مربی کسب و کار(بیزینس کوچ) چگونه به کسب و کار شما کمک می‌کند؟

اطلاعات زیادی در اینترنت و فضای مجازی درباره راه اندازی و نگهداری و رشد یک کسب و کار وجود دارد. اما همه این اطلاعات بسیار ابتدایی و عمومی هستند و نمی‌توانند به صورت تخصصی شما را برای رسیدن به اهدافتان در کسب و کار راهنمایی کنند. بیزینس کوچ(مربی کسب و کار) فردی است که دانش تخصصی و تجربه لازم برای اداره یک کسب و کار را دارد. این افراد به کسب و کارها کمک میکنند تا بتوانند مشکلات را شناسایی و از میان بردارند.

اگر فردی بخواهد نواختن یک ساز را بیاموزد، آموختن از طریق معلم برایش بسیار ساده تر از این است که بخواهد از طریق آزمون و خطا یا روش‌های دیگر این کار را دنبال کند. یا مثلا اگر یک ورزشکار بخواهد از سطح خاصی بهتر عمل کند و مهارت‌هایش را بهبود دهد، باید از کمک یک مربی استفاده کند و به یک تیم بزرگ بپیوندد.

مربی کسب و کار سریعترین راه برای  دستیابی به اهداف بیزینس است

شما نمی‌توانید روی سرمایه و زندگی خودتان آزمون و خطا کنید. در تجارت علاوه بر تصمیماتی که خودتان می‌گیرید تصمیمات محیطی نیز تاثیر گذار هستند و ممکن است همه چیز آنطور که شما فکر میکنید پیش نرود. مخصوصا اینکه کار جدیدی را شروع کرده باشید یا بخواهید کارتان را گسترش دهید و وارد بازار بزرگتری شوید.

مربی کسب و کار(بیزینس کوچ) سریعترین راه برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار است اگرچه بسیاری از مدیران نسبت به این مسئله اغلب بی توجه هستند.

مربی کسب و کار اگرچه سود مالی در تجارت شما ندارد اما هدفش افزایش درآمد و پرورش کسب و کار شماست. بیزینس کوچ تلاش می‌کند تا مهارت رهبری و حل مسئله را در شما تقویت کند تا بتوانید از پس مسائل و مشکلات خود بر بیایید.

بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا

ما برای تعارضاتمان در زندگی به مشاور یا روان درمانگر مراجعه میکنیم. کسب و کار نیز همین گونه است. شما به عنوان یک مدیر ممکن است گاهی چنان درگیر کارها شوید که نتوانید فرصت‌ها یا مشکلات را ببینید اما بیزینس کوچ به شما کمک می‌کند که درک بهتری از مسائل داشته باشید.

خدماتی که مربی کسب و کار به صاحبین مشاغل ارائه میدهد:

مربی کسب و کار مهارتهایی که برای مدیریت بهتر کسب و کار به آن نیاز دارید را با شما به اشتراک می‌گذارند. بعلاوه ابزارها یا شرایطی که به بهبود شرایط کاری کارکنان یا افزایش بازدهی مجموعه کمک میکند را به شما معرفی خواهند کرد.

اهداف، چالشها، استراتژی کسب و کار، روش مدیریتی، بهبود عملکرد همه جزو مواردی هستند که توسط بیزینس کوچ مورد بازنگری و در صورت نیاز اصلاح خواهند شد.

اهداف مدیران از تجارتی که ایجاد میکنند متفاوت است و برخی صرفا برای گذراندن امور زندگی خود آن کسب و کار را ایجاد می‌کنند. در حالیکه برخی نیز دغدغه رشد و توسعه کسب و کارشان را دارند. بیزینس کوچ تلاش می‌کند که شما به اهداف خود دست یابید و افق دید گسترده تری را پیش روی شما خواهد گذاشت.

ممکن است که شما مجموعه ای از اهداف را انتخاب کرده باشید. مشاور کسب و کار انتخاب اولویت و ترتیب انجام کارها برای اینکه بتوانید نتیجه نهایی مورد انتظارتان را به دست بیاورید را برای شما آسانتر می‌کند و می‌تواند راه را برای شما کوتاه‌تر نماید.

گاهی مدیران در یک سطح دست و پا میزنند و نمیتوانند فراتر بروند. این مسئله دلایل مختلفی دارد که می‌تواند به خاطر عدم شناخت، وجود مشکلی بنیادی، آماده نبودن مدیر یا پرسنل برای رشد و .. باشد. در این شرایط مربی کسب و کار می‌تواند با بررسی دقیق کسب‌و‌کار این مشکل را ریشه یابی و برای حل آن به شما کمک کند.

مربیان کسب و کار تمامی ابعاد یک کسب و کار اعم از پرسنل، ابزارها، امکانات، فرصت‌ها، بازار، رقبا و .. را بررسی و تحلیل می‌کنند. بنابراین می‌توانند دید کلی و خوبی به شما ارائه کنند.

برخی از افراد تصور میکنند که مربی کسب و کار فقط برای کسب و کارهایی که در حال ورشکستگی یا رکود هستند مناسب است. اما این تصور کاملا اشتباهی است و همه کسب‌و‌کارها چه در شروع و چه در حال رشد نیز به مربی کسب و کار نیاز دارند.

برخی از وظایف مربی کسب و کار در برابر مدیران:

  • ارائه مشاوره به مدیران در مورد برنامه‌ها و استراتژی‌های جدید
  • مسئولیت پذیر و با انگیزه نگه داشتن
  • برقراری ارتباط برای درک بهتر چشم انداز و اهداف آنها
  • کمک به مدیران در رشد شرکت، اهداف و توسعه برنامه
  • ارزیابی نقاط قوت و ضعف و هدایت توسعه کسب و کار
  • کمک به مدیران برای رشد کسب و کار خود از ابتدا
  • کمک به صاحبان مشاغل در استفاده از مهارت‌های شخصی برای بهبود کسب و کارشان
  • راهنمایی در تکمیل وظایف رشد استراتژیک کسب و کار
  • نظارت بر رشد کسب و کار و ایجاد روش‌هایی برای بهبود
  • تجزیه و تحلیل برنامه‌های استراتژیک که به موفقیت‌ها و/یا شکست‌های شرکت کمک کرده‌اند

جمع بندی

برای ورود به دنیای کسب‌وکار علاوه بر اینکه به دانش و تخصص نیاز است به تجربه نیز نیاز دارید. مربی کسب و کار فردی با تجربه و شناخت از دنیای کسب و کار است که می‌تواند به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک کند. از مربیان کسب و کار می‌توانید در همه مشاغل کوچک و بزرگ و حتی قبل از شروع کسب و کار استفاده کنید. این افراد به شما کمک میکنند که با افق دید گسترده‌تر و شناخت دقیق‌تر، کسب و کارتان را پیش ببرید. در مقاله بیزینس کوچینگ(مشاور کسب و کار) کیست و چه کمکی به صاحبان کسب و کارها می‌کند؟ به طور کامل درباره خدماتی که در بیزینس کوچینگ بازاریابی پاشا ارائه میشود صحبت کرده‌ایم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *