افزایش فروش با فعالیت در مارکت پلیس‌ها

افزایش فروش در مارکت پلیس

امروزه افراد هنگام خرید یک محصول برای دیدن تنوع، قیمت و بررسی ویژگی‌های آن ابتدا در اینترنت به دنبال آن می‌گردند. آنها قیمت‌ها را مقایسه می‌کنند ویژگی‌های محصول را می‌سنجند و اقدام به خرید می‌نمایند.

مارکت پلیس‌های(market place) همچون دیجی کالا، دیوار، شیپور، نیاز روز و …. با استقبال خوبی بین کاربران همراه است و برای تبلیغ محصولات/خدمات شما بسیار مناسب می‌باشند و میتوانید کالا/خدماتتان را در این بستر عرضه کنید.

چرا باید در مارکت پلیس ها فعالیت کنیم؟

هزینه کم

مارکت پلیس‌ها فضایی آماده برای ارائه خدمات و محصولات به مشتریان هستند. اگر کسب و کارتان جدید است و نمیتوانید از پس هزینه‌های اولیه برای راه اندازی کسب و کار بر بیاید این بسترها بسیار مناسب هستند. برای افزایش فروش در مارکت پلیس‌ها لازم نیست که شما هزینه‌های اولیه برای داشتن سایت یا هزینه‌های نگهداری شبکه اجتماعی را متقبل شوید. برخی از آگهی‌ها را به راحتی می‌توانید رایگان در این سایت‌ها ثبت کنید و برخی دیگر نیز هزینه‌ای کمتر از 100 هزار تومان دارد که در مقایسه با بازخوردی که میگیرید بسیار پایین است.

مخاطبان زیاد

مارکت پلیس‌ها برای تبلیغ برند خودشان استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات بسیار گسترده‌ای دارند و هزینه تبلیغاتشان بالاست. تعداد کاربران زیادتری این سایت‌ها را می‌شناسند و به آن سر می‌زنند.

فروش بیشتر به کاربران هدفمند

مخاطبان به سایت‌های شناخته شده اعتماد بیشتری دارند و از آنها راحت‌تر خرید می‌کنند و خدمات می‌گیرند. بعضی از کاربران بدون اینکه سراغ سایت‌های دیگر بروند ابتدا به سایت‌های فروشگاهی مراجعه می‌کنند و به جستجوی محصولاتشان در این سایتها می‌پردازند. فعالیت در این بسترها باعث می‌شود که هم برند سازیتان را بهتر انجام دهید و هم شانس خرید را افزایش دهید.

اعتماد سازی آسان

مارکت پلیس‌ها از دید کاربران قابل اعتمادتر هستند و افراد معمولا خرید در این سایت‌ها را به یکدیگر توصیه می‌کنند. شما میتوانید از این فضای مطمئن بدون اینکه هزینه‌های اعتماد سازی را پرداخت کنید استفاده نمایید و محصولات/خدماتتان را ارائه دهید.

بعلاوه شما میتوانید فعالیتتان را در مارکت پلیس‌ها گسترش دهید و با ارائه خدمات عالی و ایجاد اعتماد در مخاطبان آنها را به سمت سایت یا شبکه‌های اجتماعی خودتان نیز هدایت کنید.

تعامل بیشتر

معمولا کاربران دوست دارند که در سایت‌ها نظرات دیگر کاربران را ببینند و با آنها درباره محصول مورد نظرشان تعامل داشته باشند و نظرات آنها را جویا شوند. بستر مارکت پلیس‌ها این امکانات را در اختیار کاربران قرار میدهد و معمولا کاربران در این سایت‌ها بیشتر تعامل دارند.

تعامل کاربران در مارکت پلیس

این نظرسنجی به کاربران کمک می‌کند که راحت‌تر، با اطمینان بیشتر و به صورت مقایسه‌ای خرید کنند. معمولا استقبال کاربران از این نوع خرید بیشتر است.

آیا لازم است که همه کسب و کارها برای افزایش فروش در مارکت پلیس‌ها فعالیت کنند؟

بله، اگر سایت دارید یا در شبکه‌های اجتماعی فعالیت میکنید همچنان باید محصولاتتان را در سایت‌های عنوان شده تبلیغ کنید. زیرا افرادی هستند که مستقیما به سایت‌های فروش کالا مراجعه میکنند و جستجو را از آنجا آغاز میکنند. بنابراین برای اینکه بتوانید مخاطبان بیشتری را هدف قرار دهید باید فعالیت در این بسترها را جدی بگیرید.

آیا مارکت پلیس‌ها برای تبلیغ خدمات نیز مناسب هستند؟

بله، تجربه‌ای که ما در بازاریابی پاشا از ارائه خدمات در این مارکت پلیس‌ها داشتیم بسیار جالب بود. ما خدمات مشاوره را در سایت‌هایی همچون دیوار و شیپور تبلیغ کردیم. علاوه بر شماره تماس لینک سایت را نیز قرار دادیم تا افراد بتوانند ما را بررسی و صحت سنجی را نیز انجام دهند. بازخوردی که گرفتیم برایمان جالب و در حوزه خدمات دور از انتظار بود. بنابراین توصیه میکنیم که اگر خدمات ارائه میدهید تبلیغ در این فضا را نیز جدی بگیرید.

مارکت پلیس‌ها فروش را هم برای فروشنده و هم خریدار تسهیل می‌کنند و اعتماد و اطمینان را در ارائه خدمات بالاتر می‌برند.

پر بازدیدترین مارکت پلیس‌ها در ایران عبارتند از:

  • دیجی کالا
  • ترب
  • دیوار
  • شیپور
  • اسنپ

معروفترین مارکت پلیس ها در ایران

چطور شانس فروش را در مارکت پلیس‌ها افزایش دهیم؟

فضای رقابتی در مارکت پلیس‌ها گسترده است و برندهای مختلفی ممکن است یک محصول را ارائه دهند. کاربران با توجه به نظرات، قیمت و … یک محصول را انتخاب می‌کنند. بنابراین مهم است که پرزنت خوبی از محصول/ خدماتتان داشته باشید.

داشتن استراتژی برای بازاریابی به بیشتر دیده شدن محصولات و برندتان کمک می‌کند

ارتباط با مشتریان را گسترش دهید. به صفحه ای که محصولتان را قرار میدهید توجه کنید. اگر مشتریان نظر می‌گذارند یا سوالی می‌پرسند سریع به آنها پاسخ دهید. این کار باعث می‌شود که آنها احساس کنند که شما در برابر محصولات/خدماتتان پاسخگو هستید و اطمینانشان را افزایش میدهید. اگر انتقادهای منفی دارید آنها را بررسی کنید و مشکلات احتمالی را به حداقل برسانید یا آنها را حذف کنید.

راهکار افزایش فروش در مارکت پلیس

موجودی را چک کنید

معمولا سایت‌های فروشگاهی سیاست‌هایی برای بررسی موجودی‌ها دارند. اما شما نیز به این مسئله توجه کنید و همیشه موجودی را با وضعیت انبارتان چک کنید.

اطلاعات محصولات را کامل وارد کنید

اگر محصولتان دارای ویژگی خاصی است آن را بولد کنید. اطلاعات محصول را به درستی وارد کنید و عکس‌های مرتبط با محصولاتتان را به صورت کامل قرار دهید. این کار هم به کاربران کمک می‌کند تا راحت‌تر خرید کنند و هم درصد خطا و بازگشت محصول را به حداقل می‌رساند.

جمع بندی

مارکت پلیس‌ها بستری قابل اعتماد، در دسترس و تقریبا رایگان برای عموم مردم هستند. شما میتوانید بدون هزینه‌های اضافی برای داشتن سایت و یا مدیریت شبکه‌های اجتماعی محصولاتتان را بفروشید یا خدمات را در دسترس کاربران قرار دهید. بعلاوه برند سازی و جلب اعتماد کاربران در این فضاها راحت‌تر اتفاق می‌افتد. به روز بودن اطلاعات و موجودی محصولات، توجه به نظرات کاربران و داشتن استراتژی برای فروش و تبلیغات به موفقیت و افزایش فروش در مارکت پلیس‌ها کمک میکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *