تعیین چشم انداز کسب و کارهای کوچک

تعیین-چشم-انداز-در-کسب-و-کارهای-کوچک

چشم انداز چیزی است که صاحبان مشاغل کوچک را از کارآفرینان متمایز می‌کند. کارآفرینان یک چشم انداز دارند- آنها سعی می‌کنند چیزی بزرگتر از خودشان خلق کنند. صاحب کسب و کار کوچک خود-اشتغال است و بر فعالیت‌های روزمره کسب و کار تمرکز می‌کند و چندان روی آینده تمرکز نمی‌کند. تعیین چشم انداز کسب و کار می‌تواند صاحبان مشاغل کوچک را به کارآفرینان بزرگ تبدیل کند. اگر شما نیز کسب و کار کوچکی دارید و میخواهید آن را گسترش دهید در وهله اول لازم است چشم انداز مناسبی را ترسیم کنید.

دید هر فردی متفاوت است و وقتی که در کارتان عمیق شوید، ایده‌های مختلفی به ذهنتان خواهد رسید. نکته مهم این است که آنها را یادداشت کنید. ترسیم این چشم انداز که میخواهید به کجا برسید اولین گام برای دست یافتن به آن است.

اگر ایده‌تان برای افراد الهام بخش است و از آن استقبال میکنند، یعنی کارتان در مسیر درستی است. در غیر اینصورت لازم است که روی ایده‌هایتان بیشتر کار کنید.

اشتباهی که بیشتر افراد انجام میدهند این است که پس از اینکه یک بار دیدگاه خود را به اشتراک گذاشتند، دیگر این کار را انجام نمیدهند. این تصور اشتباه است و شما باید دائما دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید.

جلسات منظمی در مورد تعیین چشم انداز کسب و کار و همچنین ارزش‌ها، فلسفه، ماموریت و اهداف شرکت خود برگزار کنید. این موارد را در تمام ارتباطات خود اعم از سخنرانی‌ها، جلسات فروش، یادداشت‌ها، خبرنامه‌ها، ایمیل‌ها، و وب سایت خود استفاده کنید.

آنها را با همه ذینفعان خود، از جمله کارمندان، سرمایه گذاران، وام دهندگان، مشتریان، فروشندگان، سازمان‌های اجتماعی- هر کسی که هر نوع سهامی در سازمان شما دارد، در میان بگذارید.

همه سرمایه‌گذاری‌های تجاری موفق با چشم‌اندازی از این که چگونه چیزی می‌تواند تحقق یابد و با تحقق آن به چه دستاورهایی میرسیم، آغاز می‌شود.

اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاران، مشتریان و سایر ذینفعان بالقوه آن را جدی بگیرند، باید شفاف سازی کنید و ببیند چگونه می‌خواهید این دیدگاه را به واقعیت تبدیل کنید.

جرات کنید و آینده‌ای غیر ممکن را اعلام کنید

چشم انداز یک کسب و کار باید مقصود و هدف کسب و کار را منعکس کند و مواردی که به دست میاید مشخص شود.

بیانیه چشم انداز نشان می‌دهد که شرکت به چه چیزهایی میتواند برسد. چشم انداز یک نوع آینده نگری است.

مزیت داشتن چشم انداز این است که کارآفرین یک فلسفه سنجیده شده دارد که با آن می‌تواند شرکت را رهبری کند.

استفان کاوی میگوید:

بصیرت بهترین تجلی تخیل خلاق و انگیزه اولیه کنش انسان است. توانایی دیدن فراتر از واقعیت کنونی، خلق کردن، اختراع چیزی که هنوز وجود ندارد و تبدیل شدن به چیزی که هنوز نیستیم.

تعیین چشم انداز کسب و کار باعث ایجاد نتایج می‌شود. چشم انداز بر انتخاب‌ها و نحوه صرف وقتمان تأثیر می‌گذارد. زمانیکه دیدمان محدود باشد، تمایل داریم بر اساس عملیات روزانه کسب و کار انتخاب کنیم. به هر مشکل فوری و کوتاه مدت، افکار و احساسات محدودمان یا اولویت‌های دیگران واکنش نشان می‌دهیم.

برای ترسیم چشم انداز کسب و کارتان به کمک نیاز دارید؟

شماره تماس خود را قرار دهید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

اگر بینش ما مبتنی بر توهم باشد، انتخاب‌هایی میکنیم که در ایجاد نتایج مورد انتظار ما شکست خواهند خورد. دید ما بی معنی و خسته کننده می‌شود و ما سرخورده یا حتی بدبین می‌شویم.

چشم انداز قوی، مهم‌ترین میراثی است که می‌توانیم به جا بگذاریم. چشم انداز نیروی اصلی است که هر چیز دیگری را در کسب و کار شما هدایت می‌کند. ما میتوانیم تشخیص دهیم چه چیزی واقعا مهم است.

سوال کلیدی این نیست که “خودت را کجا می‌بینی، بلکه سوال این است “چگونه به آنجا می‌رسی؟”

دیدگاه و نگرش مثبت نسبت به کسب و کار شما نیز مسری است. کارمندان، شرکا و ذینفعان شما نیز وقتی ایده‌ها را با آنها به اشتراک می‌گذارید، الهام می‌گیرند. به عنوان صاحب کسب و کار، باید اهداف خود را با همه کسانی که در شرکت شما مشارکت دارند به اشتراک بگذارید. به این ترتیب آنها نقشی در تحقق این اهداف خواهند داشت و جزئی از آن می‌شوند.

با پرسیدن سوالات مناسب، چشم انداز خود را پیدا کنید:

  • راه اندازی این سرمایه گذاری چقدر طول می‌کشد؟
  • چقدر باید یک استارت آپ بزرگ باشد؟
  • چگونه ارزش ارائه خواهید کرد؟
  • میخواهید در حوزه محصول فعالیت کنید یا خدمات؟
  • چه بستری برای توزیع اجناس در نظر گرفته‌اید؟
  • چه تعداد محصول/خدمات ارائه خواهید داد؟
  • مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند و در کجا قرار دارند؟
  • پس از موفقیت کسب و کار چگونه عمل خواهد کرد؟
  • کسب و کار چگونه رشد خواهد کرد و آیا من برای این کار آماده هستم؟

چشم اندازی بزرگتر از آنچه میخواهید به دست بیاورید ترسیم کنید. در این مرحله نگران “چگونه” نباشید. اگر چشم انداز و ماموریت روشن باشد، مکانیسم ظاهر می‌شود.

تعیین چشم انداز در کسب و کار گسترده‌تر از تعیین یک هدف است. ارزش‌های اساسی را بیان می‌کند و زمینه‌ای را تعیین می‌کند که در آن اهداف انتخاب و دنبال می‌شوند.

دست یافتنی” در تعریف چشم انداز کلمه کلیدی است. هدف دست یافتنی چیست و چگونه می‌توان اهداف را به واقعیت تبدیل کرد؟

بنابراین، خود را کجا می‌بینید و چگونه به آنجا خواهید رسید؟ شما باید یک چشم انداز دقیق از اینکه شما به عنوان کارآفرین، چگونه شرکت خود را به وجود می‌آورید داشته باشید. بخشی از کار شما این است که اهداف خود را با همه کسانی که در شرکت شما مشارکت می‌کنند به اشتراک بگذارید تا آنها بخشی از رویا شوند.

به یاد داشته باشید که بدون چشم اندازی از آینده، هر کسب و کاری در کوتاه مدت مسیر، هدف و کنترل خود را از دست می‌دهد.

5 گام برای تعیین چشم انداز کسب و کار

گام اول) جرات داشته باشید و آینده‌ای غیر ممکن را اعلام کنید

یک تصویر ذهنی از وضعیت ممکن و مطلوب کسب و کار خود ایجاد کنید که واقع بینانه باشد و آینده‌ای جذاب را در کسب و کارتان ترسیم کند.

گام دوم) بررسی کنید که چه چیزی به ایجاد چشم انداز کمک می‌کند

ارزش‌های اصلی کسب و کار چه خواهد بود؟

هدف اصلی کسب و کار از جمله دلیل حضور در آن چیست؟

چه چیزی کسب و کار شما را از دیگران متمایز می‌کند چیست؟

همه این موارد را کاملا شفاف و قانع کننده مشخص کنید.

برای تعیین چشم انداز کسب و کارتان به کمک نیاز دارید؟

شماره تماس خود را قرار دهید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

گام سوم) ارزش‌های اصلی را مشخص کنید

تعریف کنید که طرفدار چه چیزی هستید؟

در مقابل چه چیزی ایستاده‌اید؟

ارزش‌هایی که احتمالا معنی دار و الهام بخش هستند را مشخص کنید.

چه ارزش‌های اصلی را که با آن زندگی می‌کنید در کسب‌وکار پیاده‌سازی خواهید کرد؟

آیا ارزش‌های اصلی در کسب‌وکارتان را به فرزندتان می‌گویید؟

تعیین-ارزشهای-کسب-و-کار

گام چهارم)  هدف اصلی را مشخص کنید

هدف اصلی، روح کسب و کار را تسخیر می‌کند. هدف تغییر نمی‌کند، اما مردم را به عملی تشویق می‌کند که باعث ایجاد تغییر می‌شود. یک هدف اصلی از این جهت با سایر اهداف متفاوت است که هدف اصلی هرگز به طور کامل محقق نمی‌شود.

گام پنجم) چشم انداز خود را ترسیم کنید

یک تصویر واضح با کلماتی که آینده را توصیف می‌کند ایجاد کنید. چشم انداز شما باید قابل مشاهده، واضح و واقعی باشد. رویاها، امیدها و آرزوهای تحقق نیافته را بیان کند. رسیدن به چشم انداز چه حسی خواهد داشت؟ شور و احساسات برانگیخته را تجربه کنید، تصور کنید چند سال دیگر در این جایگاه خواهید بود. آنگاه:

هدف از کسب و کار شما چه خواهد بود؟

دوست دارید چه چیزی را ببینید؟

کسب و کار شما باید چگونه باشد؟

گام ششم)  ایجاد ماموریت

چشم انداز شما چیست. مهم نیست چقدر عالی است. چشم انداز شما یک رویاست مگر اینکه یک ماموریت استراتژیک که به خوبی توسعه یافته باشد برای تحقق آن داشته باشید.

خلاصه

برای اینکه کسب و کارتان را ایجاد کنید و آن را گسترش دهید باید یک چشم انداز برای آن ترسیم کنید. برای ترسیم چشم انداز کسب و کار لازم است که به صورت واقع بینانه عمل کنید. شش گام برای تعیین چشم انداز کسب و کار وجود دارد که اجرای آنها باعث می شود این کار را به درستی انجام دهید و برای تحقق اهداف کسب و کارتان تلاش کنید. کسب و کارهای کوچک میتوانند با تعیین چشم انداز کسب و کار، و پیشبرد کارها متناسب با اهداف، رشد قابل توجهی ایجاد کنند.

اگر برای ترسیم چشم انداز کسب و کارتان به مشاوره نیاز دارید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نام(ضروری)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *