چطور ظرفیت‌های رشد کسب و کار را تا دو برابر افزایش دهیم؟

بهینه سازی عملکرد در کسب و کار

آیا میخواهید کسب و کارتان را بهینه سازی کنید و به فرصت‌های بزرگ در حوزه کسب و کارتان دست یابید؟ اگر از تکنیک‌های ساده‌ای که در ادامه بیان می‌شود پیروی کنید میتوانید رشد دو برابری در کسب و کارتان را تجربه کنید و تغییرات زیادی را در بیزینستان ایجاد نمایید.

با پیشرفت‌های تدریجی در چندین زمینه کلیدی در کسب و کارتان میتوانید به موفقیت 1 تا 10 درصدی برسید. حتی پتانسیل افزایش دو تا چهار برابری فروش، سود و درآمد نیز در کسب و کارتان وجود دارد.

تنها با یک ساعت وقت گذاشتن در هفته، کسب و کارتان را بهینه کنید

kpi یا ksf که خلاصه عبارت (Key Success Factor or Key Performance Indicator – Rotation Program) شاخص/فاکتور کلیدی عملکرد/موفقیت است که یک فرآیند مداوم برای بهینه سازی  مداوم در کسب و کار است که نخستین بار توسط ادوارد دمینگ مطرح شد.

با استفاده از این طرح او روی یک عامل کلیدی در هفته تمرکز میکرد و در کل سال کل لیست را چهار بار مورد بررسی قرار میداد. او گزارش دقیقی از اعمال خود داشت و تأثیر خاص آنها را اندازه گیری می‌کرد و به طور مداوم عملکرد خود را در مقیاس 1-10 برای هر آیتم رتبه بندی می‌کرد. شما می‌توانید این کار را بر اساس دوره یا ماه انجام دهید – در هر زمانی، شما برنامه‌ای برای بهبود حداقل یکی از عوامل کلیدی موفقیت خود دارید.

در ابتدای هر دوره، ذهن خود یا ذهن جمعی تیم خود را بر روی بهبود عامل آن دوره متمرکز کنید. چه اقدامات جدیدی می‌توانید انجام دهید، چه نگرش‌های جدیدی را می‌توانید اتخاذ کنید، چه رویکردهای جدید یا تجدیدشده‌ای برای بهینه‌سازی کسب‌وکار یا افزایش عملکرد شما و رشد دو برابری کسب و کار در آن حوزه خاص وجود دارد؟

دوره‌های مختلف که میتوانید بر روی بهبود عملکرد صرف کنید، به صورت زیر است:

  • سالانه: 4 تا 8 روز
  • سه ماهه: 2 تا 4 ساعت
  • ماهانه: 2 ساعت
  • هفتگی: 1 ساعت
  • روزانه: 10 تا 15 دقیقه

با یک ساعت صرف وقت در هفته عملکرد خود را در طول یکسال تا 100 درصد افزایش دهید

کسب و کار شما می‌تواند رونق و پیشرفت کند و رشد دو برابری کسب و کارتان را تجربه کنید

فقط تصور کنید، اگر بتوانید هر هفته فقط یک چیز را در کسب و کار خود با 2 درصد بهینه سازی کنید و این کار را در طول 52 هفته انجام دهید. این معادل یک بهبود 100٪ است. این بدان معنی است که فروش، سود و جریان نقدی را دو برابر کرده‌اید. میتوانید رشد دو برابری کسب و کارتان را تجربه کنید و تجارتتان رونق بگیرد. کسب و کار شما می‌تواند با رشد و سود منفجر شود.

برای به حداکثر رساندن سودتان چاره‌ای ندارید مگر اینکه ابتدا کاری را که در حال حاضر در کسب‌وکارتان انجام می‌دهید بهینه‌سازی و به حداکثر برسانید.

بهبود مداوم و بی پایان در زمینه‌های کلیدی موفقیت در تجارت شما راه حل موفقیت است. بهبود و بهینه سازی مداوم و بی پایان. لازم نیست تغییرات اساسی یا عظیم باشد، اما باید ثابت باشد. با تغییرات و بهبودهای کوچک و تدریجی در زمینه‌های کلیدی موفقیت کسب و کار خود، بر بازار مسلط خواهید شد.

اگر نتوانید فرآیندهای اصلی که برای موفقیت کسب و کارتان لازم است را بیابید، نمی‌توانید آنچه را در حال حاضر انجام میدهید بهینه و آن را به حداکثر برسانید. زیرا تنها زمانی میتوانید عملکردتان را اندازه گیری کنید و کارایی آن را به حداکثر برسانید و بهبود دهید و سطوح خروجی و عملکرد کسب و کارتان را بهبود دهید که فرآیندهای اصلی را شناسایی کنید.

فهرستی از عوامل کلیدی عملکرد (kpi) در کسب و کار خود را مشخص کنید

سوال کلیدی که باید پرسید این است:

«آیا تمام تلاش‌های روزانه من، کسب و کار را به سمت اهدافم سوق می‌دهد؟ “

برای اکثر مالکان، پاسخ منفی است. مدیران و کارمندان زمان زیادی را صرف انجام کارهایی می‌کنند که به موفقیت کسب و کار کمک نمی‌کند. وقتی در مورد آن فکر کنید، تعداد محدودی از عملکردها – مانند فروش یا توسعه محصول – وجود دارد که به موفقیت کمک می‌کند.

زمانی که عوامل موفقیت را شناسایی می‌کنید، به طور خاص آن را تعیین کنید. مثلا نگویید «مردم». “مردم ما یک عامل کلیدی هستند” هیچ معنایی ندارد. مسائل واقعی «مردم» ممکن است شامل استخدام، رضایت کارکنان، آموزش، جبران خسارت یا مدیریت سرمایه فکری باشد. و زمانی که مشتریان بالقوه یا پیام رسانی موضوع اصلی است، نگویید “بازاریابی و فروش”. بپرسید که چگونه (یا چه) عواملی بر کسب و کار شما تأثیر می‌گذارد، و اگر تأثیر می‌گذارد، چگونه آن عامل را برای بهینه سازی کسب و کار خود تغییر می‌دهید. تصور کنید که قرار است آن عامل خاص را بهبود ببخشید. چقدر تفاوت ایجاد خواهد کرد؟ یا تصور کنید که این عامل بدتر شود آنوقت چه پیش می‌آید؟

بیایید به حفظ کارکنان نگاه کنیم. آیا جابجایی کارمندان مشکل ساز است؟ آیا این مسئله یک مشکل بزرگ است یا به عنوان بزرگترین مشکل در مجموعه شماست یا اصلا این مسئله چالش کسب و کار شما هست؟ اگر بتوانید حفظ کارکنان را بهبود ببخشید، چه تاثیری بر کسب و کار شما خواهد داشت؟ سپس این سوال را به صورت معکوس مطرح کنید: اگر نگران ماندن نبودیم، چه اتفاقی می‌افتاد؟ ممکن است متوجه شوید که هر kpi بسیار مهم است، یا ممکن است موارد دیگری را نیز در نظر بگیرید.

برای افزایش عملکرد بیزینسنتان با ما تماس بگیرید

kpiها میتوانید شامل:

  • مجموع فروش و درآمد ماهانه یا سالانه یک کسب و کار
  • مجموع هزینه ماهانه یا سالانه کالاهای فروخته شده، تولید شده یا خدمات
  • کل سود ناخالص ماهانه یا سالانه
  • کل سود خالص ماهانه یا سالانه
  • مجموع حاشیه سود ماهانه یا سالانه
  • کل هزینه ثابت ماهانه یا سالانه یا سربار (هزینه ثابت)
  • کل جریان نقدی ماهانه یا سالانه
  • کل سرمایه در گردش ماهانه یا سالانه
  • رضایت مشتریان
  • ارزش طول عمر مشتری
  • هزینه جذب مشتری
  • رضایت کارکنان
  • ترافیک وب سایت
  • بازگشت سرمایه گذاری
  • واحدهای تولید شده
  • هزینه کل واحد
شاخص کلیدی عملکرد چیست

یک کارت امتیازی و سیستم اندازه گیری ایجاد کنید

برای اینکه هر عامل را بسنجید و برای رشد دو برابری کسب و کار تلاش کنید، یک سیستم کارت امتیازی ایجاد کنید تا ببینید در حال حاضر کجا هستید. این مرحله همه چیز در مورد ردیابی است. ردیابی، ایجاد سیستم‌های اندازه گیری برای هر عامل کلیدی موفقیت است. بنچ مارک گذاری یک سطح پایه از عملکرد را ایجاد می‌کند تا پیشرفتتان را  با آن مقایسه کنید و تأثیر هر تغییری را که ایجاد می‌کنید تجزیه و تحلیل کنید.

می‌توانید نتایج را روی دیوار یا وایت برد یا جایی قرار دهید که کارمندان بتوانند نتایج را روی “برد امتیازدهی” ببینند و حتی پیشرفت خود را روی یک نمودار ترسیم کنید. مهم نیست که این نتایج چقدر کوچک باشد، این نتایج تیم شما را برای اقدامات بیشتر ترغیب می‌کند.

تیم خود را جمع کنید و یک حوزه کلیدی را برای تمرکز بر روی آن انتخاب کنید

هفته‌ای یکبار تیم خود را جمع کنید. زمان چندان مهم نیست، اما تکرار هفتگی آن مهم است. اگر شرکت شما کوچک است، ممکن است که همه افراد دور هم جمع شوند و اگر بزرگتر باشد، ممکن است به تعداد افراد کمی محدود شود. در مورد موضوع روز تصمیم بگیرید. هنگامی که کسب و کار خود را به حوزه‌ها و فرآیندهای مختلف تقسیم کردید، به راحتی می‌توانید فرآیندهایی را که می‌توان بهینه سازی کرد را به حداقل رساند. اگر قبلا تجزیه و تحلیل عوامل موفقیت حیاتی (kps) را انجام داده‌اید، بزرگترین حوزه‌های اهرم شرکت خود را می‌شناسید و میتوانید به رشد دو برابری کسب و کارتان کمک کنید.

میدونستی با انتقال احساس خوب به مشتری میتونی فروشتو افزایش بدی؟

ده راهکار افزایش فروش

مشاهده دوره

یکی از عوامل یا زمینه‌های کلیدی موفقیت را برای تمرکز روی آن انتخاب کنید

یکی از عوامل یا زمینه‌های کلیدی موفقیت را برای تمرکز انتخاب کنید – ممکن است فروش، خدمات مشتری یا کاهش هزینه باشد. مرحله بعدی این است که وقت خود را صرف طوفان فکری و شناسایی راه‌هایی برای بهبود بخش کلیدی کنید. هر ایده را بر روی وایت برد بدون قضاوت خوب یا بد بودن و یا قابل انجام بودن آن، یادداشت کنید. هر ایده در ابتدا چراغ سبز میگیرد و به این معنی است که هیچ کدام از ایده‌ها را در طول فرآیند دور نمی‌اندازیم.

راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. می‌توانید افراد دارای ایده را تشویق کنید که به سادگی ایده‌های خود را مطرح کنند. یا می‌توانید آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که همه به ترتیب ایده‌ای را اضافه کنند. افرادی که به جلسه می‌آیند میدانند که قرار است ایده‌ای داشته باشند. از قبل به همه اطلاع دهید که چه اتفاقی خواهد افتاد، چگونه کار خواهد کرد و موضوع آن روز را مشخص کنید. برای رشد دو برابری کسب و کارتان لازم است که از ظرفیت‌ها و ایده‌های موجود در تیم حداکثر استفاده را بکنید.

برای رشد دو برابری کسب و کارتان اولویت‌ها را تعیین کنید و مطمئن شوید که شخصی پاسخگو است

ممکن است متوجه شوید که ایجاد مشتریان بالقوه برای کسب و کار شما مهمتر از هر عامل دیگری است. این بدان معناست که شما باید روی اجرای مقرون به صرفه‌ترین و کارآمدترین استراتژی‌های ایجاد مشتری بالقوه تمرکز کنید. یک معیار تعیین کنید، یک هدف جدید تعیین کنید و سپس برای به حداکثر رساندن نتایج بهینه سازی کنید.

اکنون وایت برد شما فهرستی از ایده‌ها برای بهبود و بهینه سازی کسب و کار را نشان می‌دهد. همه این ایده‌های عالی اکنون قابل اجرا هستند. میتوانید یک یا چند ایده را انتخاب کنید. این تیم قرار است این هفته چه چیزی را اجرا کند یا حداقل روی آن شروع به کار کند؟ این هفته!

پس از انتخاب اقدامی که باید انجام شود، مطمئن شوید که شخصی در قبال هر یک پاسخگو است (مسئول انجام کار تعیین کنید).

یکی از چیزهای خوب در مورد این فرآیند این است که، به عنوان یک رهبر تیم، اولویت‌های کسب و کار خود را واضح می‌دانید و می‌توانید از آن برای هدایت کارکنان استفاده کنید. همیشه می‌توانید افراد را به یک مجموعه نتیجه گیری معقول راهنمایی کنید. آنها نیز احساس خوبی نسبت به این روند دارند و نقششان را در رشد دو برابری کسب و کار احساس خواهند کرد.

یک برنامه بازی ایجاد کنید. هر اقدام انتخاب شده نوعی معیار را اندازه گیری می‌کند، که با یک جدول زمانی تبدیل به یک هدف می‌شود، که توسط یک فرد انجام خواهد شد.

اگر برای طرح بهینه‌سازی و رشد دو برابری کسب‌وکار به کمک نیاز دارید، ما میتوانیم در این مسیر شما را همراهی کنیم. حوزه‌های حیاتی کسب و کار شما بررسی می‌شود و میتوانید پتانسیل واقعی کسب و کارتان را بررسی کنیم و به شما کمک کنیم از تمام فرصت‌هایی که اکنون در کسب و کارتان وجود دارد استفاده کامل کنید. اطلاعات تماس خود را قرار دهید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

اگر برای تعیین استراتژی در کسب و کارتان به مشاوره نیاز دارید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نام(ضروری)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *