگ انفرادی اتفاق می‌افتد و در جلسات بیزینس کوچینگ مربیان به دنبال رشد و توسعه کسب و کار هستند. هر چند برای بهبود تعامل بین مدیران و کارمندان نیز راهکارهایی ارائه می‌شود.

افزایش رفاه شخصی

یکی از مواردی که در جلسات کوچینگ بررسی می شود، مدیریت زمان است. یعنی مدیر کسب و کار باید مدت زمان محدودی را به فعالیت در کسب و کار مشغول باشد و تمرکز بیشتری روی توسعه کسب و کار داشته باشد. این مسئله باعث می‌شود که میزان آزادی و رفاه افزایش یابد و عملکرد نیز بهبود یابد.

نیاز به مشاوره دارید؟ فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی(ضروری)

فرآیند بیزینس کوچینگ در مازندران: مراحل و فرآیندهای معمولی در کوچینگ کسب و کار چیست؟

فرآیند کوچینگ معمولا به هفت مرحله تقسیم می‌شود. از آشنایی با یکدیگر و ایجاد اعتماد، تعیین چارچوب قرارداد برای همکاری، تا تجزیه و تحلیل جامع توسط مربی. بر اساس پتانسیل‌ها‌ و مشکلات شناسایی شده، مربیان می‌توانند گزینه‌ها‌یی را برای اقدام پیشنهاد کنند. سپس این مراحل به طور متوالی اجرا می‌شوند و میزان موفقیت آن بررسی می‌شود.

هفت مرحله در بیزینس کوچینگ

روشها‌ی کوچینگ: رویکردهای کوچینگ فردی و موقعیتی

روشها‌ی کوچینگ باید با شرایط فردی تطبیق داده شود. هیچ دو جلسه کوچینگی مشابه نیستند، زیرا رویکرد یک کوچ خوب مستلزم در نظر گرفتن همه شرایط است.

مثالها‌ی کوچینگ بر مبنای موقعیت عبارتند از:

  1. پشتیبانی در تغییر شغل
  2. مشاوره فردی در فرآیندهای تغییر سازمانی
  3. پشتیبانی از مدیران اجرایی
  4. توسعه تیم
  5. مشاوره شغلی

عوامل موفقیت برای مربیگری مؤثر در کسب و کار

بیزینس کوچینگ تنها در صورتی می‌تواند با موفقیت کار کند که هم مربی و هم مدیر آمادگی اجرای مواردی که در جلسات بیان می‌شود را داشته باشند. خواسته‌ها‌ از مربیان به طور خاص زیاد است – آنها باید با تجربه و شایسته باشند و در عین حال به شیوه‌ای ساختاریافته، سیستماتیک و حساس مشاوره دهند. اما این تنها یک روی سکه است.

درک فنی عمیق مسائل مدیریتی و رهبری یک ویژگی مهم برای بیزینس کوچ‌ها‌ست. مشابه فوتبال، بهترین مربیان نیز برای مدت معینی سمت مدیریتی داشته‌اند و از این تجارب برای پیشبرد اهدافشان استفاده کردند.

کوچینگ نقره‌ای

12 جلسه 2 ساعته معادل 24 ساعت

6 ساعت از مجموع جلسات حضور مربی در مجموعه شما

پشتیبانی 96 ساعته

مشاوره از طریق واتس اپ

8 ساعت آموزش پرسنل

یک جلسه از مجموع جلسات مشاوره در زمینه تبلیغات

نظر سنجی از مشتریان: حداکثر 30 تماس در هفته

مشاوره مالی، حقوق و دستمزد 12 ساعت در یکسال

تحلیل عملکرد مالی و فروش یکبار در ماه

7 مصاحبه استخدامی 

کوچینگ طلایی

24 جلسه 2 ساعته معادل 48 ساعت

12 ساعت از مجموع جلسات حضور مربی در مجموعه شما

پشتیبانی 192 ساعته

مشاوره از طریق واتس اپ

16 ساعت آموزش پرسنل

2 جلسه از مجموع جلسات مشاوره در زمینه تبلیغات

نظر سنجی از مشتریان: حداکثر 40 تماس 

12 ساعت مشاوره مالی، حقوق و دستمزد در ماه

تحلیل عملکرد مالی یکبار در ماه

10 مصاحبه استخدامی 

نتیجه گیری

کوچینگ کسب و کار لازم است. زیرا رفاه و عملکرد مدیران را بهبود میدهد – و تأثیر مستقیمی بر مدیریت و توسعه شرکت خواهد داشت. بسته به شرایط، روشها‌ی مختلف کوچینگ می‌تواند مفید باشد. اما آنچه مسلم است این است که هنگام انتخاب مربی باید نسبت به شایستگی‌ها‌ی آنها مطمئن شوید.

لازم است بدانید که شما مربی‌ای نمی‌خواهید که به شما قول راه‌حل بدهد، بلکه یک فرد با صلاحیت، انتقادگر، با تجربه، بی‌طرف و دارای تفکر سیستمی می‌خواهید که در بازاندیشی، یافتن علل و تعریف راه‌حل شما را کمک کند.

محمدرضا پاشا بیزینس کوچ در مازندران هستند و با بیش از ده کسب و کار قرارداد کوچینگ یکساله داشتند. ایشان تجارب زیادی از 22 سال فعالیت در بازار ایران کسب کردند و صاحب چندین کسب و کار از جمله زانوس نور، گردشگری زانوس و ها‌وین نور می‌باشند.

بعلاوه دانش تخصصی در حوزه مدیریت دارند. در جلسات کوچینگ جنبه‌ها‌ی مختلف کسب و کار توسط مربی بررسی می‌شود و با توجه به اولویتها‌ برای حل مشکلات و پیشبرد اهداف مجموعه اقدام خواهد شد.

پکیج‌ها‌ی بیزینس کوچینگ در دو حالت نقره‌ای و طلایی عرضه می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دوره‌ها‌ی بیزینس کوچ بازاریابی پاشا می‌توانید مقاله بیزینس کوچینگ (مشاور کسب و کار) کیست و چه کمکی به صاحبان کسب و کارها می‌کند؟ را مطالعه نمایید.

نیاز به مشاوره با بیزینس کوچ دارید؟

اطلاعات خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند:

نام و نام خانوادگی(ضروری)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *