اگر شما هم به فکر ایجاد کسب و کار هستید بدون شک باید از مشاور راه اندازی کسب و کار بهره بگیرید. فرقی نمیکند میزان سرمایهتان چقدر است شما باید از یک فرد متخصص که تجربه و دانش مرتبط با کسب و کار شما دارد برای شروع بیزینستان کمک بگیرید.
مشاوره برای شروع کسب و کار از جنبههای مختلف کسب و کارتان را تحلیل و فرصتها و نقاط قوت را شناسایی میکند. با توجه به فرصتها و چالشها نقشه راه ترسیم و پلن برای رشد کسب و کار نوشته میشود.
معمولا افرادی که به فکر راه اندازی کسب و کار هستند و میخواهند کارآفرین باشند در یکی از سه دسته زیر قرار میگیرند:
افرادی که ایدهای دارند و برای تحقق آن اقدام به ایجاد کسب و کار میکنند
کسانی که میخواهند خویش فرما باشند و علاقهای به کار کردن برای دیگران ندارند
برخی نیز بعد از مشاجره در محیط کاری تصمیم میگیرند که برای خودشان کار کنند
اما چند درصد افرادی که کسب و کار راه اندازی میکنند واقعا موفق میشوند؟ آیا همه میتوانند اقدام به ایجاد یک بیزینس کنند؟ چه زمانی میتوانیم به فکر راه اندازی یک کسب و کار باشیم؟
اگر برای راه اندازی کسب و کارتان دچار تردید هستید پیشنهاد ما به شما این است حتما از مشاوره برای راه اندازی کسب و کار بهره بگیرید.
در ادامه مهمترین مواردی که برای راه اندازی یک کسب و کار باید به آن توجه کنید را بیان میکنیم:
تحقیقات بازار و تحلیل رقبا
برای ورود به بازار کار باید درباره رقبا، ظرفیت بازار، میزان رقابت در آن حوزه و مشتریان تحقیق کنید.
تعداد رقبا در کسب و کار شما چقدر است؟
حوزه کاریتان را چقدر میخواهید گسترش دهید؟
میخواهید نیچ مارکت کار کنید یا خیر؟
مشتریان شما چه کسانی هستند و چه کسب و کارهای فعالی در حال حاضر در این فیلد مشغول هستند؟
چطور بین رقبا خودتان را متمایز میکنید تا افراد را به سمت خود جلب کنید؟
باید بدانید به یک اقیانوس آبی وارد میشوید یا اقیانوس قرمز.
شناخت این موارد به شما کمک میکند تا تصمیمات بهتری برای ورود به بازار اتخاذ کنید. ورود بدون شناخت به بازار و ایجاد کسب و کار جدید بدون شناخت رقبا محکوم به شکست است. پاسخ دادن به سوالات زیر میتواند برای شناخت بهتر به شما کمک کند:
تقاضا: آیا مشتریان تمایل دارند که از محصول/خدمات شما استفاده کنند؟
اندازه بازار: تعداد افراد علاقه مند به حوزهای که میخواهید در آن فعالیت کنید چقدر است؟
شاخصهای اقتصادی: محدوده درآمد و نرخ اشتغال چقدر است؟
مکان: مشتریان شما در نزدیکی محل فعالیت شما حضور دارند؟
اشباع بازار: آیا تقاضا برای محصولی که ارائه میدهید وجود دارد؟ چند گزینه مشابه در حال حاضر در دسترس مصرف کنندگان است؟
قیمت گذاری: مشتریان بالقوه به جای محصول شما چه چیزی میخرند؟
بیزینس پلنان را بنویسید
از مشاوره شروع کسب و کار بهره بگیرید و مراحل رشد کسب و کار، روش انجام برنامه و ساختار کسب و کارتان را در طرح کسب و کار مشخص کنید. در این برنامه پایه و اساس کسب و کار شما و دلیلی که شما میتوانید با آن افراد را متقاعد کنید که از شما خرید کنند مشخص شده است.
فرقی نمیکند که چطور میخواهید کسب و کارتان را شروع کنید در هر حال به یک بیزینس پلن که در آن بخشهای مختلف کسب و کارتان مشخص شده باشد نیاز دارید.
محل تامین مالی کسب و کارتان را مشخص کنید
سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار از کجا تامین میشود؟ آیا شما سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار مورد نظرتان را دارید؟ اگر ندارید چطور میتوانید این میزان سرمایه را تامین کنید؟
اگر برای تامین سرمایه، سرمایه گذار ندارید و خودتان باید همه هزینهها را پرداخت کنید باید ریسک آن را هم در نظر بگیرید.
در پلن کسب و کار تمامی منافع سرمایه گذار را مشخص کنید. طوریکه برایش مشخص و توجیه اقتصادی داشته باشد و ریسک آن را بپذیرد. برای تهیه بیزینس پلن میتوانید از مشاوره ایجاد کسب و کار کمک بگیرید.
اگر راه اندازی کسب و کارتان نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند یا مستقیما با شماره تماس زیر با ما در ارتباط باشید.
تعین موقعیت جغرافیایی کسب و کار
برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیازی به بررسی وضعیت جغرافیایی ندارید. مشاوره برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی میتواند تمامی اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد.
برای کسب و کارهای محلی باید مکانی که مشتریان شما به آن دسترس خوبی دارند را در اولویت قرار دهید.
برخی از مناطق دارای شرایط خاص و محدودیتهایی برای کار کردن هستند و ممکن است که سازگاری با کار شما نداشته باشند. قبل از همه چیز درباره محل راه اندازی کسب و کارتان تحقیق کنید و فرصتها و محدودیتهای آن را شناسایی نمایید.
قبل از راه اندازی کسب و کار ساختار کسب و کارتان را مشخص کنید
ساختار کسب و کار نوع فعالیت شرکت را مشخص میکند. نوع فعالیت شرکتها میتواند به صورت سهامی عام، خاص، شرکت تعاونی و … باشد که هر کدام دارای محدودیتها و ظرفیتهایی است. این ساختار میزان مالیات، الزاماتی که در کسب و کار باید رعایت کنید و مسئولیتهای شما را مشخص میکند.
انتخاب نام برند
برندتان نشان دهنده هویت کسب و کار شماست. انتخاب نام برای کسب و کار قواعد و چهارچوبی دارد که برای ماندگاری نام برند و اثر گذاری بیشتر باید آنها را در نظر بگیرید.
بهتر است نام برندتان یکتا باشد و تداعی کننده تجارت یا سازمان شما باشد. بعد از اینکه نام تجاریتان را انتخاب کردید، آن را ثبت کنید تا برای شما منحصر به فرد باشد.
دریافت مجوزهای لازم برای فعالیت
برای فعالیتهای اقتصادی بسته به اینکه زیر مجموعه چه نهاد دولتی یا غیرانتفاعی قرار میگیرید باید مجوزهای مرتبط با آن را دریافت کنید. البته این مسئله به بستر کسب و کار شما نیز بستگی دارد.
مثلا کسب و کارهای اینترنتی نیاز به مجوز برای فعالیت ندارند و تنها باید تابع قوانین باشند. در اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکههای اجتماعی نیاز به مجوز نیست.
اما اگر بخواهید در یک مکان فیزیکی فعالیت کنید باید علاوه بر آماده سازی بسترهای مورد نیاز، مجوزهای مرتبط را نیز دریافت کنید.
ثبت کسب و کار در گوگل مپ
یکی از راههای موثر برای شناخته شدن کسب و کارها به صورت محلی، ثبت کسب و کار در گوگل مپ است. تقریبا همه ما قبل از اینکه خرید کنیم یا وقتی میخواهیم اطلاعات درباره چیزی به دست بیاوریم ابتدا در اینترنت به دنبال آن میگردیم.
اگر محل کارتان را در اینترنت ثبت کرده باشید، گوگل به کاربرانی که در منطقه شما هستند محل کسب و کار شما را نشان میدهد. برای ثبت محل کسب و کار میتوانید از طریق نقشه گوگل اقدام کنید.
راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم
تصور همه ما از راه اندازی یک کسب و کار این است که باید سرمایههای زیادی برای شروع داشته باشیم. با گسترش استفاده از شبکههای اجتماعی و خریدهای اینترنتی، سایتها و شبکههای اجتماعی به بستری مناسب برای کسب درآمد تبدیل شدهاند و هزینههای راه اندازی کسب و کار اینترنتی بسیار کمتر از ایجاد کسب و کار به صورت فیزیکی است.
یکی از ایدههای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم، شروع و گسترش کسب و کار اینترنتی است. برای راه اندازی کسب و کار خانگی و با سرمایه کم بهتر است که از شبکههای اجتماعی شروع کنید. بعد از اینکه کسب و کارتان رشد کرد میتوانید آن را گسترش دهید و به صورت فیزیکی نیز فعالیت کنید.
برای خودت کار کردن لذت بخشه، ولی میدونی چه چالش هایی داره؟
البته این شرایط مناسب کسب و کارهایی است که امکان حضور در فضای اینترنتی را دارند و کسب و کارشان وابسته به حضور مردم نیست.
جمع بندی
کارآفرین بودن و راه اندازی کسب و کار مستقل بسیار وسوسه برانگیز است و افراد زیادی را ترغیب میکند که به فکر ایجاد کسب و کار برای خودشان باشند. اما بدون شناخت از بازار کار و شناسایی رقبا امکان موفقیت بسیار کم است و تقریبا غیر ممکن به نظر میرسد.
برای ایجاد کسب و کار لازم است اول درباره بازار کاری که میخواهید به آن وارد شوید تحقیق کنید. مزیت رقابتی خود را مشخص و از آن برای جذب مشتری استفاده کنید. از مشاوره جهت راه اندازی کسب و کار استفاده کنید و بیزینس پلن، نام برند و منابع مالیتان را مشخص کنید.
فرصت و محدودیتهای موقعیت جغرافیایی کسب و کارتان را شناسایی و بعد از دریافت مجوزهای لازم اقدام به ایجاد کسب و کارتان نمایید. بهترین مشاوره توسعه و راه اندازی کسب و کار کسی است که خودش چند کسب و کار راه اندازی کرده باشد و دانش و تجربه کافی برای راهنمایی داشته باشد. میتوانید از این مشاورین برای شروع کسب و کارتان بهره بگیرید.
اگر راه اندازی کسب و کارتان نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند یا مستقیما با شماره تماس زیر با ما در ارتباط باشید.