مدیریت زمان در فروش تلفنی

مدیریت زمان در فروش تلفنی بسیار مهم است زیرا شما فرصت کوتاهی برای متقاعد سازی مشتریان برای ادامه صحبت دارید و افراد در چند ثانیه اول تصمیم می گیرند که به صحبت با شما ادامه دهند یا خیر. فروشنده‌های تلفنی همواره با معضل اتلاف وقت مواجه هستند. هنگامی که تشخیص دادید چه چیزی مانع استفاده درست و عاقلانه از زمانتان شده است، کنترل آن کار ساده‌ای می‌شود.

دو مورد زیر ممکن است باعث هدر رفتن وقت گران بهای شما شود. اگر قادر به تشخیص آن‌ها شوید و به درستی اولویت بندی‌شان کنید، می‌توانید کارایی و بازده خود را افزایش دهید.

فعالیت‌هایی با سود بالا را در اولویت قرار دهید:

فروشنده‌های حرفه‌ای در فروش تلفنی با پرداختن به تلفن‌های خدماتی و کارهای کم اهمیت دفتری فرصت‌های ارزشمند خود را از دست می‌دهند. همواره سعی کنید توجه خود را معطوف به فعالیت‌هایی با بالاترین بازده کنید و آن‌ها را جزو اولویت‌های اساسی خود قرار دهید. در امر فروش نیز همانند کارهای دیگر، بیست درصد از تلاش‌های شما، هشتاد درصد از موفقیت‌تان را در پی دارد.

پس به درستی تعیین کنید که این بیست درصد با ارزش از چه کارهایی باید تشکیل شود آن‌ها را اولویت‌های اساسی خود در نظر بگیرید. اولویت بندی امور و تمرکز و توجه به عوامل اتلاف وقت، یقینا عوامل هدر دهنده وقت را به خوبی مهار می‌کنند.

وقفه‌های بین تماس را کاهش دهید:

این وقفه‌ها ممکن است چند ثانیه طول بکشند، اما برخی اوقات مدت آن‌ها به سه، چهار یا حتی پنج دقیقه نیز می‌رسد. این زمان‌های استراحت ظاهرا کوتاه با هم جمع می‌شوند و زمان زیادی را تشکیل میدهند. برای مثال، شما پنج ساعت را صرف برقراری صد تماس می‌کنید و بین هر تماس، سه دقیقه استراحت می‌کنید. اگر شما زمان استراحت بین تلفن‌ها را از سه به یک دقیقه کاهش دهید، می‌توانید در روز تعداد تماس بیشتری برقرار کنید.

چطور در فروش تلفنی زمان را مدیریت کنیم؟

فروش تلفنی مستلزم انجام کار است، اما شما می‌توانید آینده کاری خود را به روشی موثر و کارآمد مدیریت کنید. آینده، قلب و روح فروش‌های تلفنی است. به بیانی ساده، شما باید دائما در پی یافتن مشتریان جدید باشید و سعی و تلاشتان را سرمایه گذاری کنید.
نکته‌های زیر می‌تواند زیرکانه‌تر عمل کردن و افزایش کارایی و تولید، زمانی که امیدوارانه عمل می‌کنید، به شما کمک چشمگیری کنند.

در فروش تلفنی، تلفن‌های مشابه را در یک گروه قرار دهید:

با پرسیدن موارد مشابه، چالش‌ها، اهداف و موضوعات مربوط به هر گروه، مسیر هموارتری را طی کنید. برای مثال، فروشنده‌های کم حوصله، مستقل و خرده فروش را در یک گروه قرار دهید. به آن‌ها تلفن کنید و در دسته دیگر، تلفن‌هایتان را دسته بندی کنید.

برای مثال، تمام قرار‌های معرفی و ارائه محصول را در یک زمان انجام دهید و بقیه تماس‌های مربوط به راهنمایی مشتری را همزمان کنید و تلفن‌های ارجاع به مشتری را در یک گروه قرار دهید.

دوره فنون فروش و مذاکره تلفنی

محدودیت‌های خود را شناسایی کنید:

هیچکس قادر به تلفن کردن بی وقفه به مدت هشت ساعت نیست. برای این که بازده کاری خود را حداکثر کنید و انرژی خود را در سطح بالایی نگه دارید. یک زمان استراحت ده تا پانزده دقیقه‌ای بعد از هر یک ساعت تلفن کردن در نظر بگیرید. در این زمان، چند حرکت کششی انجام دهید یا نوشیدنی و خوراکی مختصری میل کنید و بعد، سرحال و پر انرژی به تلفن‌های ساعت بعد بپردازید. بازه یک ساعت تا ۷۵دقیقه در واقع حداکثر زمانی است که می‌توان پشت سر هم و بی وقفه تلفن کرد.
منبع: فروش تلفنی/درک زلر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *