چطور مدیران می توانند به بهبود عملکرد پرسنل کمک کنند؟

درآمد شما به توانایی فروشتان بستگی دارد. هدف هر کسب و کاری در وحله اول، بازاریابی و فروش است. بنابراین باید راهی بیابید که با آن فروشتان را افزایش دهید. گاهی مراجعه‌کنندگان ما در جلسات مشاوره بیان می‌کنند که نمی‌توانند به شخص دیگری اعتماد و فرآیند فروش را به او محول کنند. اما باید بدانیم اگر ما بر فروش تسلط کامل داشته باشیم می‌توانیم برای کارکنان الهام بخش باشیم و به بهبود عملکرد پرسنل کمک کنیم. بنابراین باید افرادی را استخدام کنیم که با شور و اشتیاق از روش‌‌های ما پیروی کنند.

سازمان‌‌ها و شرکت‌‌های موفق نه تنها کارکنان را تشویق به فعالیت و فروش بیشتر می‌کنند، بلکه همواره تلاش می‌کنند ستارگان فروش را به تیم فروش خود اضافه کنند. نکته جالب این است که هفتاد تا نود درصد (70% تا 90%) فروش توسط ستارگان فروش انجام می‌شود.

چهار تکنیک برای افزایش بازده کارکنان:

بهبود عملکرد پرسنل با دوره مدیریت منابع انسانی

فرهنگ راضی و خشنود نگه داشتن مشتری را ایجاد کنید

مطمئن شوید کارکنان شما تجربه خرید لذت بخشی برای مشتری ایجاد می‌کنند. به فروشندگان خود یادآوری کنید فرهنگ شرکت شما طوری است که در هر صورت مشتری باید راضی و خشنود باشد. نظارت کنید که آیا مشتریان تجربه خوبی داشته‌اند، یا با بدقولی، بد رفتاری، تحویل بی موقع و مشکلات دیگر درگیر می‌شوند. مشتریانی که با آن‌‌ها خوب برخورد می‌شود بر سر مواردی نظیر قیمت حساسیت کمتری می‌دهند.

برای بهبود عملکرد پرسنل به ازای فروش به آن‌‌ها درصد بدهید

یکی از عوامل خشنودسازی اعضای خانواده کاری، نحوه جبران خدمت یا همان حقوق آنها است. اگر حقوق کارمندان فروش را بر مبنای پورسانت پرداخت می‌کنید، هر چه او بیشتر بفروشد بیشتر دریافت می‌کند و این روشی کاملاً عادلانه است. هیچ گاه در مورد اینکه حقوق کارکنان تان بالاست نگران نباشید. سعی نکنید قوانینی بگذارید که درآمد کارکنانتان را محدود کند. وقتی مبلغ بالایی را به فروشنده می‌دهید مطمئن باشید او سود کلانی را به شرکت سرازیر کرده است. با این روش می‌توانید فروشندگان حرفه ای و ممتاز را جذب کنید.

تکنیک های بهبود عملکرد پرسنل

به کارمندان اختیار بدهید

آیا در شرکت شما کارکنان برای کوچک‌ترین کاری از شما اجازه می‌گیرند؟ آیا تصور می‌کنید اگر کاری باید درست انجام شود باید خودتان آن کار را انجام دهید؟ اگر اینطور است توصیه می‌کنیم خیلی زود این سیستم را عوض کنید. اگر می‌خواهید کاری درست انجام شود باید آن را به خوبی به کسانی واگذار کنید که بتوانند آن را بر طبق استانداردها به انجام برسانند. تفویض اختیار یعنی هنر سپردن کار مناسب به شخص مناسب به روش درست است و یکی از مهم ترین مهارت‌‌های مدیریتی است.

ما در دوره جامع سیستم سازی کسب و کارهای کوچک به صورت تخصصی به این مسئله می‌پردازیم و آن را به عنوان یکی از گام‌های مهم در رشد کسب و کار می‌شناسیم. از آنجا که افراد معمولی با 50% از ظرفیت شان کار می‌کنند می‌توانید با تفویض اختیار از 50% ظرفیت استفاده نشده آنان استفاده کنید، باعث بهبود عملکرد پرسنل شوید و بهترین استفاده را از افرادی که در اختیار دارید ببرید.

انتقادات و پیشنهادات همکاران

به انتقادات و پیشنهادات اعضای تیم مجموعه تان گوش دهید.  ممکن است در محیط کاری هر یک از افراد در خصوص رفتارها و عملکرد شما و همکاران مجموعه نظر و انتقادی داشته باشند، همواره سعی کنید به نظرات آن‌‌ها خوب گوش دهید و برای بهبود و حل مشکل آن‌‌ها و با مشورت با خود آن‌‌ها راه حل مشترک و مناسبی انتخاب نمایید. علاوه بر این، گوش دادن به دغدغه‌‌ها و مشکلات کارکنانتان می‌تواند روش مناسبی برای یافتن مشکل‌‌ها و راه حل‌‌هایی ساده باشد. به طور مثال، اگر فردی در محل کار از گرمای محل کارش ناراضی باشد و این مشکل حتی شاید با یک پنکه برطرف شود، شما اگر این تعامل را به عنوان مدیر با همکاران خود ایجاد نکنید هیچ گاه نمی‌توانید به راحتی راه حل‌‌های ساده ای برای برطرف کردن مشکلات بیابید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *