قانون جذب چیست؟ چطور آن را به کار ببریم؟

قانون جذب را چطور اجرا کنیم

این قانون که درستی آن نیز به اثبات رسیده و در فیلم و کتاب راز نوشته خانم راندابرن به طور کامل به جزییات آن پرداخته شده است، بیان می‌کند که خداوند در ذهن ما چنان قدرتی قرار داده که اگر به خواسته‌ای با جان و دل عشق بورزیم به طور حتم به آن خواهیم رسید زیرا قدرتی که ذهن ما دارد می‌تواند کل کائنات را به خدمت بگیرد تا ما به آن برسیم(البته شرطی هم دارد و آن این است که خواسته‌مان مخالف منافع جامعه نباشد و تلاش هم در آن راستا انجام دهیم).

در توضیح این مطلب مثالی که همیشه عنوان میشود این است که فکری که در ذهن ما ایجاد میشود اثراتش ممکن است در آن سوی دنیا طوفانی بزرگ ایجاد کند. به تکرار برای همه ما اتفاق افتاده که در لحظه‌ای که از کسی صحبت می‌کنیم و یا قصد زنگ زدن به او را داریم در همان لحظه طرف مقابل با ما تماس می‌گیرد که با توجه به مشغله‌های کاری و … .

اگر با احتمال آماری بخواهیم این همزمانی را توجیه کنیم شاید یک درصد احتمال چنین اتفاقی با آمار و ریاضی وجود داشته باشد که بایستی هر چند سال یکبار اتفاق بیافتد. ولی ما شاید به کررات با این پدیده برخورد می‌کنیم و این یک دلیل بسیار ساده از قدرت ذهن و تاثیر بر دیگران میباشد.

البته بایستی متذکر شوم که این قدرت با علم متافیزیک اثبات شده و هیچ شکی در وجود آن در حال حاضر در دنیا وجود ندارد، پس بایستی با علم وجود این نیروی قدرتمند که خدا در وجود هر انسانی قرارداده به بهترین شیوه ممکن در راستای منافع درست خود و دیگران استفاده نماییم.

اصل‌های قانون جذب:

قانون تصور کردن(تصویرسازی ذهنی):

 تصور آنچه جزء آرزوها و اهداف‌مان است و با جان و دل عاشق رسیدن به آن هستیم.

تفکر مثبت برای موفقیت لازم و ضروری است

فکرمان را تبدیل به تصویر می‌کنیم طوری که هم اکنون اتفاق افتاده و سپس آنرا احساس می‌کنیم و در نهایت با تمرین آن روزانه در آینده تبدیل به واقعیت می‌شود.

مثال: یک فروشگاه فست فود داریم (کاری که از ته وجود عاشقش هستیم)، هر روز با این تصور که مشتریان بسیار فراوان صف بسته‌اند و ما بهترین غذای شهر را برای آنان تامین می‌کنیم و با کمال رضایت ما را به دیگران معرفی می‌کنند صبح را شروع می‌کنیم و در روز هم این نکته را در ذهنمان مرور می‌کنیم تا به زودی بتوانیم به آن دست یابیم (قابل ذکر است فکری به واقعیت تبدیل نخواهد شد مگر اینکه، عشق، مهارت، تلاش، نیت مثبت و منافع جامعه در آن لحاظ شده باشد).

در فصل‌های بعدی کتاب درباره اینکه چگونه کسب و کاری انتخاب کنیم که بتوانیم عشق، مهارت و…. را به نیروی جذب اضافه کنیم صحبت شده است.

قانون بخشش:

هر چقدر بیشتر (سنجیده) ببخشیم با چندین برابر، ثروت و نعمت به سمت ما بر می‌گردد.

بخشش در قانون جذب

مثال: خانم راندابرن پس از اینکه قانون جذب را از یک کتاب قدیمی صدساله آموخت وقتی به این مبحث رسید یک صد دلاری را بین چند نیازمند تقسیم کرد و جالب اینکه در عرض یک هفته چندین برابر از حوزه‌ای که قبلا هیج سودی برایش ایجاد نکرده بود و رویش حساب نمی‌کرد به دستش رسید. خودم به شخصه در موقعیت‌هایی بسیار شاید ماهی حداقل یک مرتبه این کار را انجام می‌دهم. پس از گرفتن پاسخ متحیر می‌مانم و وقتی برای برخی تعریف می‌کنم به تمسخر می‌گیرند.

 یکبار برای خرید خارجی بابت پرداخت نهایی به مبلغی نیاز داشتم که آن مبلغ هم با توجه به شرایط بسیار متغیر نرخ ارز در ثانیه تغییر می‌کرد با توجه به جمع حسابهای بانکی به طور مثال: مبلغ 72.5 میلیون تومان داشته ما میشد پس بایستی نرخ آن ارز هم اگر 100 هزار از آن را میخریدیم بایستی میشد 725 تومان، روز قبل 730تومان بود و روز قبلتر 691 تومان.

به همکارم و یکی از دوستانم گفتم  قیمت امروز ارز امروز میشود 725 تومان  و قانون جذب را برای شما با اینکار اثبات میکنم. جالب این بود که وقتی قیمت اعلام شد در اولین ساعت دقیقا 724.5 بود یعنی با نیم ریال خطا. این قانون جزو امور اصلی زندگیم شده، امیدوارم شما هم امتحان کنید و از قدرت آن شگفت زده شوید و از هم اکنون این اصول مثبت را در زندگی اجرایی کنید.

در این زمینه ضرب المثل‌هایی هم وجود دارد مثل: هرچه از این دست بدهی از دست دیگر میگیری و … که دلیل بر اعتقاد گذشتگان ما به این قانون میباشد.

قانون شکرگذاری:

چطور جذب کنیم

شکر نعمت نعمتت افزون کند           کفر نعمت از کفت بیرون کند

این اصل، انکار ناپذیر است. جالب اینکه قدردانی و تشکر واژه غریب شده است و من بسیاری از مواقع مبهوت میشوم که چرا بایستی انسانها قدر داشته‌های خود و لطف دیگران حتی به اندازه سر سوزنی باشد را نبینند و جالب‌تر اینکه ضربه‌ای که از این عدم شکر گزاری می‌خورند اگر بدانند چقدر در کار و زندگیشان سنگین است، هیچگاه به خود اجازه عدم قدرشناسی را نخواهند داد.

حضرت علی (ع)میفرمایند:

اگر کسی یک کلمه به من بیآموزد من تا آخر عمر بنده‌اش خواهم بود.

 

ایشان با این کلام اهمیت سپاسگذاری را دو چندان برای ما مشخص میکند، جالب اینکه خانم راندابرن در کتاب راز از سال 2016 به این امر تاکید کرده است در حالیکه در آیین ما با قدمت بیش از 1400 سال پیش برای ما مشخص شده بود.

کتاب راز

نتیجه اینکه در صورتی می‌توانیم اصول قانون جذب را در زندگی شخصی و کاری خود جاری کنیم که قدردان تمام داشته‌های کنونی خود و همیشه سپاسگذار کسانی که به ما کمک می‌کنند و یا کرده‌اند باشیم. خصوصا معلمان، که اولینشان و بزرگترینشان پدر و مادر هستند.

با هر کم لطفی ما در حق کسانی که به ما کمکی رسانده‌اند خود را از نعمات این دنیا محروم و محرومتر می‌کنیم.

در جاهایی که کار می‌کردم هر جا ناسپاسی دیدم، اول تلاش کردم تا اصلاح صورت گیرد ولی وقتی میدیدم که برای مدیران اهمیتی ندارد خداحافظی میکردم و خیلی برایم جالب بود که با رفتن من و دوستان صادق همراه ما در آن مجموعه‌ها، ورشکستگی و … به سراغش آمد و جالب این بود که درس گرفتنی هم در کار نیست و نبود؟!!!(یکی از مشخصه‌های کشورهای جهان سومی، عدم یادگیری از تجارب و عدم اصلاح تا نابودی کامل میباشد.)

مثال:

افکار انسانهای ناموفق:

بازار خراب است. مشتریان فقط دنبال منافع خود هستند. کارمندان فقط به دنبال فرار از کار هستند. همه کارفرماها فقط به فکر جیب خود هستند. زندگی هر روز سخت‌تر میشود. موفقیت فقط برای یک سری آدمها است. ما همیشه بدشانسیم. کی خوشبختی به سراغ ما می‌آید. مهربانی فراموش شده، گذشت وجود ندارد و …. .

افکار انسانهای موفق:

همیشه زندگی زیباست. بازار همیشه خوب است. مشتریان به ما وفا دارند. ما کارمندان بسیار عالی داریم. کارفرمای ما بسیار به فکر منافع کارمندانش می‌باشد. شانس همیشه دنبال ما میگردد. همیشه در بدترین شرایط راهکاری ایجاد میشود. آدمهای خوب همیشه به ما نزدیک و بدی‌ها از ما دور میشوند. ما بسیار خوشبخت و موفق هستیم. خوبی و موفقیت باید برای همه باشد، باید مهربان بود، باید به دیگران کمک کرد و…

اینها مثالهایی از فکرهای آدمهای مختلف است که بواسطه همین افکار زندگی خود را میسازند، پس بیاییم از هم اکنون دیدگاه و جهان بینی خود را تغییر دهیم و با کمک از این قانون و قوانین دیگری که در ادامه خواهیم گفت زندگی بهتری چه کاری و چه خانوادگی برای خود و دیگران درست کنیم.

تمرین:

خواندن جمله‌های مثبت به تنهایی کافی نیست و باید اقدام موثری انجام دهید. تمرین ها به شما کمک میکند که در مسیر رسیدن به اهدافتان هدفمندتر پیش بروید.

اهداف و آرزوهای کاری، شخصی و …. خود را در ذیل بنویسید و شروع به تفکر مثبت روی آنها کنید و برای رسیدن به آنها زمان تعیین کنید. از یک سال تا حداکثر 5 سال(لطفا با توجه به مبحث نحوه تعیین اهداف، در فصل‌های بعدی این قسمت را انجام دهید)

و هر روز به مدت حداقل 15 دقیقه آنها را مرور کنیم و با اطمینان از تحقق یافتنش کارهای روزانه خود را شروع کنیم با تمرکز بر اهدافمان. هر کاری که در روز انجام میدهیم در جهت تحقق اهدافمان باشد. هرچند که خیلی ناچیز باشد. لطفا این موارد را هم اکنون مکتوب کنید و سپس به خواندن ادامه کتاب بپردازید و در روزهای آینده از تاثیر این عمل لذت ببرید.

مثال:

تا 3 یا 5 سال آینده به درآمد ماهی  …… میلیون تومان خواهم رسید.

تا …………… سال دیگر اتومبیل ……….. را خواهم خرید.

تا …….. سال دیگر فروشگاهی با مشخصات ……. را ایجاد خواهم کرد.

تا ………….. سال دیگر منزلی با متراژ …………….. در خیابان ………… شهر ……….. خواهم خرید.

تا ………….. سال دیگر تعداد ….. نفر را استخدام خواهم کرد.

تا ………….. سال دیگر با بخشی از درآمدم به  مراکز …… کمک خواهم کرد

…………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………….

برای موفقیت در استفاده از قانون جذب، لطفا کتاب راز و فیلم آنرا تهیه و بخوانید و مشاهده نمایید و اصول آنرا کامل اجرا نمایید.

محمدرضا پاشا زانوسی

اگر در کسب و کارتان به مشاوره نیاز دارید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی(ضروری)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *