با پیامک تبلیغاتی قلب مشتری را هدف بگیرید

پیامک تبلیغاتی یکی از روش‌های مناسب برای تبلیغات به شمار می‌رود. شانس دیده شدن پیامک روی تلفن همراه بسیار بیشتر از سایر روش‌های دیگر است. قبل از اینکه شروع به خواندن این مقاله کنید، با یک سری آمار جالب آشنا شوید:
درست %90از پیامک‌ها نهایتا ظرف چند دقیقه خوانده میشود.
درست میانگین وصول کوپنهای پیامکی در جهان، معادل 20 %است.
درست %22 از پیامکهای دریافتی به دوستان و آشنایان ارسال میشوند.
درست یک فرد معمولی، روزی 150 بار به تلفن همراه خود نگاه میاندازد
درست 96 %دارندگان گوشی هوشمند، از پیامک استفاده میکنند.
درست 61 %از مشتریان میخواهند پیشنهادات پیامکی دریافت کنند.
درست 43 %از مشتریان، از طریق پیامک با یک برند در ارتباط هستند.

یکی از راحت‌ترین و متداول‌ترین روش‌های تبلیغات، تبلیغات پیامکی است. شاید در طول روز چندین پیامک تبلیغاتی دریافت کنید که حتی حاضر نباشید لحظه‌ای به آن‌ها فکر کنید. در این مقاله می‌خواهم روش‌هایی برای طراحی پیام‌های تبلیغاتی به شما آموزش دهم که بعد از آن با خیال راحت تبلیغ کنید.

چند وقت پیش با چند نفر از دوستان در یکی از خیابان‌های شهر درحال قدم زدن بودیم که یک پیامک تبلیغاتی دریافت کردم. متن آگهی به این صورت بود: «تمام لباس‌های قرمز و آبی فروشگاه ما به دلیل بازی استقلال و پرسپولیس با 50% تخفیف ارائه میشه» وقتی این آگهی را برای دوستانم خواندم مسیر حرکت ما به سمت این فروشگاه تغییر پیدا کرد!! و حتی اگر فوتبالی هم نبودیم، این پیشنهاد یک پیشنهاد رد نشدنی بود و بسیار هوشمندانه نوشته شده بود. قطعاً هر کسی در اقوام و اطرافیانش کسانی را می‌شناسد که استقلالی است یا پرسپولیسی! ما هم که خودمان کشته و مرده فوتبال بودیم!! پس چه بهتر از این.

یک قانون در سینمای کلاسیک وجود دارد. “اگر فیلمی در 10 دقیقه آغازین نتواند توجه شما را جلب کند، شکست خورده است و تماشاچی دیدن آن را رها می‌کند”. جالب است بدانید این موضوع دقیقاً در پیامک‌ها هم صدق می‌کند. وقتی شما پیامی را دریافت می‌کنید روی صفحه موبایلتان چند کلمه‌ای از آن پیام مشخص می‌شود. این چند کلمه سرنوشت یک پیام را مشخص می‌کند. یا به قبرستان پیام‌های حذف شده منتقل می‌شود یا چشم‌های شما وسوسه می‌شود تا ادامه پیام را بخوانید. پس برای شروع یک پیام خیلی دقت کنید.

• کی گفته هر چی بیشتر بنویسیم بهتره؟

متاسفانه بارها پیام‌هایی دریافت کردم که گویا نویسنده آن یک پیامک تبلیغاتی را با رمان اجتماعی اشتباه گرفته است. بدانید و آگاه باشید که هرچه خلاصه تر بهتر. سعی کنید در یک صفحه همه ی آنچه باید بگویید را بگویید. شاید ناراحت شوید اگر بگویم این یک صفحه شامل 70 کاراکتر است. (تمام حروف، علائم و فاصله‌ها نیز جزء همین 70 کاراکتر است) پس در پیام‌هایمان قصه حسین کرد شبستری را تعریف نکنیم.

تجربه ثابت کرده است هرچه افراد بیشتر مهلت داشته باشند کار را به زمان دیگری موکول می‌کنند.

شاید برای خودتان هم پیش آمده؟ بگذارید با یک مثال بررسی کنیم. در کدام یک از حالات زیر بیشتر احساس می‌کنید باید بجنبید وگرنه فرصت را از دست داده‌اید.

الف: “تخفیف ویژه کلیه محصولات بازاریابی پاشا”

ب: “تخفیف ویژه کلیه محصولات بازاریابی پاشا فقط تا فردا ساعت 5 عصر”

امیدوارم با من موافق باشید که جمله دوم اثرگذاری بیشتری دارد.

• در متن پیامک خود خواننده را به یک اقدام دعوت کنید.

حتماً از خواننده درخواستی داشته باشید. این درخواست می‌تواند دنبال کردن صفحه اینستاگرام ( از طریق لینک) و یا خرید با تخفیف ویژه (مثلاً در پیامک تبلیغاتی بنویسید با نشان دادن این پیامک به فروشندگان ما 20% تخفیف بگیرید) باشد.

• پیام تبلیغاتی را با نامه اداری اشتباه نگیرید!

در پیام‌های تبلیغاتی از جملاتی مثل «سلام و عرض ادب» استفاده نکنید. لحنی صمیمی و دوستانه در پیام‌های خود ایجاد کنید. اگر برای مشتریان خود پیامی ارسال می‌کنید استفاده از نام آن‌ها می‌تواند پیام شما را جذاب تر کند. مثلاً:«حسین جان، فروشگاه آس محصولات جدید را به گالری اضافه کرده….)

• همین حالا دست به کار شوید.

از نوشتن یک پیامک تبلیغی نترسید، فقط کافیست شفاف، گاهی طناز و خلاق باشید. برای نوشتن یک پیام تبلیغاتی وقت بگذارید تا پیامی متفاوت بنویسید.

ما نیز در کنارتان هستیم. در دوره تبلیغ نویسی ما روش نوشتن پیام تبلیغاتی تاثیر گذار را بیان کرده‌ایم. با مشاهده این دوره می‌توانید پیام‌های جذاب بنویسید و نرخ تبدیل پیام‌ها را افزایش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *