عمدهترین چالشی که صاحبین کسب و کار برای مدیریت کارمندان با آن مواجه هستند، کم کاری، اهمال کاری و فراموش کاری کارمندان است. مدیران این مشکل را از جانب کارمندان میبینند و کارمندان نیز مشکل را از سمت مدیر معرفی میکنند. اما مشکل از کجاست؟
جالب است که بدانید در بیشتر موارد هر دو طرف به یک درک مشترک از خواستهها نرسیدهاند و به همین دلیل هم مدیر ناراضی است و هم کارمند. در این دوره ما به وظایفی که یک مدیر باید در جایگاه مدیریت آنها را بداند و اجرا کند پرداختهایم.
مدیر باید اجرا کننده خوب باشد یا وظایف رهبری را به درستی انجام دهد؟
پنج وظیفه اصلی مدیر عبارتند از برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری، کنترل و هماهنگی. در وهله نخست یک مدیر باید بتواند این موارد را در اولویت انجام دهد. اگر صاحب کسب و کار بتواند این موارد را به درستی اجرا کند بالای 90 درصد مشکلات در کسب و کارها حل خواهد شد.
جذب کارمند خوب کافی نیست بلکه نگهداری و حفظ کارمندان است که بسیار مهم میباشد و این جزو اصول مدیریتی است. یکی از روشهای حفظ و ایجاد انگیزه در کارمندان، ترسیم دور نمای آینده و مسیر پیشرفت آنها در سازمان است.
آیا شما برای کارمندانتان که به درستی کار میکنند مسیر رشد و پیشرفت را هموار کردهاید؟
آیا کارمندانتان دلایل کافی برای تلاش در مسیر ارتقا سازمان دارند؟
آیا رشد سازمان با رشد خودشان همسو است یا فقط تسهیل کننده رشد سازمان هستند؟
سرفصلهای دوره
وظایف اصلی یک مدیر
روش درست برنامه ریزی و هدف گذاری
چطور یک مدیر باید از کارمندش درخواست انجام کاری را کند
راههای ایجاد احساس خوب در کارمندان
وفادار کردن کارمندان خوب
کنترل کردن کارها در سازمان
قانون تمایز جک ولش
راههای افزایش انگیزه در کارکنان
پشتیبانی تلفنی
365 روز گارانتی بی قید و شرط بازگشت وجه
دسترسی امن و سریع
درباره مدرس (محمدرضا پاشا زانوسی):
بیش از 17 سال سابقه تدریس مفاهیم بازاریابی و مدیریت در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی
بیش از 2000 ساعت تدریس و آموزش بیش از 3500 دانشجو
مدیر عامل بازاریابی پاشا و عضو هیئت مدیره بیش از چهار کسب و کار
نویسنده کتاب “بازار در دستان شماست”
مشاوره به بیش از 1000 کسب و کار در حوزههای مختلف
23 سال سابقه فعالیت در بازار ایران با شرایط مختلف اقتصادی
برگزاری بیش از 30 سمینار و کارگاه در حوزههای مختلف کسب و کار با هدف رشد فردی و توسعه کسب و کار
آموزش پرسنل و اجرای دورههای حضوری و غیرحضوری مدیریت کسب و کارها