6 عامل کلیدی موفقیت در کسب و کار

مهمترین دلیل شکست کسب و کارها

در دنیای امروز باید تلاش کنید که برای موفقیت در کسب و کار و رشد آن به سمت ساده نگه داشتن همه چیز در کسب و کارتان تمرکز کنید. مشتریان اگر نتوانند به راحتی با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند از آن فاصله میگیرند.

با توجه به میزان منحصر به فرد بودن فاکتورهای کلیدی موفقیت در کسب و کارتان میتوانید به موفقیت یا شکست نزدیک شوید. توجه و درک عوامل کلیدی موفقیت به شما کمک میکند کسب و کارتان را رشد دهید.

کلید موفقیت در تجارت به میزان مهارت و بصیرت شما در توجه به این عوامل کلیدی بستگی دارد.

کلید موفقیت در کسب و کار تمرکز بر تولید نتایج و عملکرد بهتر از فعالیت‌ها، سرمایه و افراد مشابهی است که هم اکنون در اختیار داریم. هدف شناسایی، بهبود و استفاده کامل از همه فرصت‌هایی است که به آنها کم توجه شده یا نادیده گرفته شده‌اند.

موفقیت بزرگ در هر زمینه‌ای همیشه توسط کسانی به دست می‌آید که “در اصول اولیه مهارت دارند”.

برایان تریسی

تفاوت‌های کوچک در هر یک از این زمینه‌های کلیدی کسب و کار می‌تواند تفاوت بزرگی در موفقیت، رشد، سود و درآمد ایجاد کند.

6 محرک اصلی موفقیت در هر کسب و کار

پول: ضعف در مدیریت مالی، برنامه ریزی، پیش بینی و آینده نگری دلیل اصلی شکست کسب و کار است. استفاده از اطلاعات مالی مناسب به شما کمک می‌کند تا تصمیمات روزانه درستی بگیرید و اشتباهات مالی مهلک را به حداقل برسانید.

مدیریت-مالی

مدیریت: کسب و کار شما فقط تا جایی می‌تواند رشد کند که شما رشد کنید. مهم این نیست که کسب و کار شما چه کاری می‌تواند برای شما انجام دهد، بلکه مهم این است که شما چه کاری می‌توانید برای کسب و کار خود انجام دهید. هر چه برای کسب و کارتان ارزشمندتر شوید، کسب و کار برای شما ارزشمندتر خواهد شد. کلید موفقیت شما در کسب و کار به توسعه طرز فکر، مهارت‌ها، چشم انداز و ماموریتی که روی آن متمرکز هستید، بستگی دارد.

بازاریابی و فروش: بازاریابی و فروش در مورد ایجاد یک مزیت در بازار با آزمون، ثابت قدم بودن و اندازه گیری نتایج است. هر استراتژی که امتحان کنید برای شما کارساز نیست. شما باید اصول اساسی بازاریابی در کسب و کار را درک کنید و به آزمایش چیزهای مختلف ادامه دهید و به طور مداوم نتیجه را بهبود بخشید تا زمانی که یک نتیجه آزمایش شده، اثبات شده و قابل پیش بینی داشته باشید.

بازایابی-و-فروش

مردم: شامل اعضای اصلی تیم و شرکای شما می‌شود. ساختن تیم برنده به معنای واداشتن افراد به همکاری خوب با یکدیگر است. افراد مناسب کارهای درست را در زمان مناسب به روش درست و به دلایل درست انجام می‌دهند.

محصول و خدمات: چیزی که مشتریان می‌خواهند اعم از کیفیت، قیمت، بسته بندی، نمایش، طراحی، توزیع، تولید و خدمات را شامل می‌شود. به مشتریان کمک کنید تا به آنچه می‌خواهند برسند و آنها به شما کمک خواهند کرد تا به آنچه می‌خواهید برسید.

فرآیند و سیستم‌ها: شامل سیستم‌ها و رویه‌ها برای هر بخش از کسب و کار. برای رشد، گسترش و توسعه کسب و کارتان تعریف فرآیند و سیستم لازم است. برای ایجاد یک فرمول ساده و اثبات شده که قابل تکرار باشد بهتر است این موارد را تعریف کنید. در دوره سیستم سازی ما به صورت کامل فرآیند ایجاد چک لیست و سیستم را توضیح داده‌ایم.

ایجاد فرآیندها و سیستم ها

مهمترین عامل کلیدی موفقیت در کسب و کار چیست؟

از بین کسب و کارهای مختلفی که در حال فعالیت هستند، تعداد کمی درآمد ناخالص قابل توجهی دارند. بسیاری از آنها مشکل کسب درآمد دارند و تا چند سال آینده وجود نخواهند داشت.

تاثیر عوامل مختلف بسته به اینکه کسب و کار در کدام قسمت از چرخه رشد کسب و کار قرار دارد، تاثیر بیشتری دارند. به عنوان مثال، برای راه اندازی کسب و کار جدید عوامل حیاتی موفقیت برای رشد کسب و کار، پول، بازاریابی و محصول خواهد بود.

هر چقدر که بیزینستان بزرگ شود و در حال رشد باشد، عوامل دیگری مانند توسعه مالک، تیم و سیستم‌ها نیز بسیار مهم می‌شوند.

بیشتر کسب‌وکارها روی محصول متمرکز می‌شوند و ارائه خدمات/محصول را برای موفقیت کافی میدانند. نتایج تحقیقات نشان میدهد که بازاریابی و فروش و پول بزرگترین چالش کسب‌وکارهای کوچک است. اما یکی از عوامل کلیدی که باعث موفقیت و شکست می‌شود، مدیریت پول است.

دلیل شکست اکثر کسب و کارها چیست؟

مدیریت ضعیف پول یکی از مهمترین عوامل در ورشکستگی مشاغل است.

عامل ورشکستگی کسب و کارها

آیا میدانید که پول تبلیغات خود را کجا خرج می‌کنید؟ بیشترین سهم درآمد کسب و کار از کجا به دست می‌آید؟ با ارزش‌ترین محصولات و مشتریان شما چه هستند؟ اگر جواب این سوالات را‌ نمی‌دانید، یعنی کسب و کارتان را‌ نمی‌شناسید.

آیا میدانید چه چیزی شما را به نقطه بعدی کسب و کارتان می‌رساند؟ هر کسب و کاری متفاوت است، و تصمیمات شما نیز باید متفاوت باشد زیرا “هیچ راه حل تجاری یکسانی وجود ندارد”. تنها از طریق تجزیه و تحلیل مناسب تجاری و مالی می‌توانید تصمیمات تجاری خوبی بگیرید.

هر عامل کلیدی موفقیت اعداد خاص خود را دارد.

هر یک از این 6 عامل کلیدی موفقیت، اعداد یا عوامل حیاتی موفقیت برای رشد کسب و کار خود را دارند. این وظیفه شماست که آنها را بیابید و اندازه گیری کنید. چیزی را که اندازه گیری‌ نمی‌کنید، نمی‌توانید مدیریت کنید. این یکی از دلایل شکست بسیاری از مشاغل کوچک است.

آنها به این اعداد نرسیده‌اند و درباره کسب و کارشان اطلاعات کافی ندارند. با ایجاد تغییرات کوچک در هر یک از این زمینه‌های کلیدی می‌توان تفاوت زیادی در موفقیت، رشد، سود و درآمد ایجاد کرد.

برای تحلیل کسب و کارتان به کمک نیاز دارید؟

مثال‌هایی از عوامل کلیدی موفقیت

4 عامل بر سودآوری و رشد هر کسب و کاری از جمله کسب و کار شما تأثیر می‌گذارد. برای مشاهده نتایج بزرگ، لازم نیست در هر یک از این 4 زمینه پیشرفت‌های بزرگی ایجاد کنید بلکه تغییرات کوچک میتوانند نتایج بزرگی به همراه داشته باشند. این عوامل عبارتند از:

  • کل فروش شما هر ماه
  • هزینه‌های متغیر شما در تولید محصولات و خدماتی که می‌فروشید. اینها هزینه‌های متغیر هستند زیرا با افزایش یا کاهش فروش تغییر می‌کنند.
  • قیمتی که شما می‌پردازید.
  • هزینه‌های ثابت

4 عامل موثر بر جریان نقدی هر کسب و کار وجود دارد که این عوامل عبارتند از:

  • نقدی جاری، موجودی حساب بانکی
  • میانگین مطالبات و روزهای وصول مطالبات
  • میانگین وجوه پرداختنی و روزهای پرداخت بدهی
  • میانگین موجودی

بررسی 4 عامل موثر بر فروش هر کسب و کار:

  • کل سرنخ‌ها یا مشتریان بالقوه‌ای که هر ماه با آنها ملاقات می‌کنید
  • چه تعداد از این سرنخ‌ها را به مشتری تبدیل می‌کنید
  • تعداد خرید مشتریان در هر ماه
  • میانگین پولی که مشتری در هر بار خرید از شما خرج می‌کند

چطور برای بهینه سازی این 6 عامل اقدام کنیم؟

اندازه گیری 6 عامل کلیدی موفقیت کلیدی برای رشد کسب و کار به شما این امکان را می‌دهد که آینده نگری داشته باشید. پس از آن، می‌توانید شروع به پرسیدن سوالات مختلف کنید، مثلا «اگر درآمد را 20٪ افزایش دهیم چه می‌شود؟» یا «اگر هزینه را 10٪ کاهش دهیم چه؟» این تغییرات احتمالا نتایج متعددی خواهد داشت که بسیاری از آنها ممکن است هرگز پیش بینی شده نباشند.

لیست بالا را بررسی کنید و بپرسید که چگونه (یا آیا) هر یک از عوامل بر کسب و کار شما تأثیر می‌گذارد، و اگر تأثیر می‌گذارد، چگونه آن عامل را برای بهبود کسب و کار خود تغییر می‌دهید. تصور کنید که آن عامل خاص را بهبود ببخشید. چقدر تفاوت ایجاد خواهد کرد؟ چه تاثیری بر کسب و کار شما خواهد داشت؟ یا تصور کنید که این عامل بدتر شود آنوقت چه خواهد شد؟

با پرسیدن یک سری سوالات “چه می‌شود اگر” به شما این توانایی را می‌دهد که آینده نگری داشته باشید که به شما امکان می‌دهد تجارت خود را 100٪ بهتر مدیریت کنید، ریسک را کاهش دهید، به تصمیمات خود اطمینان داشته باشید و آنها را به میزان قابل توجهی سودآورتر کنید و کسب و کار خود را به طور قابل توجهی رشد دهید.

در مرحله بعد، یک سیستم برای مشخص کردن هر عامل ایجاد کنید تا بفهمید در حال حاضر کجا هستید. یعنی با ایجاد سیستم‌های اندازه گیری هر عامل کلیدی موفقیت را اندازه گیری و بررسی کنید. بنابراین ما باید معیارها را تعیین کنیم، معیارها را ترسیم کنیم و سیستم‌هایی برای اندازه گیری آنها در نظر بگیریم.

پس از انتخاب عوامل کلیدی موفقیت و ایجاد معیارها و سیستم‌هایی برای اندازه گیری آنها، بهینه سازی کنید. برای هر یک از عوامل حیاتی موفقیت یک هدف تعیین کنید یعنی جایی که می‌خواهید در مرحله بعدی در آنجا باشید. سپس تغییراتی در فرآیند خود ایجاد کنید تا به آن هدف جدید برسید.

اگر برای تحلیل و بررسی کسب و کارتان به مشاوره نیاز دارید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی(ضروری)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *