چگونه در کسب و کارمان فوق العاده باشیم؟

متفاوت باشید

فوق العاده بودن در کسب و کار آرزوی هر صاحب کسب و کاری است. اما به راستی چند درصد آنها موفق می‌شوند که خدمتی متمایز را به مشتریان ارائه دهند و خودشان را منحصر به فرد کنند؟ در اولویت قرار دادن مشتری مداری و بهبود تجربه مشتریان میتواند به رشد کسب و کار شما کمک کند. در ادامه اصولی ساده را برای پیشرفت و رشد کسب و کار و ارائه خدمات بهتر به مشتریان بیان خواهیم کرد.

بهترین راه‌های ارتباطی با مشتریان را در نظر بگیرید

به راه‌های ارتباطی مردم با کسب و کارتان دقت کنید؛ وب سایت، بروشور، مردم، محصولات، محوطه ساختمان، تبلیغات، کتاب راهنما، لباس‌های رسمی کارکنان، بسته بندی و… . از خودتان بپرسید:« آیا این راه‌های برقراری ارتباط، چشمگیر هستند؟» کسب و کارتان باید از نظر هر فردی که با آن در تماس است، فوق العاده باشد.

حین رسیدگی به تک تک راه‌های ارتباطی، به خودتان از ده، نمره بدهید تا مشخص شود الان در چه جایگاهی هستید. اوایل شاید از حجم کاری که باید برای یک شرکت فوق العاده شدن انجام دهید، مأیوس شوید و بترسید.

ناامید نشوید. تا این جا با این شرایط جلو آمده‌اید. تصور کنید با بالا بردن این امتیازات به کجا می‌رسید. یک یا دو مورد را در ماه مشخص کنید که وضعیت‌شان را بهبود دهید. راز به وجود آوردن یک کسب و کار عالی این است که روی ارائه فوق العاده سرمایه گذاری کنید. پیشروترین شرکت‌های دنیا پنج تا پانزده درصد درآمدشان را روی تحقیق، توسعه، نوآوری و آموزش سرمایه گذاری می‌کنند. آنها مثل گذشته پول‌شان را برای برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی خرج نمی‌کنند؛ بلکه برای فوق العاده بودن آن چیزی که ارائه می‌دهند، تلاش می‌کنند.

ارائه محصولات با کیفیت

بهترین محصول، پیروز می‌شود. اگر مصمم به تولید بهترین محصول هستید و به آن پایبندید، می‌شود گفت که شما استراتژی پیروزی بر رقبا را در پیش گرفته‌اید. اگر راه‌های ارتباطی‌تان را بهبود دهید، هیچ چیزی نمی‌تواند دیگر جلوی پیروزی‌تان را بگیرد.

احساسات مشتریان را درگیر کنید: ویژگی ما انسانها احساساتی بودمان است؛ حتی کسانی که ادعا میکنند احساساتی نیستند، ادعای درستی نیست. عامل اصلی وفاداری، اعتماد، ارتباط و در نهایت تصمیم به خرید احساسات مشتریان است. احساسات باعث بیشتر شدن تقاضا نسبت به عرضه می‌شود.

احساسات مشتریان را درگیر کنید

احساسات طوفان انرژی‌های کوچکی هستند که در بدن و ذهن مشتریان و مراجعه کنندگان اتفاق می‌افتند و ما می‌توانیم این انرژی را به سه روش دسته بندی کنیم: مثبت، منفی و خنثی.

  • انرژی مثبت از سرخوشی، عشق، لذت خودجوش، غافلگیری خوشایند، جادو و توجه غیر منتظره به دست می‌آید. این انرژی از تجربه خوبی که انتظارش را نداشتید، به وجود می‌آید.
  • انرژی منفی از نارضایتی، دلسردی، عصبانیت، رنج، خشم شدید و دلخوری به دست می‌آید. این انرژی از تجربیات بد به وجود می‌آید.
  • انرژی خنثی از رضایت، بی تفاوتی یا بی علاقگی به دست می‌آید. این انرژی نتیجه کاریست که مطابق توقع شما جلو رفته است. تنها زمانیکه انرژی مثبت را به افراد منتقل کنید، درباره‌تان حرف می‌زنند. اگر راضی‌شان نگه دارید(انرژی خنثی) درباره‌تان حرفی نمی‌زنند و همه تلاش‌های‌تان برای راضی کردن‌شان نتیجه‌ای نخواهد داشت. اگر انرژی منفی به آن‌ها منتقل کنید، وقتی درباره‌تان حرف می‌زنند، کسب و کارتان آسیب خواهد دید.

مشتریان را سورپرایز کنید

یک کار خارق العاده انجام دهید که مردم انتظارش را ندارند. پورشه‌ای می‌خرید و انتظار دارید سه روزه تحویلش بدهند، اگر به موقع به دست‌تان برسد، خوشحال خواهید شد و اگر تحویل آن دو روز بیشتر طول بکشد، دلسرد می‌شوید. اگر به شما بگویند که شش هفته زمان برای ارسال ماشین لازم است و در عرض چهار هفته ارسالش کنند، کیف‌تان کوک می‌شود.

اگر یک شرکت به شما بگوید:«بابت اشتباه پیش آمده عذر می‌خواهیم و چند شاخه گل برای دلجویی خدمت‌تان می‌فرستیم.» با دیدن گل‌ها احساس خاصی به شما دست نمی‌دهد. اگر گل‌ها غیرمنتظره به دست‌تان برسند، متعجب خواهید شد.

بنابراین در مورد کارهای خوبی که می‌توانید انجام دهید، سکوت کنید. در موردشان صحبت نکنید و برای غافلگیری نگهشان دارید.

با مشتریان خوش قول باشید

تنها قول چیزهایی که مطئمن هستید را بدهید

وقتی چیزی را می‌فروشید، فقط در مورد هفتاد درصد کاری که قصد انجامش را دارید، صحبت کنید. کمی کمتر از توان‌تان قول بدهید تا بتوانید موقع تحویل کالا بهتر از انتظار مشتری عمل کنید. همیشه کمی جادو در آستین نگه دارید.

راه‌های زیادی برای فوق العاده بودن در کسب و کارتان وجود دارد. اما در واقع اینکه بهترینشان کدام است سوالی است که خودتان باید به آن پاسخ بدهید. اما یک اصل ثابت وجود دارد و آن ارائه بهترین خدمات به مشتریان و متناسب با نیازشان است که میتواند برایتان وفاداری ایجاد کند. وفاداری مشتریان مهمترین اصلی است که برای رشد کسب و کارتان به آن نیاز دارید.

اگر برای تعیین مزیت رقابتی در کسب و کارتان به مشاوره نیاز دارید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی(ضروری)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *