چطور پیامک های تبلیغاتی موثرتری داشته باشیم؟

چه زمانی پیام تبلیغاتی ارسال کنیم

اگر به این نتیجه رسیده‌اید که تبلیغات پیامکی ارسال کنید پیشنهاد می‌کنم قبل از اقدام، این مقاله را به دقت بخوانید. ارسال پیام تبلیغاتی تاثیر گذار و برنامه ریزی شده یعنی بدانیم به چه کسی، در چه زمانی و چندبار پیام ارسال کنیم. شاید به نظرتان این موارد اهمیت چندانی نداشته باشد پس اجازه بدهید ابتدا بررسی کنیم اگر پیامی را بدون برنامه ریزی ارسال کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

ممکن است پیام‌ها را زمانی ارسال کنید که خواننده آن در شرایط مناسبی نباشد. مثلا اوج ساعات کاری او باشد و فرصت مطالعه پیام شما را نداشته باشد. در اینصورت از میزان اثر گذاری پیامتان کاسته می‌شود و به محتوای پیامک توجهی نخواهد شد.

فرض کنید هر هفته پیامی را برای مشتری ارسال کنید، به نظرتان جز خشم در او چه حسی را ایجاد می‌کنید؟ (فقط کافی است خودتان را جای همچین فردی قرار دهید) نتیجه ارسال پیامک‌های متعدد جز ایجاد احساس مزاحمت نتیجه دیگری ندارد.

فرض کنید آقایی پس از یک روز کاری، در حال برگشت به خانه است که پیامی با این مضمون دریافت می‌کند:« سالن زیبایی گلبانو از امروز تا یک شنبه خدمات رنگ و کراتینه را با ٢٠% تخفیف ارائه می‌دهد.» فکر می‌کنید این آقا از این فرصت استفاده کند؟؟؟

قطعا مواردی که بیان شد جزء آسیب به برند شما و هدر رفتن بودجه یا زمان نفع دیگری برای کسب و کار شما ندارد. بنابراین برای تبلیغات پیامکی تاثیر گذار باید طبق استاندارد و با چارچوب خاصی اقدام نمایید و برای اجرای آن برنامه داشته باشید.

مخاطب شما کیست؟

قدم اول : مخاطب شما کیست؟

نکات اولیه نگارش یک پیام تبلیغاتی را در مقاله با پیامکهای تبلیغاتی قلب مشتری را هدف بگیرید بررسی کردیم. باید بدانیم این پیام به دست چه کسی می‌رسد؟ در واقع برای پیامک خود جامعه هدف تعیین می‌کنیم. این هدف ممکن است بر اساس جنسیت، منطقه جغرافیایی، سن و … باشد. این موارد در پنل‌های sms قابل تنظیم هستند. بنابراین مشخص کنید جامعه هدفتان چه کسانی هستند و پیام را متناسب با این افراد آماده کنید.

قدم دوم: زمان ارسال پیام تبلیغاتی تاثیر گذار

پیام را چه زمانی ارسال کنید؟ معمولا پیشنهاد میشود ساعت ٩ صبح تا ١ ظهر و همچنین ٤ عصر تا ٩ شب زمان مناسبی برای ارسال پیام است. اما هوشمندانه‌تر عمل کنید. مثلا اگر رستوران دارید بهترین زمان ارسال پیام ساعت‌های نزدیک به شام یا ناهار است. ساعت ١١ ظهر پیامی ارسال کنید که امروز ناهار رو با ٢٠% تخفیف مهمان ما باش. بنابراین بهترین زمان برای ارسال پیام به نوع کسب و کار شما و همینطور مخاطبین شما بستگی دارد.

قدم سوم: اعتدال در ارسال پیام

هرگز سعی نکنید با پیامک کسی را بمباران کنید. در نهایت مجبورشان می‌کنید تا دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را بلاک کنند و راه ارتباطی شما بسته خواهد شد. فاصله زمانی ارسال پیام جزء مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اگر پیامی برای مشتریانتان ارسال می‌کنید می‌توانید بر اساس فاصله بین خرید‌های مشتری و یا بر اساس توان خرید او اقدام کنید. اما باید بدانید برای ارسال متن پیامک، تنوع را چاشنی کار کنید. هر بار یک پیام را ارسال نکنید و پیام‌هایتان از پیام‌های دیگر خلاقانه‌تر باشد.

قدم چهارم: اثر بخشی متن پیام

باید متنی را طراحی کنید که اثربخش باشد. وقتی می‌خواهید یک پیام تبلیغاتی تاثیر گذار طراحی کنید در نظر بگیرید اگر شما آن پیام را دریافت می‌کردید چه عکس العملی نشان می‌دادید. آیا از آن استقبال می‌کردید یا نسبت به آن بی تفاوت بودید. یا حتی بدتر از آن احساس می‌کردید برایتان مزاحمت ایجاد شده است.

قدم پنجم: زمان تعیین کنید

برای دریافت خدمات/تخفیف‌هایی که در پیامک ارسال میکنید زمان مشخص کنید. محدود بودن زمان باعث می‌شود که افراد سریعتر تصمیم بگیرند و اقدام انجام دهند.

قدم ششم: خصوصی سازی پیام‌ها

اگر امکان دارد پیام‌ها را برای هر کاربر خصوصی سازی کنید. استفاده از نام کاربران و لحن گفتار میتواند روش تاثیر گذارتری باشد.

تلفن همراه یکی از ابزارهای پر استفاده است و به همین خاطر بستر مناسبی برای تبلیغات به شمار می‌رود. پیامک‌های تبلیغاتی از روش‌های موثر برای معرفی و فروش محصولات/خدماتتان است. نرخ باز شدن پیام تبلیغاتی تاثیر گذار نسبت به ایمیل بالاتر است و بیش از 60% است. برای اینکه این پیام‌ها تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند باید اصولی که عنوان شد را رعایت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه نوشتن پیام تاثیر گذاری میتوانید دوره تبلیغ نویسی را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *