تاثیر تصویر سازی برند روی مشتریان

طورتصویر لوگو را به عنوان یک استراتژی در نظر بگیرید

در بازاریابی و تبلیغات، هیچ چیز ضروری‌تر از تصویر سازی برند نیست. این امر به ویژه زمانی اهمیت پیدا می‌کند که کاربران پیام شما را از صفحه نمایش رایانه، دستگاه تلفن همراه یا سایر رسانه‌ها دریافت می‌کند و از محصول شما مطلع می‌شوند.

وقتی فرصتی برای لمس، احساس، چشیدن یا بوییدن چیزی وجود ندارد، بینایی به ارزشمندترین حس تبدیل می‌شود. آیا به طور موثر از تصاویر به عنوان بخشی از استراتژی کلی شرکت خود استفاده می‌کنید؟

ارزش تصاویر شرکتی در برندسازی

اگر می‌خواهید ارزش تصویر را در رابطه کسب‌وکار و مصرف‌کننده به‌طور کامل درک کنید، باید از دیدگاه کسب‌وکار به آن نگاه نکنید و به ذهنیت مصرف‌کننده روی بیاورید. به عبارت دیگر، خود را به عنوان مصرف کننده در نظر بگیرید.

چه احساساتی را در ارتباط با لوگوهای خاصی که به طور منظم می‌بینید تجربه می‌کنید؟ به برندهای معروف فکر کنید و تصویر لوگوی آنها را به خاطر بیاورید.

چه قبلا متوجه شده باشید یا نفهمیده باشید، هر یک از این تصاویر ممکن است حس خاصی را القا کنند. ممکن است به رنگ فیزیکی یا شکل لوگو، تجربه ای که در گذشته با برند داشته اید یا انتظاراتی که آن را برمی انگیزد، مرتبط باشد.

تصاویر زیر را با هم مقایسه کنید. ممکن است که حتی با دیدن برخی از این تصاویر به خاطر نیاورید که آنها لوگوی آن شرکت است و این مسئله را میتوان به عنوان یک نقطه ضعف به شمار آورد.

لوگو برندهای معروف

همانطور که در مورد تجربه شخصی خود به سرعت متوجه خواهید شد، تصاویر برند می‌تواند تأثیر باورنکردنی بر تصمیمات خرید شما داشته باشد. یک تصویر منفرد اطلاعات زیادی را در مدت زمان بسیار کوتاهی منتقل می‌کند، زیرا ما یک تصویر را به یکباره درک می‌کنیم. در حالی که برای دریافت همان اطلاعات از طریق خواندن یا شنیدن اغلب زمان بیشتری لازم است.”

 

جنبه‌های کلیدی در تصویر سازی برند

در حالی که تصاویر، لوگوها و تصاویر برند ممکن است ساده به نظر برسند، اما حاوی چیزهای بیشتری از آنچه به نظر می‌رسد هستند. تصویری که مشتری می‌بیند ممکن است بسیار ابتدایی به نظر برسد. اما کاری که برای ایجاد یک لوگو یا تصویر موثر انجام می‌شود، دقیق و پیچیده است.

عناصر کلیدی که در تصویرسازی موفق برند نقش دارند عبارتند از:

هدف

هدف خود را به صورت واضح مشخص کنید. چه ارزشی فروخته می‌شود؟ مشتری چه می‌خواهد؟ هدف بصری چیست؟

رنگ

همانطور که احتمالا می‌دانید، رنگ‌ها یکی از قوی ترین عناصر تصویرسازی در برندسازی هستند. رنگ اغلب به یاد ماندنی ترین جزء بصری یک تصویر است، و رنگ‌های خاص بینندگان را با احساس خاصی بر اساس روانشناسی رنگ پیوند می‌دهد. طبق تحقیقات، رنگ شناخت برند را تا 80 درصد افزایش می‌دهد.

 

شکل

شکل با رنگ ترکیب می‌شود تا ارزش ایجاد کند و واکنش‌های احساسی خاصی ایجاد کند. اشکال اهمیت ویژه‌ای دارند زیرا اکثر اشکال هندسی اساسی دارای معانی جهانی هستند که فراتر از فرهنگ، نژاد و ارزش‌های عقلانی است.

انتخاب رنگ برند

سمبولیسم

نمادگرایی مستقیما با ترکیب رنگ‌های خاص و اشکال خاص گره خورده است. اگر می‌خواهید ارزش ویژه برند را توسعه دهید، تصاویر برند که نمادهای از قبل موجود را در بر می‌گیرد، می‌تواند احساسات و عواطف خاصی را تقویت کند.

سادگی

گاهی اوقات بهترین لوگوها و تصاویر برند ساده‌ترین‌ها هستند. لوگوهای ساده را به خاطر بیاورید. تصویرسازی برند زمانی در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد که بتواند اشکال، رنگ‌ها، نمادگرایی و هدف را در یک شرایط بصری ساده کنار هم قرار دهد.

دوام آوردن در بین سایر کسب و کارها

جای تعجب نیست که برندهای کوچک در هنگام رقابت با برندهای بزرگ برای شناخت و بازاریابی در تنگنا قرار می‌گیرند. اقداماتی وجود دارد که مشاغل کوچک می‌توانند انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که تلاش‌های بازار آنها از طریق استفاده از تصاویر موثر و با کیفیت بالا به حداکثر می‌رسد.

نکته اصلی درک مخاطبانتان و یادگیری تمایز قائل شدن بین نیازها و خواسته‌های آنهاست. چگونه می‌توانید یک واکنش عاطفی ایجاد کنید؟ چطور ممکن است این پاسخ در نهایت به یک مشتری ارزشمند منجر شود؟ چگونه تصاویر تکان دهنده، نوستالژیک، خنده‌دار یا روشنگر را مطابق با برند خود تولید می‌کنید؟

دوم، باید به مصرف کنندگان دلیلی برای اقدام ارائه دهید. «در حالی که ممکن است افراد از بسیاری جهات تصادفی و متفاوت به نظر برسند، اما در نهایت همه آنها توسط چیزهای یکسانی هدایت می‌شوند.

همچنین نیاز به صبر و تعهد زیادی برای به حداکثر رساندن سودمندی تصاویر برای موقعیت بازاریابی و برندسازی لازم است. بپذیرید که مدتی طول می‌کشد تا لوگو و تصاویر شما در بازار جذابیت پیدا کند.

جمع بندی:

تصویر برند نشان دهنده هویت کسب و کار شماست و به صورت مستقیم مخاطب را تحت تاثیر قرار میدهد. مخاطبانتان شما را با این تصویر میشناسند و بخش زیادی از احساساتشان شکل می‌گیرد. برای تصویر سازی برند ابتدا باید به هدفتان در کسب و کار توجه کنید. سپس رنگ و شکلی که متناسب با کسب و کارتان است را انتخاب نمایید. تصاویر سمبولیک میتوانند به شما در ایجاد تصویر برندتان کمک کند. سادگی نیز باید در ایجاد تصویر برند در نظر گرفته شود.

معمولا کار طراحی لوگو توسط شرکت‌ها یا افراد برون سپاری می‌شود و توسط افراد متخصص انجام می‌شود. اگر شما هم جزو این افراد هستید نکاتی که عنوان شد را در ارزیابی تصاویر برند در نظر بگیرید و با توجه به آنها تصویر برندتان را طراحی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *