افزایش فروش با ثبت اطلاعات مشتریان

افزایش فروش با ثبت اطلاعات مشتریان

ثبت اطلاعات مشتریان برای اینکه فروش خود را افزایش دهید یک گام اساسی و مهم است. اغلب مشاغل که با مشتری مستقیما در ارتباط هستند و کالا/خدمات ارائه میدهند اغلب نسبت به ثبت این اطلاعات بی توجه هستند و در نتیجه فرصت بازاریابی و جذب مجدد مشتریان را از دست میدهند. مهمترین گام برای افزایش فروش با ثبت اطلاعات مشتریان از طریق دریافت شماره تماس آنها بعد از ارائه کالا/خدمات به آنهاست.

با ثبت اطلاعات خرید مشتریان میتوانید نیازهای آنها را شناسایی کنید و خدماتتان را بر مبنای این نیازها ارائه دهید. میتوانید این روند را ادامه دهید و در جذب مشتریان و رفع نیازهای آنها به صورت هدفمند عمل کنید.

برنامه‌های مختلفی برای ثبت اطلاعات مشتریان وجود دارد که برای افزایش فروش با ثبت اطلاعات مشتریان میتوان از آنها استفاده کرد. برنامه مدیریت ارتباط با مشتریان CRM شناخته‌شده‌ترین آنها است.

روش‌های جمع آوری اطلاعات مشتریان

هنگام جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان، سعی کنید بفهمید مشتریان شما چه چیزی می‌خرند، چرا می‌خرند و چند وقت یکبار خرید می‌کنند. هر مشتری بالقوه‌ای را که در مورد کالاها یا خدمات شما پرس و جو کرده‌اند، در این پلن جای دهید. روش‌های مختلفی برای جمع آوری اطلاعات مشتریان وجود دارد:

  • طرح سوالات
  • شکایتهای مشتریان
  • برنامه‌های پاداش مشتری
  • نظرسنجی رضایت مشتری
  • باشگاه مشتریان
  • وبسایت

فرمهای سفارش

فرم‌های سفارش به مشتریان اجازه می‌دهند محصول یا خدمات خاصی را سفارش دهند که کسب‌وکار شما قادر به ارائه فوری آن نیست و روش خوبی برای جمع‌آوری اطلاعات مشتری است. فرم‌های سفارش روش مناسبی برای افزایش فروش با ثبت اطلاعات مشتریان به شمار میرود.

اگر محصولاتی دارید که «تاریخ انتشار» مشخصی دارند، از فرم‌های پیش سفارش برای جمع‌آوری اطلاعات مشتری استفاده کنید. با پر کردن فرم پیش سفارش، مشتری متعهد می‌شود که یک محصول را بخرد و اغلب آن را پیش‌پرداخت می‌کند. به این ترتیب از انباشت کالا در انبار شما نیز پیشگیری می‌شود و محصولات را به صورت هدفمند خریداری میکنید.

فرم ثبت نام

طرح سوال

طرح پرسش از مشتریان درباره نیازهایشان و ثبت جزئیات درخواستهای مشتریان به شما کمک میکند اطلاعات مربوط به آنها در تجارتتان را جمع آوری کنید. از این اطلاعات میتوانید برای ارائه بهتر خدمات به مشتریان استفاده نمایید.

مشتریان شاکی علاوه بر اینکه یک چالش برای کسب و کارها به شمار می‌روند به عنوان یک فرصت نیز شناسایی می‌شوند. شما میتوانید از طریق این مشتریان از نقاط ضعف خود مطلع شوید و برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهید. از طریق مشتریان شاکی حتی می‌توانید بر عملکرد کارکنان نیز نظارت کنید.

برنامه پاداش مشتریان

با اجرای برنامه پاداش مشتری می‌توانید اطلاعات مشتری را جمع آوری کنید. برای مثال، یک باشگاه VIP مشتری می‌تواند از مشتریان بخواهد که جزئیات اطلاعات خود را به شما بدهد. سپس آن‌ها درصد تخفیف برای خریدهای بالای مبلغ مشخصی دریافت می‌کنند.

درباره فعالیت‌های تبلیغاتی و اینکه چگونه می‌توانند به کسب و کار شما کمک کنند در دوره تبلیغ نویسی صحبت کرده‌ایم.

باشگاه مشتریان

میتونید برای عضویت مشتریان در باشگاه برنامه داشته باشید و از طریق این کانال ارتباطی با مشتریان ارتباط برقرار کنید. آنها را در جریان تخفیف قرار دهید و برای افزایش فروش با ثبت اطلاعات مشتریان از این اطلاعات استفاده کنید.

وبسایت

می‌توانید از یک وب‌سایت برای جمع‌آوری اطلاعات مشتری از طریق فرم «تماس با ما» برای سوالات عمومی یا با اجازه دادن به مشتریان برای ثبت نام در خبرنامه استفاده کنید. همچنین با برنامه‌هایی خاص امکان درک علاقه‌مندیهای کاربران را در سایتتان خواهید داشت.

دریافت اطلاعات از طریق سایت

نظرسنجی رضایت مشتری

برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد رضایت مشتری، می‌توانید از کارت‌های نظرسنجی استفاده کنید که در آن مشتریان، برای مثال، به جنبه‌های مختلف خدمات شما از یک تا ده امتیاز می‌دهند. نظرسنجی از مشتریان برای اصلاح و بازبینی استراتژی‌های سازمان ضروری است.

نتیجه‌گیری:

برای افزایش فروش با ثبت اطلاعات مشتریان در گام نخست باید نسبت به جمع آوری این اطلاعات اقدام کنید. شناخته‌شده‌ترین روشها برای جمع آوری اطلاعات شامل روش‌های مختلفی همچون طرح سوال، شکایتهای مشتریان، برنامه های پاداش یا جایزه برای مشتریان، نظرسنجی از مشتریان، باشگاه مشتریان و وب سایت انجام داد. برای بالا بردن فروش بعد از جمع آوری اطلاعات لازم است تا این اطلاعات تحلیل شوند و بر مبنای آنها نیازهای مشتریان شناسایی گردد. در نهایت این نیازها با استراتژی که هم اکنون در سازمان وجود دارند مقایسه و در صورت نیاز لازم است استراتژی‌ها بازبینی و اصلاح شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *