نقاط قوت و ضعف: یک کار درون سازمانی است که میتوان با بررسی به هنگام و درست(به صورت ماهانه یا هر سه ماه یکبار) قابلیت های مجموعه را شناسایی کنیم و ببینم این نقاط قوت چطور میتواند منجر به رشد ما شود. ضعف ها چطور باعث میشود که ما نفوذ پذیر باشیم و منجر به از دست رفتن مشتری میشود.
فرصت و تهدیدها: فرصت و تهدیدها دست ما نیست یعنی مثلا اتفاقات اقتصادی در کشور، تورم، فعالیت سیاسی که بازار را دستخوش قرار میدهند و روی مجموعه تاثیر گذار هستند.
ماتریس swot از ترکیب فرصت ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف چهار استراتژی در اختیار ما قرار میدهد:
استراتژی SO
استراتژی WO
استراتژی ST
استراتژی WT
مزایای ماتریس swot
شناسایی مشکلات کسب و کار
شناسایی فرصتها
رفع موانع رشد و درآمد
شناسایی نقاط ضعف
بررسی اینکه چه اتفاقاتی باعث می شود ما قویتر یا ضعیفتر شویم
ما باید استراتژی کسب و کار را بر مبنای فاصله گرفتن از تهدیدها و تلاش برای به دست آوردن فرصت ها تنظیم کنیم.
درباره مدرس (محمدرضا پاشا زانوسی):
بیش از 17 سال سابقه تدریس مفاهیم بازاریابی و مدیریت در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی
بیش از 2000 ساعت تدریس و آموزش بیش از 3500 دانشجو
مدیر عامل بازاریابی پاشا و عضو هیئت مدیره بیش از چهار کسب و کار
نویسنده کتاب “بازار در دستان شماست”
مشاوره به بیش از 1000 کسب و کار در حوزههای مختلف
23 سال سابقه فعالیت در بازار ایران با شرایط مختلف اقتصادی
برگزاری بیش از 30 سمینار و کارگاه در حوزههای مختلف کسب و کار با هدف رشد فردی و توسعه کسب و کار
آموزش پرسنل و اجرای دورههای حضوری و غیرحضوری مدیریت کسب و کارها
من که متوجه نشدم☹
سلام
کدوم بخششو متوجه نشدید؟